י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024

הסמכויות הוחזרו לראש הממשלה • "אני מודה לצוות הרפואי המסור"

לאחר שיחה טלפונית בין מנהל בית החולים 'הדסה-עין כרם' למזכיר הממשלה, הוחזרו הסמכויות לבנימין נתניהו • במהלך הלילה עבר ניתוח בקע בטבורו בהרדמה מלאה • ישוחרר היום וינוח מספר ימים בביתו • ראש הממשלה הודה לצוות הרפואי והצהיר: "ממשיך לדאוג כל הזמן לשלומכם וביטחונכם"

בנימין נתניהו. צילום: פלאש90
בנימין נתניהו. צילום: פלאש90

הבוקר המאוחרות, לאחר שיחה של מנהל בית החולים 'הדסה עין כרם' ד"ר יובל וייס עם מזכיר הממשלה אביחי מנדלבליט, הוחזרו סמכויות השלטון שהופקדו בידי סגן ראש הממשלב בוגי יעלון, לידיו של נתניהו.

ראש הממשלה אמר: "אני מבקש להודות לצוות הרפואי המקצועי והמסור שטיפל בי, ומבקש להודות לכל האזרחים שהתעניינו בשלומי. אני ממשיך לדאוג כל הזמן לשלומכם וביטחונכם".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, חש אמש (שבת) כאבים בבטנו, ולאחר שהובהל לבית החולים הדסה עין כרם אובחן בקע בבטנו.

במהלך הלילה עבר נתניהו ניתוח בקע בטבור, שנערך בהרדמה מלאה. הניתוח עבר בהצלחה וכעת הוא נמצא ביחידת ההתאוששות.

לדברי הרופאים, הניתוח ארך כשעה כמתוכנן, אשר בתומה הועבר ראש הממשלה ליחידת ההתאוששות כאשר כל הפרמטרים בגופו, כגון לחץ דם ודופק, תקינים.

על פי הערכת הרופאים, יוכל נתניהו להשתחרר לביתו בשעות אחר הצהריים, בביתו ינוח נתניהו מספר ימים, שבסופן ישוב לעבודה הסדירה.

רופאו האישי של ראש הממשלה, ד"ר צביקה ברקוביץ', סיפר כי נתניהו חש בטוב לאחר הניתוח וכי מצבו תקין. סמכויותיו הועברו בינתיים לשר הביטחון, משה יעלון.

דוברות ראש הממשלה מסרה אמש כי לאחר שנתניהו חש כאבים במהלך השבת, הוא נבדק בידי רופאו האישי ובידי המומחה לכירורגיה פרופ' אריה דורסט, שניתח בעבר את אריאל שרון בבטנו, והם שהחליטו על הניתוח.

אבחנתם של שני הרופאים הייתה כי לראש הממשלה היה חשש לבקע. בבדיקות סי-טי שהתקיימו בבית החולים הדסה אומתה האבחנה, והוחלט לערוך את הניתוח.

ד"ר יובל וייס, מנהל בית החולים הדסה עין כרם, אמר שבית החולים פתוח ומתפקד כרגיל: "האבטחה בבית החולים תוגברה על ידי מאבטחי ראש הממשלה. ראש הממשלה נמצא כעת במיטתו וקורא ספר. רעייתו עושה את דרכה לבית החולים. דיברתי איתו ולא נראה עליו שהוא מתרגש, אבל אני מאמין שכמו כל אדם יש התרגשות".

צוות המנתחים של ראש הממשלה כולל את פרופ' אבירם ניסן, מנהל המחלקה הכירורגית בהדסה עין כרם, וכן את פרופ' דורסט.

ישיבת הממשלה שתוכננה לשעות הבוקר (יום א') תידחה. עם זאת, ישיבת צוות השרים לענייני אסירים תתנהל כמתוכנן, בראשותו של שר הביטחון יעלון.,
ראש הממשלה נתניהו עין כרם רופאים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד