כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

בנט מכריז מלחמה • "בית שמש הקרב הכי משמעותי"

יו"ר הבית היהודי נפגש עם אלי כהן, המועמד החילוני לראשות בית שמש וקרא להתאחד נגד ראש העיר החרדי משה אבוטבול: "זו ההזדמנות האחרונה של בית שמש"

אלי כהן. צילום: בחדרי חרדים
אלי כהן. צילום: בחדרי חרדים



יו"ר הבית היהודי, השר נפתלי בנט, נפגש בסוף השבוע עם אלי כהן, המועמד המוסכם של מפלגות הבית היהודי, יש עתיד, הליכוד והעבודה לראשות העיר בית שמש.

בנט יצא בהצהרה מלחמתית ואמר: "זו ההזדמנות האחרונה לבית שמש, להיות או לחדול בנט. אין עוד קרב משמעותי כמו הקרב על בית שמש במערכת הבחירות המוניציפלית הקרובה".

בשבוע שעבר הודיעו מרבית המפלגות כולל 'הבית היהודי' על תמיכה בכהן לראשות בית שמש. בכך הסירה 'הבית היהודי' את תמיכתה בעליזה בלוך, מועמדת 'הבית היהודי' עד לאחרונה.

נכון לסוף השבוע, טרם הודיעה בלוך אם בכוונה לרוץ יחד עם כהן ולקבל את תפקיד סגנית ראש העיר, במידה ויזכו בבחירות. והיא התלוננה כי המהלך נעשה מאחורי גבה.

אחד ממקורביה של בלוך אומר כי "המפלגות שהיו מאחורי עליזה בלוך חוץ מהבית היהודי - הליכוד, העבודה הרוסים, עדיין לא אמרו את דברם, וכלל לא ברור שיתמכו באלי כהן.
הם לוחצים על עליזה בלוך שתמשיך להתמודד ויש גם כיונים נוספים גם לכיוון תמיכה שקטה באבוטבול".

התלונות של בלוך

בדף הפייסבוק שלה, כתבה בלוך את הדברים הבאים: "אני מבקשת לפרוש בפניכם את השתלשלות האירועים. לפני כחודש וחצי נבחרתי ליו"ר מפלגת הבית היהודי בבית שמש ומועמדת המפלגה לראשות העיר. הבחירות היו דמוקרטיות לחלוטין, 19 הצביעו בעדי ואחד נמנע. לאחר מכן חברו אלינו מפלגות הליכוד, יש עתיד, משפחה אחת, תגר, שחר ובית שמש שלנו. מראש התחייבתי לאמנת נחם, לפיה מועמד המחנה הציוני ייקבע על ידי סקר שייערך בהסכמת המועמדים, כאשר מי שיזכה לקולות רוב הציבור בסקר – יוביל את המחנה הציוני בבחירות המקומיות באוקטובר.

"ביום ראשון חתמנו, אלי כהן ואני, על הפרטים האחרונים לביצוע הסקר. לאחר סידורים טכניים, הסקר יצא לדרך ביום רביעי השבוע, והיה אמור להימשך גם במהלך יום חמישי. ביום רביעי בערב, בעוד הסקר מתנהל, נפגש אתי צוות של אנשי הבית היהודי, בראשות מנכ"ל המפלגה. הם הודיעו לי כי הם מבקשים ליזום חבירה לאלי כהן, עוד לפני סיום הסקר. על פי התוכנית שהם הציעו, אלי כהן יוכרז כיו"ר הבית היהודי בבית שמש והמועמד לראשות העיר, ואני אהיה מספר 2 ברשימה וסגניתו.

"אמרתי לראשי הבית היהודי שמדובר בהפרה של אמנת נחם הקובעת שהמועמד ייקבע בסקר על פי רצון הציבור. שאלתי מדוע אצה להם הדרך לחבור לאלי כהן, אחרי שכבר יצאנו לדרך והסקר בעיצומו. הרי אם אזכה באמון הנסקרים, אני צריכה להוביל את המחנה ולא אלי כהן. ואם אלי כהן יזכה בסקר, בוודאי אסיר את מועמדותי ואתמוך בו, וזאת ללא כל תמורה או התחייבות לתפקיד כלשהו. תוך כדי הדיון התברר לי, לתדהמתי הרבה, שאנשי הבית היהודי כבר סגרו את עניין החבירה לאלי כהן עוד לפני שבאו לדבר אתי על כך. כלומר, מאחורי גבי, וללא ידיעתי, סיכמו אנשי הבית היהודי ואלי כהן על הדחתי מההתמודדות על ראשות העיר.

"גם שועלים פוליטיים ותיקים הוכו בתדהמה מהמהלך שביצעו השבוע הבית היהודי ואלי כהן. אנשים רבים מתקשים להבין כיצד נפתלי בנט מתקשר ביום רביעי אחר הצהריים לאלפי תושבים ומבקש מהם לבחור בי, ופחות מ-24 שעות לאחר מכן הוא ממנה את אלי כהן לעמוד בראש המפלגה במקומי. אנשים רבים לא מצליחים להבין כיצד אלי כהן, שבמשך תקופה ארוכה לועג לתמיכה שקיבלתי מהמפלגות הגדולות, ובראשן הבית היהודי, הופך בן רגע את עורו ומשתף פעולה עם הבית היהודי כדי לבטל את הסקר בעודו מתנהל.

"רבים רבים אמרו לי שלא מובן להם כיצד אפשר לכנות מהלך נכלולי ועקמומי שכזה בשם "אחדות". לומר את האמת? גם אני לא מבינה. אני מבקשת להבהיר: בשום שלב לא שיתפתי פעולה עם העסקה שביצעו אלי כהן והבית היהודי. השיחה היחידה שקיימתי עם אלי כהן בימים האחרונים היתה ביום רביעי, כאשר התקשרתי לאחל לו הצלחה בסקר.

"יותר מכך: אלי כהן פנה לאדם ידוע בעיר וביקש ממנו להשפיע עלי כדי שאשתף פעולה עם המהלך. סירבתי, ואותו אדם העביר לאלי כהן את תשובתי. אלי כהן ידע שאינני מסכימה למהלך, ובכל זאת שיתף אתו פעולה וגרם לביטול הסקר בעודו מתנהל, ובניגוד מוחלט לאמנה עליה שנינו היינו חתומים. כאן המקום לומר שוב: לא באתי להתמודדות כדי להשיג לעצמי תפקיד או שררה.

"באתי כדי להביא לבית שמש תרבות פוליטית נקייה וישרה יותר. לכן לא הבטחתי דבר לאיש, ולא ביקשתי לעצמי דבר. אילו הייתי מקבלת את הצעת הבית היהודי, הייתי אמנם יכולה להבטיח לעצמי תפקיד נכבד – אולם כך הייתי בוגדת בערכים שלשמם יצאתי לדרך המפרכת הזו. אנשי הליכוד, ואנשים רבים וטובים ממפלגות אחרות, תמכו בי בנאמנות לכל אורך הדרך, ולא עלה בדעתי לבצע עסקה כלשהי מאחורי גבם (אנשי הליכוד, בניגוד מוחלט לאנשי הבית היהודי, לימדו אותי שאפשר לשמור על ערכים גם במערכת הפוליטית, ועל כך תודתי והערכתי העצומה להם ולתומכיי הרבים האחרים).

"יתכן שבשל התעקשות זו גזרתי על עצמי הפסד במערכה, אולם היושר וניקיון הכפיים חשובים לי יותר מכל, ולא אתפשר עליהם גם אם איאלץ לשלם מחיר כבד עבורם. כאשת חינוך, חינכתי תמיד את ילדיי ואת תלמידיי להתמודד עם כל תוצאה ביושר. לימדתי אותם שכשם שאנו שמחים בניצחון, כך צריך לדעת לקבל הפסד או אי הצלחה בכבוד וללא טרוניות. אילו רוב הציבור היה בוחר בסקר באלי כהן, הייתי הראשונה להודות בכך ולברך אותו על כך. אולם הסקר הופסק באמצע, ולא באשמתי. תוצאות הסקר חלקיות בלבד, אינן מייצגות, ואם מישהו מתכוון להשתמש בהן הוא פועל בניגוד לכללים הכי בסיסיים של מינהל תקין. ד"ר מינה צמח, העורכת את סקר, אמרה לי ולנתן שטרית מפורשות כי היא אינה מוסרת את התוצאות לאיש לפני שהסקר מסתיים ולפני עיבוד מלא של הנתונים. אם מישהו טוען שהוא ידע את התוצאות תוך כדי מהלך הסקר, הוא או אינו אומר אמת, או שעולה חשד (שאינני רוצה להאמין לו) שהסקר התנהל בצורה פגומה ופסולה. בסיכומו של דבר, אמנת נחם הופרה בצורה חד צדדית ובוטה, והסקר כבר אינו רלוונטי. אני חוזרת ואומרת שבאתי לפוליטיקה למען תרבות של יושר ומינהל תקין, ולכן לא אשתף פעולה עם תרגילים המנוגדים לכללי המינהל התקין. לקחתי את סוף השבוע הזה כדי לחשוב על המצב שנוצר עם עצמי ועם בני משפחתי, ובתחילת השבוע הבא אחליט על המשך דרכי".

כהן: להסתכל על האחדות

בדף הפייסבוק שלו התייחס אלי כהן לטענותיה, הבהיר את השתלשלות הענינים, וכתב: "לצערי הרב, שוב ושוב במהלך החודשים האחרונים מנסים שוב ושוב לפגוע בי באופן אישי ויוצא דופן, גם הפעם יש כאלו שבמקום להסתכל על האחדות מכפישים אותי בכל דרך אפשרית, דרך זו לא תצלח ואנחנו נאחד את השורות.

"אני שב וקורא לעליזה בלוך כפי שעשיתי במשך חדשים רבים להצטרף למאבק האמיתי על עתידה של בית שמש יחד איתי ולקחת חלק משמעותי בהנהגת העיר.

"אני קורא לכל הפעילים המדהימים משני המחנות להתאחד כולנו סביב מטרה אחת והיא החלפת השלטון והחזרת בית שמש לתושבים – איחוד הכוחות הזה יהיה מכפיל כוח משמעותי ועלינו לנצל אותו אך ורק לטובת בית שמש.

"אנחנו נמשיך לפעול לאיחוד השורות ונזכור שהמטרה העיקרית היא החלפת השלטון בבית שמש והחזרת בית שמש לתושבים שאותה בכוונתנו להשיג".
הבית היהודי בית שמש משה אבוטבול אלי כהן בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד