י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

למרות התנגדות האמריקנים: הפשרה בבנייה בירושלים וביתר-עילית

משרד השיכון הודיע כי ישווק לבנייה יותר מאלף יחידות דיור מעבר לקו הירוק • בירושלים ישווקו 793 דירות, בביתר-עילית ישווקו 36 דירות • השר אורי אריאל: "אף מדינה בעולם לא מקבלת תכתיבים ממדינות אחרות היכן לבנות" • ראש עיריית ביתר-עילית: "ההפשרה לעג לרש"

ביתר עיילת. צילום ישראל בורדרגו
ביתר עיילת. צילום ישראל בורדרגו

בשורה לירושלים ולהתישבות: משרד השיכון יפרסם מכרז לבניית 800 דירות בירושלים המזרחית ועוד 400 בגוש עציון, כולל ביתר-עילית באריאל ובמעלה אדומים.

משרד השיכון הודיע כי יוציא מכרז באמצעות מינהל מקרקעי ישראל לשיווק של כ-1,200 יחידות דיור במזרח ירושלים ובגושי ההתנחלויות הגדולים.

מדובר ביחידות דיור שעברו את כל הליכי התכנון והבניה הדרושים, אך המשך בנייתם הוקפא והמכרז הינו לבנייה בפועל של אותן יחידות.

בשכונות גילה והר חומה ישווקו 400 יחידות דיור ו-210 בהתאמה, ובפסגת זאב שבצפון העיר ישווקו 183 דירות.

בגושי ההתנחלויות הגדולים ייבנו עוד כ-400 יחידות דיור: 117 באריאל, 149 באפרת, 92 במעלה אדומים ו-36 בביתר-עילית.

שר השיכון אורי אריאל אמר כי, "ממשלת ישראל פועלת להורדת יוקר המחיה בכל חלקי מדינת ישראל. אף מדינה בעולם לא מקבלת תכתיבים ממדינות אחרות היכן מותר לה לבנות והיכן לא. אנו נמשיך לשווק דירות ולבנות בכל רחבי הארץ, בנגב בגליל ובמרכז כדי לענות על צרכי כל תושבי מדינת ישראל. זה הדבר הנכון כעת, הן מבחינה ציונית והן מבחינה כלכלית".

ראש העיר, מאיר רובינשטיין הגיב ואמר: "עם כל הכבוד שהממשלה אכן ׳זכרה׳ גם בהפשרה זו את העיר בעלת 10% מאוכלוסיית יו״ש, מדובר ב׳לעג לרש׳.

"אנו מקוים שהממשלה תתעשת ותכיר בכך, כפי שכל ממשלות ישראל הכירו בעבר, שהעיר ביתר היא עיר בקונצנזוס לאומי ואחד הפתרונות הזמינים ביותר לציבור החרדי בארץ".

יו"ר יש עתיד, גינה את הודעתו של שר השיכון. וציין כי את הפתרונות לבעיית הדיור יש ליישם באזורי הביקוש - "זו מטרת קבינט הדיור".

בנוסף לכך, הדגיש כי "השימוש במשאבים המיועדים לדיור למעמד הביניים כדי להתריס התרסה מיותרת אל מול האמריקאים ולתקוע מקלות בגלגלי שיחות שלום אינה נכונה ואינה מועילה לתהליך".
ביתר עילית שר השיכון יו''ש אורי אריאל בנייה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד