כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
סאגת ראש השנה

יועץ בכיר לנשיא אוקראינה: "צריך לאפשר כניסה ליהודים ולהחתים אותם על לקיחת אחריות"

בראיון שנערך אמש בתקשורת האוקראינית, אמר יועץ בכיר בלשכת נשיא אוקראינה, כי על ממשלתו להיערך לבואם של חסידי ברסלב לאומן לראש השנה הקרוב. הוא הציע דרכים לטפל בנושא: "הם בכל מקרה יגיעו, כך או אחרת"

יועץ בכיר לנשיא אוקראינה: "צריך לאפשר כניסה ליהודים ולהחתים אותם על לקיחת אחריות"
היועץ בראיון צילום: באדיבות המצלם

בראיון שנערך אמש בתקשורת האוקראינית לגבי נסיון הגעת יהודים לראש השנה לאומן בצל המלחמה באוקראינה, אמר בוריס טיזנהאוזן, יועץ בכיר בלשכת נשיא אוקראינה, כי "על ממשלת אוקראינה להיערך לבואם של חסידי ברסלב לאומן בראש השנה הקרוב".

"יגיעו לפה אלפי אנשים בכל מצב" הוא אמר, "החסידים הללו לא יוותרו, הם מאד קשורים לרבי שלהם, אז אנחנו חייבים להיערך בהתאם, ולהחתים אותם על מסמך שהם לוקחים על עצמם אחריות, אבל לוודא שהם מצייתים להוראות החוק מבחינת עוצר או דברים אחרים, הם מגיעים מ-40 מדינות, אנחנו חייבים לדאוג להם, נלווה אותם בכל מקום, נדאג להם".

שלומי אלישע מעסקני קהילת אומן וסמנכ"ל הצלה אוקראינה, אומר ל'בחדרי חרדים' כי "מוקדם מדי לדבר על המתרחש, ידענו תקופות של אתגרים סבוכים כגון הקורונה ותמיד מצאנו פתרון, השנה לצערנו יש אתגר בטחוני שנאלץ להתמודד עימו ונעשה את זה בשיתוף פעולה עם כלל הגורמים, בסופו של דבר המילה האחרונה זה של הרשויות באוקראינה ונכבד כל החלטה מצידם". עוד אמר: "אנחנו רואים פתיחות מצידם, אנחנו רואים שהם מנסים לקדם פתרון, עוד אי אפשר לדעת מה יהיה, אבל חשוב שכולם יידעו שאנשים כאן באוקראינה גם יהודים וגם לא יהודים, עושים מאמצים כבירים שיהודים יוכלו להיכנס לכאן לראש השנה".

"מה שכן צריך ועכשיו, זה להרבות בתפילה למען מדינת אוקראינה ולמען שלומה של מלכות, וקוראים להמשיך בתפילות למען סיומה של המלחמה".

ממשלת אוקראינה ראש השנה אומן ברסלב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד