ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024

סטרו והטיחו בחוזקה: הגננות הורשעו בהתעללות

בית המשפט הרשיע את הסייעות "בגן של טולי", ברמלה בעבירות התעללות ותקיפה של קטינים | לפי כתב האישום, בהזדמנויות רבות תינוקות ופעוטות בגן. בין היתר אחזו בפעוטות בחוזקה; משכו אותם בידיהם וברגליהם וגררו אותם; הרימו את הפעוטות והטיחו אותם בחוזקה על מזרונים או על כסאות

סטרו והטיחו בחוזקה: הגננות הורשעו בהתעללות
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה צילום: משה שי, פלאש 90

בית משפט מחוזי מרכז הרשיע על פי הודאתן את הסייעות בגן של טולי, ברמלה, רוחמה סעד (37), נירית שוויד (46), ננה (חני) צאצאשווילי (50) ואורלי שרגני (37) בעבירות התעללות ותקיפה של קטינים.

במסגרת הסדר טיעון, שנחתם בין הצדדים, הגישה עו"ד יעל תרם מפרקליטות מחוז מרכז (פלילי), כתב אישום מתוקן כנגד הנאשמות. מכתב האישום המונה עשרים ושמונה אישומים עולה כי במהלך התקופה הרלוונטית לכתב האישום, בהזדמנויות רבות ושונות במהלך עבודתן בגן ובתדירות כמעט יומיומית, תקפו הנאשמות תינוקות ופעוטות בגן. בין היתר אחזו הנאשמות בפעוטות בחוזקה; משכו אותם בידיהם וברגליהם וגררו אותם; הרימו את הפעוטות והטיחו אותם בחוזקה על מזרונים או על כסאות; סטרו לקטינים; השליכו חפצים שונים על הפעוטות, ביניהם חבילות מגבונים וצעצועים ועוד.

כך לדוגמה סעד ושוויד נהגו לפזר חטיפים ודברי מאכל על הרצפה ולגרום לתינוקות לאכול מהרצפה. בעוד צאצאשווילי ושרגני נהגו להאכיל את התינוקות בעודם יושבים על טרמפולינה תוך שהן דוחפות להן את האוכל בניגוד לרצונם.

בכתב האישום ציינה עו"ד תרם כי: "הנאשמות התעללו בקטינים חסרי ישע, בהיותן אחראיות עליהם. ההתעללות באה לידי ביטוי בין היתר בטיב האירועים; ריבוים של המעשים והקטינים הנפגעים; תדירותם; גילם הרך של הקטינים; והיותן האחראיות הבלעדיות על צרכיהם, בריאותם ושלומם במהלך האירועים המפורטים בכתב האישום. מכלול הנסיבות הפך את ההתנהלות המתעללת לשגרה אליה נחשפו כל הקטינים ששהו בגן"

הסדר הטיעון אינו כולל הסכמות לגבי העונש, ובדיון שהתקיים היום ביקשה עו"ד תרם להטיל על הנאשמות בין היתר 7 שנות מאסר בפועל.

 

 

 

התעללות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד