כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

משרד הבריאות מזהיר: תוסף התזונה ששווק עלול להיות מסוכן

משרד הבריאות מזהיר: מוצרי לייפמל (LIFEMEL) המשווקים כדבש רפואי לחולי סרטן לא אושרו על ידי המשרד | שימוש במוצרים אלו עשוי להביא לסיבוכים, רעילות או פגיעה ביעילות הטיפול האונקולוגי

משרד הבריאות מזהיר: תוסף התזונה ששווק עלול להיות מסוכן
דבש צילום: מנדי הכטמן, פלאש 90

משרד הבריאות מודיע כי תוספי התזונה של חברת "לייפמל" (LIFEMEL), שמוצגים כבעלי יכולת לטיפול בתופעות לוואי ובסיבוכים של טיפולי כימותרפיה, לא אושרו על ידו כנטען בפרסום.

הוועדה המייעצת לבדיקת הטעיית הציבור בפרסום במשרד הבריאות, מודיעה כי דבש ותוסף התזונה "LIFEMEL מהכוורת" שמשווקים ברשת האינטרנט ומיוצרים במפעל מזון צוף גלובוס בע"מ, נעדרים כל מידע מחקרי מבוסס. המשרד מזהיר שכל פרסום ממנו עולה, במישרין או בעקיפין, כי השימוש במוצר עשוי להוות טיפול ו/או הגנה ומניעה מטיפול רפואי, מהוות הטעיית הציבור.

בנוסף, לא קיים כל מידע מחקרי מדעי בספרות המקצועית, המצביע על יעילות המוצרים, ובפרט לא נמצא מידע מחקרי בדבר יכולתם למנוע מחלות, כפי שפורסם באתר החברה. פרסומים אלה של החברה יוצרים אשליית טיפול שעלולה לגרום למשתמשים להימנע מקבלת טיפול רפואי שנדרש למצבם הרפואי, ובכך לסכן את בריאותם. 

במשרד מזהירים כי שימוש במוצרים אלו עשוי להביא לתופעות לוואי ו/או שינוי ביעילות התרופתית לגידול סרטני, עד כדי הופעת סיבוכים, רעילות או פגיעה ביעילות הטיפול האונקולוגי.

עוד מציינים במשרד הבריאות כי על פי החוק, ניתן לייחס סגולות ריפוי ומניעת מחלות רק לתכשירים רפואיים ותרופות, וזאת בהתאם לתנאי הרישום שנקבעו ולאחר הוכחת יעילותם, בטיחותם ואיכותם. משרד הבריאות מזהיר את הציבור מפני השימוש בתוספי תזונה כמו כדורים, אבקות, חליטות, משחות ושיקויים להם מיוחסים סגולות ריפוי או מניעת מחלות.

משרד הבריאות פונה לכל מי שנתקל בפרסום מטעה, שגוי ו/או מסכן חיים, לפנות לוועדה המייעצת לבדיקת הטעיית הציבור במשרד הבריאות.

 

סרטן תוסף תזונה טבעי תוסף תזונה משרד הבריאות הונאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד