כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
סיקור פרשת סאדיגורה

הבהרת דברים / מערכת בחדרי חרדים

סיקור פרשת סאדיגורה - הבהרת דברים / מערכת בחדרי חרדים

הבהרת דברים / מערכת בחדרי חרדים

בשנה וחצי האחרונות, מאז הסתלקותו לשמי רום של האדמו"ר בעל העטרת ישראל מסאדיגורה זיע"א, מערכת האתר מסקרת כל העת ומלווה את ההתפתחויות החדשותיות הקשורות לפרשה זו על כל היבטיה וזוויותיה.

מחובתנו להבהיר כי מערכת בחדרי חרדים אינה מתיימרת לקחת צד כלשהוא במחלוקת הקיימת בין הצדדים, הן לגבי עם מי הצדק בכל הדין ודברים המתנהל, הן לגבי מהו רצון קדשו של  האדמו"ר זיע"א, ומהי צוואתו האמיתית, על כל המשתמע מכך, בטח ובטח כשהדברים עוד לא התבהרו בהליך מסודר בבית דין, כנהוג וכמקובל בעולם היהודי. זהו לא תפקידנו. 

מטרת האתר היא להביא בפני הגולש החרדי את המציאות החדשותית כפי שהיא, עד כמה שניתן, ללא עיוות הדברים, או ניסיון יצירת דה לגטימציה לאי מי מהצדדים, בכל פרשה בכלל, ובפרשה זו בפרט.

אנו מבהירים, כי בניגוד לכפי שהשתמע מכתבות כאלו ואחרות שהתפרסמו באתר בכל הנוגע להתנהלות מול בתי הדין השונים, הרי שמעולם לא יצא כתב סירוב מאף בית דין כנגד מי מבני משפחת פרידמן הנכבדת ובכלל אלו לא כנגד כבו"ק האדמו"ר מסאדיגורה שליט"א מעיה"ק ירושלים או הרבנית תליט"א. לא נגד בני משפחה נכבדת זו חלילה ולא נגד מי מחסידיהם או נאמניהם.

בית הדין נתיבות חיים, בראשות הגאון רבי נפתלי נוסבוים, אישר בזמנו במכתב ברור שאינו משתמע לשתי פנים כי "ע"י חתימה על שטר בוררות לבי"ד דרכי תורה, וקבלת סמכותו, קיימו הנתבעים את המוטל עליהם ע"פ החלטת בית דין דנן מיום ה' טבת תשפ"א, ומעתה על הצדדים לפנות לבי"ד הנ"ל בכל נושא, כולל נושאים מקדמיים".

מערכת האתר מתנצלת בפני כל גורם הקשור בפרשה זו אשר נפגע מפרסום הדברים המוטעים.

והאמת והשלום אהבו.

בחדרי חרדים

בית צדיקים יעמוד: האדמו"ר העטרת ישראל מסאדיגורה זצ"ל ובניו האדמו"רים שליט"א

 

הבהרת דברים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!