י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
כמעט קרב אגרופים

צעקות עלבונות וקללות: השעות המתוחות של טראמפ

עורך הדין לשעבר בבית הלבן אריק הרשמן, העיד בפני ועדת הבדיקה של אירועי הקפיטול ב-2020, כי במשך שעות ניסתה הקבוצה לשכנע את טראמפ לנקוט בפעולות יוצאות דופן, שעלולות להיות בלתי חוקיות, כדי להתעלם מתוצאות הבחירות ולנסות להישאר בשלטון. מנגד קבוצה אחרת ניסתה למנוע את הכאוס

צעקות עלבונות וקללות: השעות המתוחות של טראמפ
בנין הקפיטול האמריקאי צילום: Pixabay

בשעת לילה מאוחרת כשישה שבועות לאחר שדונלד טראמפ הפסיד בבחירות, כמעט פרץ קרב אגרופים בבית הלבן בין היועץ לביטחון לאומי המפוטר של הנשיא לבין עוזר בכיר בבית הלבן. צוות ססגוני של יועצים לא רשמיים של טראמפ התייצב בחדר הסגלגל עם נשיא ארצות הברית כדי לטעון שהבחירות נגנבו על ידי מעצמות זרות מפוקפקות.

במשך שעות ניסתה הקבוצה לשכנע את טראמפ לנקוט בפעולות יוצאות דופן, שעלולות להיות בלתי חוקיות, כדי להתעלם מתוצאות הבחירות ולנסות להישאר בשלטון. ובמשך שעות, כמה מיועציו האמיתיים של טראמפ בבית הלבן ניסו לשכנע אותו שהרעיונות האלה היו, במילותיו של עורך דין אחד שהשתתף, "מטורפים". כך דווח ה'וושינגטון פוסט'.

היו צעקות, עלבונות וניבול פה, עורך הדין לשעבר בבית הלבן אריק הרשמן העיד בפני הועדה שחקרה את המהומות ב-6 בינואר 2021 בבניין הקפיטול של ארה"ב. הרשמן אמר שהוא כמעט הסתכסך עם מייקל פלין, יועץ לביטחון לאומי לשעבר שהיה חלק מקבוצת האנשים המאולתרים של טראמפ.

פלין צרח עליי בשלב מסוים היה לי כמעט מריבה של דחיפות איתו", סיפר הרשמן בעדות מוקלטת שנשמעה בדיון ביום שלישי. "אז, צעקתי בחזרה, או שתבוא, או תרגיע את עצמך ומהר", כשהוא מוסיף קללות וניבולי פה.

שלושה אנשים שהיו שם באותן שעות, תיארו ל'וושינגטון פוסט' באנונימיות את הפגישה הפרטית של אנשי טראמפ לאחר שהבין כי הפסיד את הבחירות. "הדבר היחיד שהם לא ממש תפסו היה עד כמה זה היה רועש ומגעיל. זה היה פשוטו כמשמעו מגעיל, אנשים פשוט צרחו וקיללו וצעקו אחד על השני במשך שעות", העיד אחד מהם.

דונלד טראמפ מהומות הקפיטול גבעת הקפיטול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד