כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
מכה לתעשיית הנקניקיות

סכנה בריאותית: חנקות נוספו לבשר מעובד וגרמו לסרטן המעי הגס

מכה לתעשיית הנקניקיות בצרפת, לאחר שהממשלה תומכת בנתוני ארגון הבריאות העולמי לפיו התגלו ניטראטים (חנקות) בבשר מעובד, צרפת היא אחת מהיצרניות הגדולות בעולם של נקניקים, אשר נצרכים לעתים קרובות כחטיפים או באירועי ערב יוקרתיים

סכנה בריאותית: חנקות נוספו לבשר מעובד וגרמו לסרטן המעי הגס
אתר טירת צבי

רשויות הבריאות הצרפתיות אישרו קשר בין חנקות שנוספו לבשר מעובד וסרטן המעי הגס, מה שפוגע בתעשיית הנקניקיות היקרה במדינה. הגוף הלאומי לבטיחות המזון בצרפת, הודיע אמר שהמחקר שלו על נתונים שפורסמו בנושא, תומך במסקנות דומות מ-2015 שפרסם ארגון הבריאות העולמי.

הגוף האחראי Anses "ממליץ להפחית את הצריכה של מגוון החנקות והניטריטים על ידי הגבלה של צריכת מזון", נכתב בהצהרה. חנקות מתווספות למגוון מוצרי מזון כדי לשפר את חיי המדף והטעם שלהם, וכדי לעזור להעניק למוצרים את הגוון הוורוד שלהם. צרפת היא אחת מהיצרניות הגדולות בעולם של נקניקים, המכונה שרקוטרי, אשר נצרכים לעתים קרובות כחטיפים או נמצאים באירועי ערב יוקרתיים.

הממשלה הודיעה כי תשיק תוכנית פעולה לצמצום השימוש בתוספי הללו בהמשך השנה. "מדובר בהחלט בהגבלת השימוש", נאמר בהצהרה משותפת של שרי הבריאות והחקלאות. "ההפחתה חייבת להיעשות בצורה מאוזנת שתבטיח ביטחון תזונתי לצרכן".

אזהרת WHO משנת 2015 עוררה כותרות ברחבי העולם לאחר שהסוכנות הבינלאומית לחקר הסרטן של גוף האו"ם הגיעה למסקנה שיש לסווג בשר מעובד כחומר מסרטן מקבוצה 1.

נקניקיות צרפת סרטן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד