כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

בשל סכסוך על ניהול: סגן ראש העיר באלעד הוכה בבית כנסת

בעיצומה של תפילת השבת: מתפללים מבית הכנסת 'אור החיים' באלעד היכו את אבי אפרהימי, סגן ראש העיר • הרקע: סכסום עם הרב שקד בוהדנה על ניהול מוסדות

צילום אילוסטרציה:  יעקב נחומי. למצולמים אין קשר לכתבה
צילום אילוסטרציה: יעקב נחומי. למצולמים אין קשר לכתבה

סכסוך על ניהול מוסדות בעיר אלעד שבר שיאים בשבת האחרונה: שאבי אפרהימי, סגן ראש העיר מטעם ש"ס, הוכה ונזרק 3 פעמים על ידי חלק ממתפללי בית הכנסת 'אור החיים'.

הרקע לאלימות שעוררה סערה בעיר הוא ויכוח על ניהול המוסדות שכוללים בית הכנסת, אולם אירועים ועוד. תחילתו של הסיפור הוא לפני 3 שנים, כשהובא הרב שקד בוהדנה לעמוד בראש המוסדות לשנת ניסיון.

כבר בשנה הראשונה עלו טענות נגד הרב בוהדנה שהוא מנסה להשתלט על ניהול המוסדות תוך הקמת וועד חדש. אפרהימי שמע על כך בפעם הראשונה בשיחה שמסר הרב בוהדנה בבית הכנסת וכשבירר מאוחר יותר את פשר הדבר הבין כי הוא לא יופיע ברשימת הוועד החדש.

הדבר עורר את זעמו וכדי לפשר בין הצדדים, הובא הויכוח לבוררות. לאחר החלטת הדיין הבורר החליט הוועד לפטר את הרב בוהדנה. אנשי הכולל ומקורביו של הרב התנצלו על הטעות ועשו כל שביכולתם להשיב אותו לתפקידו. הניסיונות הועילו והרב הושב לכסאו תחת חוזה חדש.

לאחרונה, התעורר הויכוח שוב ועלה לטונים גבוהים. אפרהימי טוען כי מאחורי גבו נעשה מהלך להקים וועד חדש והכל ביוזמתו של הרב בוהדנה. אולם הרב בוהדנה טען מנגד כי ציבור המתפללים הוא זה שדרש את השינוי.

הויכוח הגיע לשיא חדש בליל שבת לאחר שהוועד החליט לפטר פעם נוספת את הרב בוהדנה. "ביצעו בי לינץ'", מספר אפרהימי ל'בחדרי חרדים', "כמה ממתפללי בית הכנסת הדפו אותי בצעקות ובמכות, קרעו לי את החליפה והוציאו אותי מבית הכנסת. שאלתי אותם: 'איך אתם בני תורה מתנהגים כך?'". אפריהמי ציין בשיחה עמנו כי מאז התקיפה נגדו הוא אינו מצליח לפעול עם ידו הימנית וגופו מלא בסימנים כחולים.

מפקד משטרת אלעד מר רונן סבן אמר ל'בחדרי חרדים' כי אבי אפרהימי הגיש תלונה והמשטרה פתחה בחקירה. עד כה לא נחקר איש.
אלעד אור החיים היכו בית כנסת שבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 68 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד