ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
העלייה החדה ביותר

בשבוע הבא, עוד מכה: מחירי הלחם שבפיקוח יזנקו משמעותית

מחיר הלחם בפיקוח צפוי לעלות משמעותית בשבוע הבא בכ-20% | שרת הכלכלה אורנה ברביבאי ציינה כי בשל גל ההתייקרויות העולמי המשפיע על עליית המחיר, היא לא אישרה להסיר את הפיקוח על הלחם, והוא יישאר מפוקח | "היום יותר מתמיד הוכח - השבע לעולם לא יבין את הרעב"

בשבוע הבא, עוד מכה: מחירי הלחם שבפיקוח יזנקו משמעותית
חלות לשבת. אילוסטרציה צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

ועדת המחירים של משרד האוצר צפויה להעלות מחר (חמישי) את מחיר הלחם המפוקח ב-20%. אם ההחלטה תאושר, היא תיכנס לתוקף כבר ביום ראשון הקרוב.

העלייה מתייחסת ללחם כהה אחיד או פרוס, חלה וכן לחם לבן אחיד או פרוס. מחיר לצרכן לחם אחיד כהה פרוס, למשל, עומד על 7.11 שקלים. ההעלאה המסתמנת צפויה לייקר אותו ב-1.40 שקלים.

שרת הכלכלה והתעשייה אורנה ברביבאי ציינה היום כי על אף גל ההתייקרויות העולמי שמשפיע על עליית המחיר, השרה לא אישרה להסיר את הפיקוח על הלחם והוא יישאר מפוקח. עם זאת, מחירו צפוי לעלות.

בהמשך לכך, השרה ברביבאי מסרה בהודעתה היום כי "על אף ההכרה בעליית מחירי התשומות בייצור לחם, צר לי כי לצד ההחלטה של המאפיות להעלות מחירים במגוון רחב של מוצרים רק לאחרונה, הן מתעקשות להעלות גם את מחירו של הלחם הבסיסי והכל כך משמעותי בתזונה של משפחות רבות בישראל.

"אני קוראת לקמעונאים לבחון העלאה חלקית במחירי הלחם המפוקח כדי לגלות התחשבות בצרכנים. במקביל, הנחיתי את אנשי המקצוע במשרד להמשיך ולעקוב אחר מחירי החיטה והקמח בעולם. ככל שיוזלו מחירי חומרי הגלם, אדרוש מוועדת המחירים להפחית את מחירו של הלחם המפוקח, בהתאם למנגנון על פיו פעלה בבקשה להעלות את המחיר".

כזכור, הוועדה המפקחת על מחירי הלחם האחיד, הלחם הלבן וחלה, המליצה לפני כחודשיים להוציאם מפיקוח המדינה ומעבר לדיווח יצרנים על מחירים ורווחיות. כבר אז היה ידוע כי גם אם שרי הכלכלה והאוצר לא יקבלו את ההחלטה, מחירי הלחם יעלו עד 28% לפי תחשיב מרץ כשמאז המדד עלה.

יו"ר ש"ס, השר לשעבר אריה מכלוף דרעי התייחס להתייקרות ותקף את הממשלה: "בזמן שהם מסיחים את דעתנו עם התנפלות המונית לתמונה עם הנשיא ביידן - הם מכריזים בשקט שיעלו לנו את מחירי הלחם. היום יותר מתמיד הוכח - השבע לעולם לא יבין את הרעב. בקרוב נשוב ונתקן את כל הנזקים שעשיתם".

מחיר הלחם יוקר המחיה לחם שחור לחם בפיקוח התייקרות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד