כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
לא באמת קורונה

בלי לחיצות ידיים: זו הסיבה להנחייה האמריקאית

הפרשן אהוד יערי טוען כי הסיבה האמיתית לכך שהאמריקאים הנחו מראש כי לא יהיו לחיצות ידיים בנתב"ג, הייתה החשש שלהם מתמונה כזו של ביידן עם יורש העצר הסעודי

בלי לחיצות ידיים: זו הסיבה להנחייה האמריקאית
ביקור נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בישראל צילום: ישי ירושלמי

בבית הלבן הנחו מראש שלא יהיו לחיצות ידיים עם הנשיא ג'ו ביידן בקבלת הפנים בנתב"ג, בגלל החשש האמריקאי מתמונה כזו של ביידן עם יורש העצר הסעודי, מוחמד בן סלמאן. כך טוען הערב (רביעי) הפרשן הוותיק של 'חדשות 12' אהוד יערי.

לדברי יערי, ההנחיה האמריקאית הייתה ללא לחיצות ידיים כלל מחשש שמא צלם בסעודיה, היעד הבא של הנשיא במסעו במזרח התיכון, יתפוס תמונה של בן סלמאן לוחץ את ידיו של הנשיא. לצורך כך מסביר יערי, בבית הלבן החליטו מראש לא לאפשר לחיצות ידיים מטעמי "קורונה".

הדיג'ה קנגיז, ארוסתו של ג'אמל חאשוקג'י, העיתונאי שנרצח על ידי הסעודים בקונסוליה הסעודית באיסטנבול שבטורקיה, אמרה לנשיא ארצות הברית ג'ו ביידן לפני כחודש "אתה מבזה את עצמך", על כך שהסכים להיפגש עם יורש העצר הסעודי, מוחמד בן סלמאן, במהלך ביקורו במזרח התיכון.

"אדוני הנשיא, אני מתחננת בפניך לא לאבד את סמכותך המוסרית או להתעלם מהפשע הנתעב הזה", אמרה ארוסתו בהודעה מצולמת ביום רביעי האחרון. "עליך לעמוד בתפקידך להביא את כל מבצעי הפשע האכזרי הזה לדין".

 

 

הבית הלבן מוחמד בן סלמאן ג'ו ביידן ביקור ביידן בישראל לחיצת יד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד