כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
כמה שריונים לנתניהו ואיפה?

יש תאריך לפריימריז בליכוד • כל הפרטים

בליכוד יוצאים לפריימריז קצרים שייערכו בעוד שלושה שבועות בלבד. כאשר כמה חברי כנסת ייפלטו בוודאות מהרשימה לטובת פנים חדשות | נתניהו יוכל לשריין חמישה אישים לפחות שלושה מהם במקומות ריאליים לפחות לפי הסקרים | כל הפרטים

יש תאריך לפריימריז בליכוד • כל הפרטים
פריימריז בליכוד בעבר צילום: נועם ריבקין פנטון, פלאש 90

בצל ביקורו של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, מערכת הבחירות ממשיכה להתנהל במקביל, ובינתיים מרכז 'הליכוד' התכנס היום (רביעי) אישר את תקנון הפריימריז שיערכו ב-3.8.22 בעוד 20 יום.

כחלק מאישור התקנון לרשות יו"ר התנועה בנימין נתניהו יעמדו חמישה שיריונים.

כן הוסכם כי המקומות ברשימה יתפלגו באופן הבא: המקום הראשון שמור ליו"ר בנימין נתניהו, מהמקום השני ועד ל-13 פתוח להתמודדות ארצית, מקום 14 שריון של נתניהו, 15 - ארצי, 16 - שריון, 17-18 ארצי, 19 - מחוז, 20 - ארצי, 21-22 - מחוז, מקומות 23-24 - ארצי, 25 - אישה חדשה, 26 - מחוז, 27 - ארצי, 28 - שריון, 29 - מחוז, 30-31-32 - ארצי.

על המקום ה-33 יוכלו להתמודד אלה העונים על הקריטריון 'עולה חדש', 34 - מחוז, 35 - ארצי, 36 - מחוז, במקום ה-37 - שריון נוסף של נתניהו, 38 - מחוז, 40 - צעיר, 41-42 - מחוז, 43 - שריון, 44 - מיעוטים, 45 חרדי.

יצוין כי גם המקומות שנראים פחות ריאלים עשויים להיות כאלה באם 'הליכוד' ירכיב את הממשלה ויוחלט לממש את החוק הנורבגי שבמסגרתו שר מכהן מתפטר מהכנסת ונכנס במקומו הבא ברשימת מפלגתו לכהן כחבר כנסת.

בתקנון 'הליכוד' הוסמך יו"ר התנועה נתניהו לשנות מיקומים לצעירים ומיעוטים עד למועד הגשת הרשימות לבחירות.

כמו כן הוחלט שיובטח ייצוג נשי של שש מועמדות לפחות עד מקום 35 וייצוג לצעירים, עולים ומיעוטים.

חברי כנסת מכהנים יתמודדו במשבצת הארצית; לח"כ שכיהן פחות מחצי שנה בכנסת פעילה תינתן אפשרות להתמודד גם על משבצת 'מחוז'.

יו"ר מרכז הליכוד, ח"כ חיים כץ הבהיר במסגרת הדיון שלא יאפשר לקחת מחברי המרכז את הסמכות לבחור את המועמדים למחוזות ואמר: "לא אעלה להצבעה הצעה שתיקח את הכוח מחברי המרכז. אם לנו אין סמכות לקבוע, כגוף הבוחר את בית הדין אז גם לבית הדין אין סמכות".

באשר לשריונים מי שעשויים לקבל בוודאות שריון במקום ריאלי ברשימה, הם עמיחי שיקלי ועידית סילמן, שהיו מאדריכלי פירוק הממשלה ונתניהו יבקש לגמול להם על כך. שם נוסף שעלה בימים האחרונים הוא תא"ל במיל' גל הירש, מי שבעבר נבחר לשמש כמפכ"ל המשטרה ומינויו סוכל באמצעות חקירה פלילית שעדיין לא נסגרה.

פריימריז בליכוד בחירות לכנסת ה-25 שריון בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד