כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
מתייחס לתקרית הכט"במים

נסראללה לעג לביידן: "נשיא קשיש, בבואה של המצב השורר ארה"ב"

ביקורו של הנשיא ביידן באזור, העיר את חסן נסראללה מנהיג חזבאללה שלגלג על גילו של ביידן. "ארצות הברית היא לא ארצות הברית של 2003 ו-2006, הנשיא האמריקני הזקן, שאתם רואים אותו עכשיו בגיל ובתנועה שלו, הוא הצצה לארצות הברית שהתחילה להיכנס לשלב הזיקנה"

נסראללה בנאום: אילוסטרציה
נסראללה בנאום: אילוסטרציה צילום: צילום מסך

‏נסראללה לועג הערב לביידן בעקבות ביקורו ואומר לעמי האזור: "ארצות הברית של היום היא לא זאת של העשור הראשון של שנות האלפיים. הנשיא הקשיש בתנועותיו והליכתו הוא בבואה של המצב שאליו הגיעה ארה"ב, מצב של זקנה". לדבריו של נסראללה לביידן "אין מה להגיד לעם הפלסטיני למעשה, הוא דיבר היום (אתמול) בשדה התעופה על נושא שתי המדינות, אין לו מה להביא בכלל לעם הפלסטיני".


נסראללה בנאום: קרדיט כאן חדשות

בנושא הפקת הגז והנפט בחופי ישראל לבנון אמר: "הזדמנות הזהב שיש כעת היא עכשיו, בחודשיים האלה, אפילו פחות מחודשיים. איפה הזדמנות הזהב?. אם אין מלחמה בין רוסיה לאוקראינה אין צורך אירופאי אמריקני לגז והנפט, אני לא אומר שהם עכשיו ייקחו מאיתנו עד שנוציא ונמכור זה ייקח שנים, אבל לבנון יכולה לעשות בעיה לאויב הישראלי, לישות הישראלית וזאת הנקודה ובכל האזור ולהקשות על הוצאת הנפט והגז ומכירתו לאירופה".

נסראללה התייחס לדברי שר הביטחון בני גנץ בעניין לבנון: "ואם נדרש נצעד שוב לביירות לצידון, צור, או לכל מקום שנדרש אליו, בפשטות גנץ יודע שהוא צוחק על עצמו, על העם שלו והאנשים שלו, כל הישראלים יודעים שאלה דברים ריקים שאין להם בכלל ערך".

על תקרית הכטב''מים אמר נסראללה: "מי שאומר לאמריקנים או למישהו בעולם ומבטיח להם שההתנגדות לא תעשה כלום לא בעבר, לא עכשיו ולא בעתיד מוליך אותם ואת עצמו שולל ומאבד או מחמיץ את האינטרסים של לבנון, מעולם לא אמרנו שאנחנו מאחורי המדינה בלחץ על האויב, בביצוע צעדים שמשרתים את המשא ומתן, לא אמרנו את זה בכלל, אלא ההפך, אמרנו ההפך! שלא ניוותר שלובי ידיים".

עוד מנסראללה על תקרית הכטב''מים: "אני אומר לכם על הכוונה שלנו, האחים (פעילי חיזבאללה) אמרו, אנחנו יכולים לשלוח כטב''מים שילכו, יסקרו וישובו, ואנחנו בהסכמה פה אחד אמרנו שאנחנו רוצים כטב''מים שילכו, ושישראל תוריד אותם כי אנחנו רוצים שהמטוסים יצאו ויירו טילים, וגם ספינות הקרב, רצינו שתצא צווחה באזור שם אצלם, כדי שהספינה, והמהנדסים והפקידים וכל האנשים יידעו שהם נעים באזור לא בטוח, ויש איום אמיתי ורציני".

נסראללה: "אם הברירה היא שלבנון לא תקבל עזרה ושלבנון תדחף לכיוון קריסה ורעב - לא לא לא, המלחמה מכובדת בהרבה, איום במלחמה והליכה למלחמה מכובדת בהרבה, אל תעשו חישובים מוטעים. אני אומר לאמריקנים אל תוליכו אותנו שולל: מסר הכטב"מים הוא רק התחלה צנועה. אנחנו נגיע לכריש".

נסראללה איים: "אם לבנון אינה מסוגלת לממש את זכותה הטבעית להפיק גז ונפט, אף אחד לא יצליח להפיק גז ונפט ואף אחד לא יצליח למכור גז ונפט. זה מספיק ברור?"

חסן נסראללה ג'ו ביידן ביקור ביידן בישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד