י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
נגד סממנים נאציים

הפגנת תמיכה ישראלית בתושבי חבל הדונבאס

מחר (שישי) תתקיים עצרת בחיפה לתמיכה בתושבי חבל הדונבאס ונגד לאומנים אוקראינים, לטענת המארגנים "במשך 8 שנים לא נפסק ההרג של אזרחים בפקודת ממשלת אוקראינה, שעלתה לשלטון ב-2014 בסיועם של התארגנויות בעלי אידיאולוגיה נאציים"

הפגנה נגד נאציזם: אילוסטרציה
הפגנה נגד נאציזם: אילוסטרציה צילום: באדיבות המצלם

מחר (שישי) תתקיים הפגנה בעד תושבי חבל הדונבאס במזרח אוקראינה, ההפגנה תתקיים בשעה 16:00 בסמוך לכניסה התחתונה לגנים הבהאים ברחוב בן גוריון בחיפה. מטעם המארגנים נמסר כי הם מחכים לכל אלה שתומכים ב'צד הנכון' "אנו רוצים להביע תמיכה בתושבי דונבאס, על מנת להשיב את הצדק ולהגן על האוכלוסייה האזרחית. אנו רוצים להסב את תשומת הלב של ממשלת ישראל להפצת הרטוריקה, הסיסמאות והדגלים הנאציים בישראל מצד לאומנים אוקראינים".

עוד נמסר: "אנחנו רוצים לעצור את הרוסופוביה, שהיום פרוסה נגד כל דובר רוסית בישראל, ללא קשר לארץ מוצאו. כולנו נתונים מדי יום לאפליה מילולית שמשחררת התקשורת הישראלית הפרו-אמריקאית. אם לא נתאחד נגד הפרת זכויות האזרח הבסיסיות של ישראלים, יהודים, מהגרים מברית המועצות לשעבר, אז ישראל הדמוקרטית כפי שאנו מכירים אותה תחדל מלהתקיים, ותהפוך למובלעת של נאציזם של סטפן בנדרה (נאצי אוקראיני) במזרח התיכון".

המארגנים שכבר עשו כמה הפגנות נגד אוקראינה בישראל, מציינים, "אנו מבקשים מכם לזכור שהנאציזם גבה את חייהם של מיליוני יהודים במלחמת העולם השנייה. אנו מבקשים מכם לא לשכוח את 6,000,000 הנשמות היהודיות התמימות שנהרגו על ידי הנאצים בשואה בהסכמה שבשתיקה של כל אירופה ואמריקה. היחידה שהשיבה מלחמה והצילה את היהודים מהשמדה מוחלטת הייתה ברית המועצות, ממנה אנחנו באים. האבות והסבים שלנו נלחמו נגד הנאציזם, מסרו את חייהם למען חירותנו וחיים שלווים".

"ברית המועצות תמכה בהקמתה של מדינת ישראל ב-1948, איננו יכולים לאפשר לעולם לוותר על הזכרון הזה, כמו גם את הישגו של העם הרוסי, שבשורותיו נלחמו בגבורה 500,000 יהודים. אנו מבקשים מהממשלה לנקוט באמצעים לאסור כל סמל נאצי בישראל, כולל דגל פטליורה, תחתיו נהרגו יהודים באוקראינה ב-1919 של המאה הקודמת, 200,000 יהודים עונו באכזריות על ידי נאצים אוקראינים תחת דגל פטליורה. אוקראינה של היום, בין כל האפשרויות האפשריות, בחרה בדגל הספציפי הזה כדי להראות את מחויבותה לאידיאלים של העבר. אין יהודי שיהיו לו ספקות לגבי האידיאולוגיה של אוקראינה של היום".

"אנחנו גם דורשים מהממשלה להפסיק את הרטוריקה הפוגעת במיליוני יהודים, מהגרים מברית המועצות ומרוסיה. אנו תומכים בקליטתם של פליטים מאוקראינה עקב נסיבות חירום, שם הם מאוימים לא רק במוות מפעולות צבאיות, אלא גם ברדיפה מהשירות החשאי, שם הם כולאים את כל מי שלא מסכים עם פעולות הממשלה, אשר עוררה בכוונה מלחמה לא רק בדונבאס נגד בני עמה, אלא גם עוררה מלחמה עם רוסיה ב-8 השנים האחרונות".

הם פנו לממשלת ישראל: "אנו מבקשים מממשלת ישראל לנקוט בפעולה מיידית נגד התקפות על יהודים בעלי אזרחות רוסית ואיומים מתמשכים מצד אנשים שתומכים בנאציזם בישראל. הובטח לנו שישראל היא המקום הבטוח היחיד ליהודים. אבל היום אין לנו ביטחון כזה. אנו מבקשים מהממשלה לעבור מרטוריקה שלווה וחסרת עמוד שדרה לנקיטת עמדה ברורה ומעשית (המבוססת היסטוריה), לא להיות כמו ממשלת אוקראינה והתקשורת, שנאומיה ומעשיה הביאו למותם של מאות אלפי אנשים באוקראינה".

"ישראל היא ארץ כל יהודי העולם. איננו יכולים לאפשר חזרה על ההיסטוריה של מלחמת העולם השנייה, שבה נהרגו 1,500,000 יהודים בידיהם של תומכי סטפן בנדרה באוקראינה. אנו פונים לממשלת ישראל - תחזירו לנו את הביטחון, הן בתוך המדינה והן בגבולותיה".

מלחמת אוקראינה רוסיה חיפה הפגנה דונבאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד