י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

הלילה: מטר מטאורים מרשים בשמי הארץ

הלילה ומחר ניתן יהיה לחזות בשמי הארץ בשיאו של מטר המטאורים השנתי, שייראה היטב בין 22:30 ל-4:30 • ניתן לצפות במטר ללא צורך בטלסקופים או משקפות

מטאור חולף ברוסיה. צילום ארכיון
מטאור חולף ברוסיה. צילום ארכיון

הלילה ניתן יהיה לראות ברחבי ישראל את שיאו של מטר מטאורים הנקרא 'הפרסאידים' - המתרחש כל שנה כאשר כדור הארץ חולף דרך שובל שרידי קרח ואבק שהותיר שביט סוויפט-טאטל, ושיאו צפוי בלילות של ה-12 וה-13 באוגוסט.

מטר הפרסאידים נחשב למטר חזק במיוחד, כאשר השנה אנו צפויים לראות מטאורים בקצב של כ-100 מטאורים בשעה - המטאורים חודרים לאטמוספרה במהירות של כ-60 ק"מ לשניה (או 212 אלף קמ"ש) ונשרפים תוך שהם משאירים שובל של אור, אותו ניתן לראות היטב בעיקר באזורים בהם אין זיהום אור, כמו מצפה רמון ואזורים שאינם מיושבים.

השעות הטובות ביותר לצפייה במטר הפרסאידים יהיו בין 22:30 בערב ל-04:30 לפנות בוקר, כאשר קבוצת פרסאוס תהיה גבוה בשמים.

את המטר ניתן יהיה לראות השנה, בין השאר, במצפה הכוכבים ברקת בחוות כרמי הר הנגב, על שפת מכתש רמון, החל מהשעה 18:00 בערב ועד לזריחת החמה.

בנוסף חברי האגודה הישראלית לאסטרונומיה יצפו הלילה במטר המטאורים בפארק תמנע ליד אילת. יצוין כי ניתן לצפות במטר המטאורים הללו בכל רחבי ישראל, ללא צורך בטלסקופים או משקפות, אך לשם כך יש להגיע למקומות חשוכים מחוץ לערים שבהם יש אופק נקי ככל האפשר.
מטאורים מצפה כוכבים טלסקופים הפרסאידים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד