כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
"הוציאו אותי בכוח וקרעו לי את החולצה"

מהומות בהילולת ה'אור החיים' הקדוש: "אי אפשר לראות את הציון"

במהלך הילולת ה'אור החיים' בהר הזיתים פרצו מהומות ותקריות בין מתפללים לשוטרים וסדרנים שחסמו גישה לבוא להתפלל בציון הקדוש. מתפללים רבים חזרו כאובים מהמראות בציון תוך כדי רמיסת מתפללים ואי אפשרות לראות את הציון אפילו מרחוק. העדויות מהשטח ב'בחדרי'

מהומות בהילולת ה'אור החיים' הקדוש: "אי אפשר לראות את הציון"
המהומות הלילה בציון האור החיים צילום: שלומי טריכטר

מהומות פרצו הלילה בין מתפללים לשוטרים בהילולת ה'אור החיים' הקדוש במרומי הר הזיתים בירושלים. 

עשרות אלפים עשו את דרכם לציון הקדוש של רבי חיים בן עטר בן רבי משה שהאיר באור תורתו את העולם היהודי וספריו נלמדים בכל מקום בעולם. 

ההמונים שעשו את דרכם למקום לשאת תפילה על הכלל והפרט נתקלו בשוטרים עם מקלות בידיהם שלא אפשרו תפילה מוסדות בציון וכן סדרנים ששמרו על הסדר אך לא נתנו להתקרב לציון רק לכמה דקות. 

אחד המתפללים ששוחח עם 'בחדרי חרדים' אומר: "אפילו להסתכל על ציון של האור החיים הקדוש לא נתנו. הם בנו במה כמו כל שנה אבל את החלק מעל הציון סתמו בדיקטים של עץ ומי שמגיע בדרכים הרגילות אפילו לראות את הציון מלמעלה לא יכול. הכל חסום. נותנים גג כמה דקות להיות במה שהם קראו ציון ולברוח. מי שרוצה לראות את הציון צריך להסתובב מסביב לכל המפלצת שהם בנו ולנסות למצוא חלקים ללא קיר שדרכם ניתן לראות את הציון". 

הוא מוסיף: "חלק מהכניסות מלמטה חסמו בגדר תיל. כאילו אנחנו בהמות. זה נראה שההפקה שם לא למדו לקח, ממה שהיה במירון". 

"בשנה שעברה היה יותר קל להכנס, השנה עשו בלאגן סתם, בלי שום קשר. אנדרלמוסיה אחת גדולה". 

"זה היה פשוט בושה לראות איך אנשים שרוצים להתפלל, וגם סתם בחורים שעמדו בסמוך מסולקים על ידי המשטרה עם מקלות בידיהם", סיכמו בדאגה. 

כך גם הצלם שלומי טריכטר מספר ל'בחדרי חרדים' על התעללות שעבר: "המשטרה התנהגה בצורה ברוטאלית, הוציאו אותי בכוח, צילמתי לעיתונות, קרעו לי את החולצה. היה שם כמה קצינים אחד בפנים ואחד בחוץ, אחד אמרי לי שאני יכול להיות ואחד אומר שאני לא יכול להיות בפנים, הוציאו אותי בכוח, למרות שהוצאתי את תעודת העיתונאי הוציאו אותו בכוח, הם כנראה פחדו מהתיעוד שיראו את האלימות המשטרתית".

טריכטר מסכם בכאב, "יד ימין שלי כואבת בגלל המכות מהם הייתי צריך להתגונן, לצד נזק שנגרם למצלמה".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "מאז אתמול (רביעי), המשטרה פועלת לאפשר לאלפים רבים להשתתף בהילולת אור החיים המתקיימת בימים אלו בהר הזיתים. לצערנו הלילה מאות מהמשתתפים שהגיעו למקום הפרו את הסדר, גרמו נזק לתשתיות ולמפגעים בטיחותיים, לא נשמעו להוראות השוטרים ואף חלקם השליכו חפצים לעבר השוטרים - וכתוצאה מכך נפצעו שוטר ואזרח".

"המשטרה נאלצה להדוף את אלו שהפרו את הסדר במקום ולהשיב את הסדר על כנו בכדי לאפשר את המשך ההילולה בבטחה. אנו קוראים לציבור הגדול שמגיע למקום להישמע להוראות השוטרים, להימנע מדחיפות, ונדליזם והפרות סדר מכל סוג שהם. מי שיפעל בניגוד לחוק יטופל בהתאם. נמשיך לפעול במקום גם לאורך היום לקיום הילולת אור החיים בבטחה ובביטחון".

האור החיים הקדוש הר הזיתים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד