כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

טקסס: יהודי הוצא להורג - אך גופתו ניצלה משריפה

שתדלנות של הרב דוד גולדשטיין, רב מקומי בטקסס, הצילה את גופתו של נידון למוות יהודי משריפה • בשיחה עם 'בחדרי חרדים' הוא מגולל את הפרשה העגומה

צילום אילוסטרציה: בחדרי חרדים
צילום אילוסטרציה: בחדרי חרדים

גופתו של דאגלס פלדמן, יהודי בן 52 תושב טקסס שהורשע בכמה אישומים קשים, נידון למוות והוצא להורג לפני שבוע בבית כלא מקומי - הובאה לקבורה יהודית בדאלאס, בעקבות שתדלנות שהפעיל רב המקום.

הרב דוד גולדשטיין, רב בטקסס, מספר: "לפני שבועיים קיבלתי שיחת טלפון מיהודי שסיפר לי כי בבית הסוהר המקומי נמצא יהודי שבעוד שבוע יוצא להורג, וגופתו תשלח לשריפה. המטלפן ביקש ממני לעשות משהו בנידון".

לדברי הרב מדובר באסיר שמשום מה לא היה ברשימת האסירים היהודיים בהם הוא מטפל, והוא ממשיך לספר: "מיד יצרתי קשר עם רשויות בתי הסוהר וקבלתי אישור לבקר אותו. הגעתי לשם עם רב נוסף ועם טלית ותפילין, והתחלתי לדבר עמו. מתברר כי היהודי מעולם לא שמר תורה ומצוות - הוריו היו יהודים ותו לא, ואדרבה - הוא דיבר כאתאיסט גמור. רק אחרי שיחה ארוכה עמו הוא התרכך ואפילו הסכים להניח תפילין בפעם הראשונה בחייו, ובכה כמו תינוק.

"אחר כך דברנו אתו על ההוצאה להורג והקבורה. הוא סיפר כי אימו מעוניינת שישרפו את הגופה, והוא מסכים לכך. הסברתי לו שזה נגד ההלכה, וסיפרתי לו קצת על חשיבותה של קבורה ביהדות, והוא הסכים להיקבר כיהודי בתנאי שנצליח לשכנע את האם. בשלב זה נפרדנו ממנו והבטחנו לשוב".

"אלא שאימו של האסיר התעקשה על שריפת הגופה", מספר הרב גולדשטיין. "המשכתי לנדנד לה פעם אחר פעם עד שהסכימה, תוך שהיא מנמקת זאת בכך שאני הייתי האדם היחיד שנתן לבנה חיבוק מאז נעצר. בקשתי לבקר את היהודי ביום ההוצאה להורג, אבל רשימת האנשים שהורשו להיות נוכחים כבר הייתה מלאה. האיש הוצא להורג באמצעות זריקת רעל, ומיד לאחר ההוצאה להורג שחררנו את הגופה והוא הובא לקבורה יהודית".
טקסס מוצא להורג יהדות כלא קבורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד