י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
המזוודה הסגולה של גולדקנופף

לייבל'ה מסכם ביקור נשיאותי של ביידן בישראל

והשבוע בלייבל'ה: הכיפה של ביידן שהסעירה את 'יהדות התורה' | חשיפה: מה מחביא גולדקנופף במזוודה הסגולה | קורצים לליטאים: עוצמה יהודית מנסה לגייס 'איש מספרים' | הח"כ מש"ס שמתמודד שבוע אחר שבוע עם צרות בצמיגים | והכתב הפוליטי שעזב את האייפון ולקח נשק לידיו

לייבל'ה מסכם ביקור נשיאותי של ביידן בישראל
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

לייבל'ה סוגר את השבוע בתמיהה: להיכן נעלמו כל אלפי הסיבים האופטיים של השר השחצן יועז הנדל שהתנכל במכוון למגזר החרדי? לייבל'ה היה בטוח כי אלו יעמדו לו למליץ יושר בקלפי, אך בסקרים הוא ראה את עצמו מתחת לאחוז החסימה יחד עם שקד, שזה לכאורה דבר פלא עצום.

אבל מה כל זה לעומת הביקור של מר ג'וזף ר. ביידן שהגיע לישראל ועבר מעל קרית ספר. לייבל'ה כמו כל עם ישראל נחשף לדברים שאמר לו ראש הממשלה לפיד בנתב"ג: "אני לא יודע אם אתה זוכר, אבל לפני שמונה שנים נפגשנו אצלך במשרד כשהיית סגן נשיא", הזכיר לפיד לביידן. "הסתכלת עליי מגבוה, כמו שאתה מסתכל עליי עכשיו, ואמרת לי – 'אילו רק היה לי השיער שלך, הייתי נשיא ארה"ב'. ואני אמרתי לך: אילו רק היה לי הגובה שלך, יכולתי להיות ראש ממשלת ישראל".

לייבל'ה לא מצליח להבין איך לפיד אומר לאדם כמו ביידן "אני לא יודע אם אתה זוכר", נו מה הוא חשב, שבאמת הוא יזכור? זו ממש הייתה פגיעה. 

והאם ביידן לוקח צד במחלוקת הפנימית ב'יהדות התורה'? ביידן הקשיש הגיע חבוש בכיפה גוראית הדורה במה שנראה היה כקריאת כיוון אמריקנית במחלוקת שקורעת את יהדות התורה על המקום הראשון. ב'דגל התורה' מיהרו להסביר שמדובר בכיפת הגרב"מ אזרחי - כך שנמנע משבר בין לאומי.  

ג'ק טורקס, הכתב החרדי של הבית הלבן במגזין עמי, הגיע לישראל ונצפה מנגן בפסנתר בתחנת הרכבת. 

ואפרופו המחלוקת ביהדות התורה: לייבל'ה סגר את שבוע שעבר ביום שישי באשדוד שם ראה את יו"ר אגודת ישראל החדש (מבין השלושה שטוענים לכתר) הלא הוא האיש שמכונה 'מלך הגננות' יצחק גולדקנופף כשהוא מגיע עם רכבו העמוס לעשות את השבת בעיר. לייבל'ה מספק הצצה לבאגז' המפואר של ר' יצחק והיה משלם הון כדי לדעת מה מכילה המזוודה הסגולה.  

צילום: דודו חן

שבוע אחרי שלייבל'ה פרסם תמונה של ח"כ מיכאל מלכיאלי ממלא אוויר בצמיגי רכבו, נודע לו שהח"כ נסע השבוע בשעות הקטנות של הלילה בדרום הארץ, ולפתע נהרס הצמיג לחלוטין, והח"כ נאלץ להמתין ל'ידידים' שיגיעו להושיע. לייבל'ה בטוח שמישהו עשה למכיאלי עין הרע.

ומי שנצפה עושה השבוע מטווחים בירי לקראת הבחירות, הוא הפוליטי שלנו ארי קלמן שהגיע למטווח ב'בית אריה' במתחם האהוב של מוטי לוי, איש הנשק החרדי, שם נתן עבודה כמו שרק הוא יודע. 

לייבל'ה הגיע השבוע לירושלים ביום של ביידן בכדי להגיע ל'אור החיים' הקדוש, על הדרך נתקל באיש התקשורת האהוב יאיר לוי, מהזולה במאה שערים. לוי עבר ליד הכול בו שנתן הנחה לרגל ביקור ביידן, אלא שמתברר כי ההנחה היא רק לפמליה של ביידן שבטח חסרים להם כמה מאווררים בתוך ה"אייר פורס 1".

כך זה נראה בווידאו המרתק:  

השבוע הגיע לייבל'ה לגיחה קצרה בלונדון, בין היתר הגיע לדינר שנערך ב'יסודי התורה' לטובת תלמוד תורה 'בית מדרש עליון' החיידר ה'חניוק' של לונדון החרדית, שם הופיע שמילי אונגר, לצד הבדחן והגראמר הנודע ישראל שטרן ועוד אורח מארץ הקודש.

לאחר הדינר, למרות שהיה שבע, נסע לייבל'ה לטעום משו אצל איש העסקים פיני דייטש (אח של, מביתר) שהוא ורעייתו הכינו מכל טוב לונדון. למרות שלייבל'ה אכל בדינר הוא פתח סעודה שוב. במשתתפים: שלום וגשל, גדול הזמר החסידי שמילי אונגר, ובני רוזנבוים שריתק את הנוכחים עם 'מויפת' שהיה לו השבוע ב'טסלה' המהודרת שכמוה טרם ראה לייבל'ה בארץ.

לייבל'ה היה עמוס השבוע בשמחות: בחתונת נכדת ראש הישיבה הגרב"ד פוברסקי, בת לחתנו הגרי"ז מבריסק, נצפה המשב"ק המיתולוגי של הגרמ"ד הלוי סלובייצ'יק זצ"ל ר' יענקל דונר, עורק לבריסק השנייה של רבי אברהם יהושע. 

בשולי חתונה שנערכה ברביעי בערב בגן הדסים במודיעין עילית לבנו של איש המספרים הוותיק ביותר אברהם ובר, נצפה יו"ר 'עוצמה יהודית' ח"כ איתמר בן גביר משוחח עם ובר, נו בוודאי שהשיחה עסקה במספרים. 

את חבר הכנסת עמיחי שיקלי, שניצח השבוע במאבקו על הכרזתו כפורש, לייבל'ה תפס כשהוא מתפנק באחת הטשונטיות בעיר בני ברק עם הכתב הפוליטי של "ישראל היום" יהודה שלזינגר, ויועצו החרדי המוכשר יוחנן הירש.

בחתונת בתו של הרב מרדכי בריסק, יו"ר קהל מחזיקי הדת של בעלזא, שנערכה בליל שישי בקונקורד בבני ברק, ראה לייבל'ה את עדי ה'קידושין' בחופה, ח"כ מאיר פרוש לצד סגן ראש העיר מודיעין עילית טוביה פריינד שעקבו מקרוב כבקיאים ביותר. 

במקום גם ראה לייבל'ה מפגש פסגה של הרב גבריאל פפנהיים יו"ר ועד הכשרות של העדה החרדית, בשיחה עם הרב בריסק שהוא יו"ר ועד הכשרות של מחזיקי הדת בעלזא. 

ומספיחי שבע הברכות לנכדתו של ח"כ גפני: את עינו של לייבל'ה צדה דווקא התמונה שממשיכה את הציר של הנכד מרשב"ם יענקי קנייבסקי (שיחגוג הערב סיום מסכת יבמות), בשיחה עם יו"ר כחול לבן התקווה החדשה. החיוך של גנץ הראה יותר מתמיד כי יש סיכוי לממשלה עם החרדים. 

במעמד הכנסת ספר תורה שיזמו אנשי התקשורת יקי אדמקר וינון מגל (מגל היה עורכו של אדמקר בוואלה) לזכרו של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי זצ"ל, שהוכנס לבסיס צה"ל לכבוד החיילים המסתערבים, ראה לייבל'ה את שותפו של אדמקר להגשת הבוקר ברדיו, איש התקשורת ישראל כהן, כשהוא מפזז לכבוד התורה בכל כוחו. 

בהמשך ראה לייבל'ה בסעודת המצווה את ינון מגל, הימני הכי חזק בטוויטר, סועד עם ילדיו לכבוד התורה. 

אפרופו ישראל כהן, השבוע הוא נפגש עם רביב דרוקר, שלא אהב את הוטו על יועז הנדל, אבל פרגן לביבי על השיחוק בלחיצת היד של ביידן. 

סגן השר מתן כהנא הגיע השבוע לעשות קייקים לכבוד הליכתו עם ליברמן בקרוב באותה מפלגה. כהנא לבש מכנסיים קצרים ונעמד לתמונה.

ביום שלישי החליט לייבל'ה לבקר באולמי 'כתר הרימון' בבני ברק, שם נערכה שמחת בית 'דגל התורה': בנו של ראש מועצת קריית יערים יצחק רביץ, שנישא לבת מנכ"ל יתד נאמן זליג אורלנסקי. כל המי והמי הגיעו לאירוע המדובר, ביניהם בכירי עיריית ירושלים השכנה, בכירי הליכוד, ראשי ערים ובכירי הבראנז'ה החרדית.

כך גם ראה לייבל'ה את הנשיא לשעבר, ראובן ריבלין, ששוחח ממושכות עם רביץ ורעייתו רבקה, שכיהנה בתפקיד ראש הסגל בלשכתו.

עוד בחתונה, לייבל'ה ראה את הרב לאו, חתנו לייזר סורוצקין וח"כ יעקב אשר מברכים את מנחם שפירא לרגל היותו סבא בפעם השנייה. 

לייבל'ה גם לא הזניח את ניו יורק השבוע ומתוככי שכונת בורו פארק מגיש תיעוד כאחד האדם של הרה"צ רבי חיים מאיר הגר אב"ד קרית ויז'ניץף כשהא רוכש מכשיר לדבר איתו. הרה"צ מויז'ניץ שאל את המוכר בערך 10 פעמים האם המכשיר הוא ללא אינטרנט. משענה בחיוב, רכש את המכשיר. 

לייבל'ה ראה בתפוח הגדול את איש התקשורת יעקב מלמד (דרדק) בדרכו לשאת תפילה בציון האדמו"ר מליובאוויטש זצ"ל, זאת רגע לפני עוד מיזם חובק נגידים למען עולם התורה והצדקה. יודעי דבר מספרים כי הפתעה גדולה בדרך. ימים יגידו.

המפיק האגדי מארה"ב פליישמן שנותן בימים אלו בקעמפים מופעי ברביקיו מיוחדים מופיע השבוע בשער של 'עמי מגזין' בניו יורק. 

מנכ"ל האיחוד של גור יונתן בורנשטיין נצפה השבוע יחד עם הנגיד ויו"ר אגו"י בארה"ב שלמה ורדיגר, על רקע הברכה אדירת הממדים ששלח בית המדרש של גור בירושלים לחתונת נכדו של ורדיגר. 

את הכלכלה הסאטמארית ראה לייבל'ה מזנקת לשיא: בתערוכת עסקים "זה מזה" שנערכת לאלפי חסידי סאטמר בניו יורק, משתתפים כעת המשבקי"ם של האדמו"ר - הרב משה פרידמן והרב שמואל טייטלבוים, לצד ראש הקהל של החסידות הנגיד אברהם דוב יעקובוביץ. 

גם את החתונה הגדולה לבתו של הנגיד הגדול לואי שיינר שהתקיימה בניו ג'רזי קשה היה לפספס. לייבל'ה ראה בשמחה את ראש ישיבת חברון הגאון רבי יוסף חברוני, לצד הנגיד ר' יעקב וולקין, שידוע כמי שנמנה על קהילת 'פני מנחם' בברוקלין יחד עם סם לפה ממונסי שכידוע איש אמונו ומקורבו של הרה"צ רבי נחמיה אלתר בן הרבי מגור, לייבל'ה יודע שהיה מאוד מעניין. 

גם את הנגיד שימען גליק ראה לייבל'ה בסוד שיח. 

מי שהסיר בשעה טובה את משקפיו הוא היועץ האסטרטגי ירח טוקר. לייבל'ה ראה אותו בדינר הענק של ישיבת מיר באווניו, יחד עם שמעון ברייטקופף ושניאור פליישמן, ברגע של קורת רוח רגע לפני הדינר הגדול.

מי שחגג השבוע שלושים שנה להיווסדו הוא אביאל גראוכר, ילד הפלא לשעבר ובנו של גדול הזמר בשנות ילדותו של לייבל'ה. חבריו של אביאל, שכיום נודע כאיש עסקים בפני עצמו, הפתיעו אותו במתחם בגבעת זאב לשם הגיע להופיע נפתלי קמפה במשך זמן רב וריגש את כולם. לייבל'ה דמע במיוחד ברגעים שאי אפשר לפרסם. 

בחתונה לבתו של אושי שלומוביץ, איש ה'הצלה' של בני ברק והאח הרפואי של גדולי ישראל, במסירות מדהימה ראה לייבל'ה את ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין מגיע עם רכבו לפתח האולם ומברך את אושי והחתן. 

ועוד חתונה שאי-אפשר היה לפספס: שמחת החתונה לבתו של הנגיד הגדול מנדי רייך מקרית הבעש"ט בפתח תקווה, עם בנו של הלל פרידמן, השותף במשרד הפרסום בולטון פוטנציאל. 

בחתונה הייתה הפקה גדולה שטרם נראאתה במגזר החרדי. 

בשמחה עצמה ראה לייבל'ה את מנכ"ל עיתון "חדש בבית שמש" יצחק אלתר, לצד איש "דרשו" שלמה רוזנשטיין, שכמייצג ארגון התורה הגדול היה עסוק בלימוד.

גולת הכותרת היה שבע ברכות ברחובות שנראה כמו עיירה יהודית.

 

הזמר אייזיק האניג שהגיע השבוע לארץ נראה בפגישה יחד עם המפיק הצעיר אייזיק שטיין. לייבל'ה כבר מחכה לראות מה מכינים לנו שני האייזיק'ים.

שעות ספורות לפני כניסת השבת, הגיע גדול מזכי הרבים הגאון הרב יגאל כהן לסיור מיוחד בבית החולים רפאל בתל אביב, שם קיבל סקירה מקיפה מגדולי הרופאים במקום על הניתוחים והטיפולים המתבצעים בבית החולים בטכניקות המתקדמות ביותר, לצד שירות אישי וחוויה גבוהה למטופלים.

בשעת ערב מאוחרת גולל לייבל'ה את הפיד ובחן את רשימת פרנסי היום שלקחו על עצמם להחזיק יום במטבח של אברמי קאפ, מעזרת אחים בבית שמש. הוא נדהם לגלות את התרומה המשמעותית שהעניק הזמר הידוע זאנוויל וינברגר ועשה בירור קצר, אחריו התברר שזאנוויל לא רק תורם מכספו, אלא גם מתנדב בגופו בארגון הידוע של בית שמש. 

דובר 'יד לאחים' שלמה ריזל שמשמש גם ככתב המדיני של קול חי, שילב בין שני התפקידים, כאשר בהמתנה לכניסתם של לפיד וביידן למסיבת העיתונאים המשותפת, נראה מתעסק עם מודעת ההגרלה ההיסטורית של 'יד לאחים' על ספר התורה שתיערך היום. 

וכשחב"דניק נשאר חבדני"ק: קמפיין הצ'רידי לבניית המבנה בנתיבות של האדמו"ר הגר"י אברג'ל, לא הותיר השבוע את הדרום אדיש, כאשר בתוך 5 דקות מפתיחת הקמפיין נתרמו 6 מיליון שקלים. מנהל הקמפיין אהליאב אבוטבול לא הסתנוור מההצלחה וכשגילה שאחד מעובדי ההפקה לא הניח תפילין, ירד לרכבו וזיכה אותו במצווה האהובה על החבדניקים. לייבל'ה תמיד מתרגש ממצוות. 

אפרופו, אהליאב אבוטבול, לייבל'ה ראה אותו באירוע בחיפה יחד עם האסטרטג והדובר ירח טוקר כשעל פניהם תלוי חיוך של מנצחים, לאחר מיליוני שקלים שגויסו בתוך שעתיים בלבד. 

הזמר והיוצר משה פלד נצפה השבוע פגישה אסטרטגית עם היחצ"ן נתי בדש לקראת יציאת הסינגל החדש - "בשורה טובה".

את עו"ד בנימין ארביב תפסנו השבוע כשהוא מעביר הרצאת זום מרתקת לכמאה סטודנטים מהקריה האקדמית אונו בנושא פרקטיקה בעולם הניזיקין, ניהול תיק חבויות ופוליסה, מתוך מטרה להכיר לסטודנטים גם את עולם המעשה ולא רק את הסוגיות התיאורטיות.

השבוע הופתעו תושבי אחיסמך לגלות את הרופא המוערך ד"ר האני של קופ"ח 'כללית' באחיסמך, נכנס לחנות ספרי קודש ורוכש סט חמשה חומשי תורה. לייבל'ה התעמק ולא הצליח להבין, מה לרופא לא יהודי בחנות ספרים...? האם הרופא קנה את הספרים בשביל מוקד שבת של השכונה שיהיה למבקרים שניים מקרא? לייבל'ה נשאר ללא מענה, אך מה שבטוח שבעוד שנה נשמע על סיום חמשה חומשי תורה שנאמרו במרפאה. 

לרגל פתיחת חנות הטשולנט 'לייביש' המפורסם הטשולנט המיוחד שלו, הגיעו לסניף החדש ברחוב טרפון 4 בני ברק, אנשי התקשורת, יענקי פרבר, איציק ברנדווין החרדי החדש של ערוץ 7, משה בוילן ולוי נוישטט מעדכוני חב"ד.

ולפינת המזל טובים השבועית

ברכת מזל טוב למנחם שפירא המשנה לראש העיר בני ברק ומנהל המחלקה המוניציפלית ב'דגל התורה' לרגל שמחת הולדת הנכד בשעה טובה. שפירא נהיה סבא בפעם השנייה.

ברכת מזל טוב למשה שפירא מחסידות קרלין סטולין והאיש הקרוב ביותר למשפיע רבי מיילך בידרמן, לרגל שמחת נישואי בנו השבוע באולמי 'היכל הנגינה' במודיעין עילית. לרגל השמחה נשלחו עשרות עיצובים לאולם בברכפלד. 

ברכת מזל טוב לצביקה אסולין, חבר מועצת העיר ירושלים לרגל שמחת נישואי בתו השבוע. יו"ר ש"ס אריה דרעי כובד בברכה בחופה. 

עוד מחתונת אסולין: המפיק גדי ויטמן נצפה בשיחה עם יו"ר תנועת ש"ס אריה דרעי.

ברכת מזל טוב לשייע בן שחר מביתר עילית, שיודע כל דבר מה שקורה בחב"ד, לרגל שמחת הולדת הבת הבכורה בשעה טובה ומוצלחת.

ברכת מזל טוב לדודי שכטר מנהל פרויקטים במגזר החרדי בקופת חולים כללית במחוז ירושלים  לרגל שמחת הולדת הבת בשעה טובה. 

ברכת מזל טוב למוישי ויזמן מקיבוץ ישיבת חכמי לובלין וה'הויז בוחר' של האדמו"ר מביטשקוב לרגל שמחת נישואיו בשעה טובה. 

לייבל'ה רכילות חרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד