כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
תגלית נוראה

אפר של 8,000 קורבנות נמצא בקבר אחים בפולין

קבר אחים המכיל 17.5 טונות של אפר אנושי נחשף בצפון פולין, קרוב למחנה הריכוז הנאצי לשעבר סולדאו. הקבר הכיל לפחות 8,000 קורבנות

אפר של 8,000 קורבנות נמצא בקבר אחים בפולין
נשיא המכון במהלך מסיבת העיתונאים על גילוי קבר הקורבנות צילום: Mikołaj Bujak (IPN)

תגלית נוראה בפולין: קבר האחים מכיל 17.5 טונות של אפר אנושי נחשף בצפון פולין, קרוב למחנה הריכוז הנאצי לשעבר סולדאו. תומאש ינקובסקי ממכון הזיכרון הלאומי של פולין אמר כי הקבר הכיל לפחות 8,000 קורבנות, כך דווח המכון לזיכרון הלאומי של פולין.

על פי החשד, הגופות נחפרו ונשרפו בפעולה נאצית להסתרת עקבות הרציחות שלהם. הנאצים רצחו יהודים, יריבים פוליטיים וחברי האליטה הפולנית בסולדאו. מחנה הריכוז נבנה בשנת 1939 לצורך מעבר, כליאה והשמדה ושימש לאורך כל תקופת הכיבוש הנאצי.

נשיא המכון לזיכרון לאומי, ד"ר קרול נורוקי במהלך מסיבת העיתונאים על גילוי קבר הקורבנות ב-13 ביולי 2022. צילום Mikołaj Bujak (IPN)

כ-30,000 בני אדם נהרגו במקום וחוקרים מקווים לבצע בדיקות DNA של השרידים כדי לגלות יותר על הקורבנות. בין הפולנים שנרצחו היו אנשי דת ואקדמאים. ארכיאולוגים מצאו מאות עקבות של בגדים, כפתורים ופריטים אחרים, אך שום דבר בעל ערך, מה שמעיד שהנאצים שדדו את הגופות לפני שהוצתו.

מר ינקובסקי אמר כי שני בורות נמצאו ליד סולדאו, וחפירה נוספת תתבצע כדי לחפש עוד. ההערכה של 8,000 קורבנות מבוססת על משקל גופו של אדם המוערך ב-2 ק"ג.

בעיתוי מענין ללא קשר לתגלית, ראש ממשלת פולין מתאוש מורבייצקי אמר אמש (רביעי) כי הוכן דו"ח המפרט לא רק פשעי מלחמה נאצים, אלא גם חישובים של הפסדים כספיים שהומרו לערכים של היום. הוא אמר שגרמניה גרמה נזק עצום לעם הפולני ומעולם לא שילמה פיצויים. גרמניה אמרה שסוגיית הפיצויים נסגרה באופן חוקי בשנות החמישים.

כשישה מיליון פולנים מתו במלחמה, כולל שלושה מיליון יהודים שנרצחו. חבר פרלמנט בממשלה הלאומנית-שמרנית של פולין אמר ב-2019 שההפסדים עשויים להסתכם ב-850 מיליארד דולר.

פולין שואה קבר אחים נאצים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד