כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

כל השאלות והתשובות שיעזרו לכם להתקבל למשרות דרושים בהייטק – גם ללא ניסיון אקספוינט

אקספוינט היא מערכת שתוכננה בקפידה כדי לשפר את חוויית חיפוש העבודה וגם להקל על המגייסים עצמם באיתור המועמדים שמתאימים להם ל- עבודה בהייטק

כל השאלות והתשובות שיעזרו לכם להתקבל למשרות דרושים בהייטק – גם ללא ניסיון אקספוינט
הייטק צילום: FREEPIK

מחפשים להתחיל עבודה בהייטק? בטח תשמחו לגלות שכיום הביקוש לעובדים בתעשייה הטכנולוגית הוא גבוה – ולכן בהחלט ניתן, בתנאים מסוימים, לאתר משרות דרושים שמתאימות לכם ולהתקבל לעבודה, בין אם אתם מחזיקים בניסיון הנדרש ובין אם לא.

איך עושים את זה? כדי להשיב על השאלה כדאי לצלול לעומק עולם ה- דרושים בהייטק ולהכיר את הדרכים לשפר את סיכויי הקבלה למשרות הייטק. לשם כך, שוחחנו עם אלון אלדי, מנכ"ל חברת שיא דאטה (SeaData). החברה, נדגיש, מתפעלת אתר חדשני לאיתור משרות הייטק בשם אקספוינט (Expoint) ומרכזת מידע רב על קורות חיים להייטק ועל השלבים השונים בתהליך הגיוס. אלו התשובות של מנכ"ל החברה לכמה מהשאלות הבוערות ביותר של מחפשי עבודה בתחום:

האם חייבים ניסיון כדי להתקבל לעבודה בהייטק?

"אין ספק שניסיון והכשרה עוזרים מאוד לשפר את סיכויי הקבלה ובמקרים רבים מהווים דרישת סף לזימון לראיון. עם זאת, כיום הביקוש לעובדים בתפקידים מסוימים בהייטק כל כך גבוה – שבמקרים מסוימים ניתן לאתר משרות רלוונטיות גם ללא ניסיון, ולעבור את ההכשרה המקצועית בתוך החברה עצמה. נכון, זה יהיה מורכב ומאתגר יותר, אך בהחלט אפשרי. כדי לשפר את סיכויי הקבלה, תצטרכו לשכנע את המגייסים שיש לכם את הכישורים הנדרשים ובעיקר את המוטיבציה ללמוד את התפקיד ולצמוח בחברה.

"לפני הכול, כדי לקבל הזדמנות לעשות את כל זה – תצטרכו כמובן לקבל זימון לראיון. בשביל לקבל את הזימון המיוחל, חייבים בשלב הראשון לייצר קורות חיים מרשימים, שמציגים אתכם ואת הרקע שלכם באור החיובי והמקצועי ביותר".

קורות חיים איכותיים רק באקספוינט

איך נראית תבנית קורות חיים שהמגייסים מצפים לקבל?

"הסדר הוא גורם חשוב מאוד בכתיבת קורות חיים. באופן כללי, קורות חיים להייטק בדרך כלל יכללו ארבעה מרכיבים מרכזיים – ניסיון תעסוקתי, השכלה, שפות ומיומנויות בולטות. לכל אלו אפשר ורצוי להוסיף גם תגיות, כלומר מילות מפתח שיהיו בולטות לעיני המגייסים וגם יעזרו לשפר את הסיכוי שקורות החיים יעברו את הסינון הראשוני האוטומטי.

"מה זה אומר סינון אוטומטי? במקרים מסוימים, קורות החיים בכלל לא מגיעים לעיניים אנושיות בשלב הראשון, אלא עוברים תהליך סינון ראשוני וממוחשב. מסמך שלא מכיל את המרכיבים הבסיסיים שהזכרתי קודם, אולי בכלל לא יעבור את הסינון הזה. בנוסף, ככל שהמסמך יהיה מסודר וממוקד יותר – כך יהיה למגייסים קל יותר לעבור עליו ולהתרשם מכם בלי לבזבז לעצמם זמן יקר".

מעולם לא כתבתי קורות חיים – איך כדאי להתחיל?

"כתיבת קורות חיים יכולה להיראות משימה מאיימת ומלחיצה – בטח למי שמעולם לא עשה זאת בעבר – אבל היום זה פשוט מאי פעם לייצר קורות חיים לדוגמא – כלומר מסמך שיהיה מעוצב, מדויק ומקצועי – גם בלי ידע מקדים או ניסיון בעיצוב. לדוגמה, המערכת שפיתחנו, אקספוינט, יכולה לייצר בשבילכם מסמך תוך דקות בודדות, באמצעות מערכת ידידותית שתנחה אתכם להזין את כל הפרטים הנדרשים בצורה מסודרת ונוחה. בסוף התהליך הקצר כבר תוכלו להוריד קורות חיים באנגלית בעברית, שמוכנים לשליחה למגייסים".

אין לי ניסיון מקצועי בהייטק, איך בכל זאת אפשר לשפר את הסיכויים למצוא עבודה?

"בקורות החיים רצוי להבליט לא רק ניסיון מקצועי קונבנציונלי. זהו המקום שלכם להראות כישורים שרכשתם לאורך החיים – בין אם בלימודים או בדרכים אחרות, להבליט פרויקטים שיזמתם והובלתם בעצמכם, לפרט על התנדבות או פעילות בקהילה – וכן להדגיש תכונות אופי ייחודיות שלדעתכם מבדלות אתכם מאחרים. למסמך קורות החיים תוכלו לצרף גם המלצות מרבנים, מחנכים ואנשים מוכרים בקהילה – אשר יוכלו להעיד ולהסביר למה לטעמם אתם מתאימים לתפקיד".

איפה אפשר לחפש משרות הייטק?

"אקספוינט היא מערכת שתוכננה בקפידה כדי לשפר את חוויית חיפוש העבודה וגם להקל על המגייסים עצמם באיתור המועמדים שמתאימים להם ל- עבודה בהייטק. המערכת מאפשרת לכם חופש מירבי בחיפוש המשרות – אשר בא לידי ביטוי בין היתר בחיפוש מתקדם של משרות על פי מיקום גיאוגרפי, תפקיד או אפילו חברה ספציפית שתמיד רציתם לעבוד בה. דרך המערכת תוכלו לשלוח בקלות את קורות החיים שיצרתם, להעלות מסמך אחר ולפנות לכל מעסיק שתרצו לעבוד אצלו, בצירוף מכתב אישי וקצר שמסביר למה אתם המועמדים המתאימים ביותר לתפקיד.

"אנחנו ב'שיא דאטה' גם עובדים כל הזמן כדי לשפר את המערכת ולהפוך את התהליך לפשוט ונגיש יותר בשבילכם. אז אם יש לכם שאלות, רעיונות לשיפור או דברים נוספים שתרצו לדעת – תוכלו לפנות אלינו דרך המערכת ואנחנו תמיד נעשה כמיטב יכולתנו לסייע ככל שנוכל. בשם כל צוות החברה אני מאחל לכם הצלחה רבה בצעד הבא והמרגש בחייכם".

הייטק קורות חיים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד