א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
התוכנית קרסה

ביידן ניסה לאמץ מדיניות 'ללא לחיצת יד', אך היא חמקה לו

הנשיא ביידן נמנע ללחוץ ידיים עם הנחיתה בישראל אמש בדיוק כפי התכנון, בטענה כי וירוס הקורונה מתפשט במהירות. במקום זאת הוא החליף אגרופים עם לפיד, אבל דקות לאחר מכן, הוא כנראה שכח ולחץ יד לשני ראשי ממשלה לשעבר, בנט ונתניהו, ותוכנית ההתחמקות קרסה

ביידן ניסה לאמץ מדיניות 'ללא לחיצת יד', אך היא חמקה לו
ביידן ונתניהו - ארכיון צילום: Amos Ben Gershom/GPO

צוותו של הנשיא ביידן ניסה להתחמק מלחיצות ידיים בין הנשיא לבכירים ישראליים, הם דיברו על האומיקרון והקורונה כגורם להחלטה, אך למעשה כל זה היה כדי לאפשר לו להימנע מלחיצת יד הרבה יותר לא בריאה מבחינה פוליטית מאוחר יותר במסע שלו עם יורש העצר מוחמד בן סלמאן מסעודיה, ולחסוך ממנו תמונה שהוא מעדיף להימנע ממנה.

בתחילה נראה היה שמר ביידן הצטרף לרעיון לאחר שירד מהאייר פורס 1 בנמל התעופה בן גוריון. כאשר ראש הממשלה יאיר לפיד ומכובדים ישראלים אחרים הושיטו את ידיהם, מר ביידן הפתיע אותם בכך שהציע במקום לחיצה חבטה באגרוף. אבל הוא לא חבש מסיכה וכמעט לא הפחית ממגע אחר, אחז בעליזות במרפקים ועטף את זרועו על כתפו של מר לפיד כאילו היו חברים ותיקים.

ואז, לאחר שנסתיימו נאומי השטיח האדום, נראה שהתוכנית ללא לחיצת יד חמקה לגמרי מדעתו של ביידן כשהגיע להצטלם לתמונה קבוצתית. הוא הושיט יד ללחוץ תחילה יד לראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט ולאחר מכן לראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, האחרון קיבל לחיצה ארוכה וחזקה במיוחד למרות חילוקי הדעות בעבר.

פקידי הבית הלבן שטסו עם ביידן לירושלים הדגישו את התפרצות הווריאנט בשם BA.5, ואמרו כי הוא אולי לא ילחץ ידיים. "אנחנו בשלב של המגיפה עכשיו שבו אנחנו מבקשים לצמצם את המגע", אמר ג'ייק סאליבן, היועץ לביטחון לאומי, לכתבים על סיפון מטוס אייר פורס 1. אבל סאליבן מכיר את ביידן ואמר. "אני לא יכול לדבר על כל רגע ולכל אינטראקציה ולכל תנועה, זה רק עיקרון כללי שאנחנו מיישמים".

ביידן ועוזריו פחדו מתדמית הנשיא שנפגש עם הנסיך מוחמד בן סלמאן שנחשב אחראי להרג האכזרי באיסטנבול בשנת 2018 של העיתונאי ג'מאל חאשוקג'י, מתנגד סעודי ובעל טור ב'וושינגטון פוסט' שחי בארצות הברית.

למרות שביידן נשבע כמועמד להעניש את ערב הסעודית על ידי הפיכת הממלכה למנודה, הנשיא החליט ששווה את המחיר הפוליטי של נסיעה לשם השבוע כדי להתמודד עם ההשפעה הסינית, ללחוץ על הפקת נפט נוספת ולעודד קשרים הדוקים יותר עם ישראל.

ביידן ככל הנראה ילחץ ידיים לנסיך, את תירוץ הקורונה הוא לא יכול לספר, אחרי שבישראל הוא לחץ ידיים לנתניהו בפומבי לעיני כל העולם.

ביקור ביידן בישראל סעודיה נורמליזציה קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד