א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
סובל בבית, נהנה בחוץ

ביידן זכה לקבלת פנים בישראל, עליה הוא רק יכול לחלום בוושינגטון

אם ניתן לסכם את הגעתו של הנשיא ביידן לישראל אמש בביקור הראשון שלו כאן מאז כניסתו לתפקיד בשתי מילים בלבד, ייתכן שהן: "דונלד מי?". אפילו ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, שהיה כל כך מתוסכל שטראמפ הפסיד, בירך את ביידן בלחיצת יד חמה וממושכת

ביידן זכה לקבלת פנים בישראל, עליה הוא רק יכול לחלום בוושינגטון
ביקור נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בישראל צילום: ישי ירושלמי

שנה וחצי לאחר שדונלד טראמפ עזב את הבית הלבן, מנהיגי ישראל קיבלו את יורשו בחיבוק נלהב, כאילו כדי להוכיח שפרשיית האהבה שלהם עם הנשיא לשעבר לא תעמוד בדרכה של מערכת יחסים קרובה עם החדש. באשר למר ביידן, הוא נראה נחוש באותה מידה להוכיח שהוא תפס מקום טוב בתמיכה בישראל.

ביידן שלמעשה חבול בבית, אך זוכה לשבחים בחוץ, בישראל. נשיא ארה"ב, ביום הראשון של הביקור שלו במזרח התיכון, זכה לסוג של קבלת פנים נלהבת שהוא יכול רק לחלום עליה בוושינגטון. כך מציינים ב'ניו יורק טיימס'.

בטקס שדה התעופה על השטיח האדום, כשהוא סמוק משני הצדדים, הנשיא יצחק הרצוג, כינה את מקבילו האמריקני "אחינו ג'וזף", והכריז כי "אתה באמת בתוך המשפחה". ראש ממשלת המעבר יאיר לפיד, כינה את ביידן "ציוני גדול ואחד החברים הטובים שידעה ישראל". ביידן מצדו טען כי "היחסים בינינו עמוקים יותר בעיניי מאשר אי פעם" ואמר למראיין ישראלי שהחזרה לארץ הקודש היא "כמו לחזור הביתה".

הבית, למעשה, לא דומה לזה בימים אלה עבור ביידן, שלעיתים רחוקות זוכה לשבחים או חיבוקים אוהבים כל כך באמריקה, שם התמיכה בו, ואפילו רוב הדמוקרטים לא רוצים שהוא יתמודד לכהונה נוספת.

ה'ניו יורק טיימס' מציין ייתכן שהקבלה החמימה, המחייכת שקיבל בנמל התעופה בן גוריון הייתה מזורה. אפילו ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, שהיה כל כך מתוסכל שטראמפ הפסיד, בירך את ביידן בלחיצת יד חמה וממושכת. העיתון מהחשובים והמשפיעים בעולם מציין: "ביידן הצביע על כך שהוא רוצה להחזיר את התמיכה הדמוקרטית המסורתית בישראל, וקיווה לחדש את התפקיד האמריקאי של מתווך עם הפלסטינים. בראיון לטלוויזיה הישראלית הוא דחה את הדמוקרטים שהוקיעו את ישראל כמדינת אפרטהייד".

"יש כמה כאלה", אמר ליונית לוי בערוץ 12 בראיון שהוקלט בבית הלבן ביום שלישי ושודר ביום רביעי בערב. "אני חושב שהם טועים. אני חושב שהם עושים טעות. ישראל היא דמוקרטיה. ישראל היא בעלת בריתנו. ישראל היא ידידה. ואני חושב שאני לא מתנצל".

ביקור ביידן בישראל ג'ו ביידן סעודיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד