ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
חוששים מרדיפת השלטון

רוסיה: עשרות אלפים נמלטו מהמדינה מאז תחילת הלחימה

הרוסים שאינם מסכימים עם מדיניות הקרמלין בורחים מהמדינה. על פי ההערכות, יותר מ-100,000 אזרחים רוסים עזבו או ברחו מרוסיה מאז תחילת המלחמה באוקראינה. אלה שנשארים מסתכנים באיבוד מקום עבודתם וחירותם

רוסיה: עשרות אלפים נמלטו מהמדינה מאז תחילת הלחימה
מפגינים ברוסיה צילום: צילום מסך

עשרות אלפים אזרחים רוסים נמלטים מ"מלחמת אזרחים קרה" שמתחוללת בתוככי רוסיה, מתנגדי המלחמה סובלים קשות ונאלצים לברוח. ייתכן שזו הפעם האחרונה בחייה המקצועיים שהמורה למתמטיקה במוסקבה טטיאנה צ'רוונקו מתקנת שיעורי בית לפני חופשת הקיץ. היא מקווה שעדיין תהיה לה עבודה לחזור אליה בתחילת שנת הלימודים החדשה - אבל זה בשום אופן לא בטוח. התנגדותה הגלויה למלחמה באוקראינה הרחיקה אותה מבית הספר. "לאט אבל בטוח מכניסים אותי ללחץ", היא אומרת לתאגיד השידור הגרמני DW. "אפילו לדברים טריוויאליים לכאורה".

צ'רוונקו מצביעה על המקום שבו תלמיד שירבט משהו נגד המלחמה בשולי ספר תרגילים. באמת די לא מזיק. "לא שמתי לב לזה, כמובן, אבל בכל זאת ננזפתי על ידי המנהלת. היא אמרה שלא עשיתי את חובתי, הייתי צריך לזמן את ההורים של התלמיד לבית הספר כדי לדון בזה. רק בגלל השרבוט הזה".

כאשר רוסיה פתחה במלחמתה באוקראינה, מאות רוסים יצאו לרחובות. טטיאנה הייתה אחת מהן. למרות שזו הייתה מחאה שלווה, היא נעצרה, ונקנסה בשווי של כ-300 אירו לאחר מכן, הזמינה אותה מנהלת בית הספר לשיחה פנים אל פנים על דעותיה הפוליטיות. "אנחנו יודעים מה עשית. זה אסור", אמרה לה המנהלת.

טטיאנה לא לבד. בכל רחבי רוסיה מפחידים עובדי מדינה. אומרים להם שכל מי שמתנגד למלחמה הוא נגד המדינה - ועליו להתפטר מרצונו. לאחרונה הגיע איום שהופנה כלפי מנהלי בתי הספר התיכוניים מהדומא עצמו, הבית התחתון של הפרלמנט הרוסי. היו"ר שלה, ויאצ'סלב וולודין, הצהיר: "מדובר בביטחון המדינה שלנו. לגבי עתיד המדינה שלנו. לכן, למרות הסובלנות, המנהלים המכובדים צריכים להיות מודעים לאחריותם. אם הם לא, הם פשוט צריכים ללכת, לקום ולהסתלק".

ההערכה היא שיותר מ-100,000 אנשי מקצוע רוסים כבר עזבו את מולדתם, מחשש לרדיפה על הביקורת שלהם על הקרמלין. עיתונאים, חוקרים, מומחים, אמנים ואקדמאים בורחים לגאורגיה, למדינות הבלטיות, לטורקיה או לגרמניה.

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר פוטין הפגנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד