א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
נשיא בשפל שיא

רק 18% מהאמריקאים חושבים שביידן צריך לרוץ ב-2024

על רקע ביקור הנשיא ביידן בישראל ובסעודיה, מצבה הכלכלי של ארה"ב נמצא בשפל לאחר שאתמול האינפלציה הגיעה לרמה של 9.1%. סקר חדש מגלה כי האמריקאים לא מרוצים מביידן, בדגש על הדמוקרטים, רק 18% מהאמריקאים אומרים כי ביידן צריך להתמודד לקדנציה נוספת ב-2024

רק 18% מהאמריקאים חושבים שביידן צריך לרוץ ב-2024
ביקור נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בישראל צילום: ישי ירושלמי

סקר חדש בארה"ב מגלה שאחוז נמוך להפליא מהאמריקאים - 18% - רוצה שהנשיא ג'ו ביידן יתמודד על כהונה שנייה בתפקיד, מה שמציין את התמיכה הנמוכה ביותר עד כה לה זכה נשיא מכהן. אך נתום מטריד יותר עבור הנשיא הוא שיש כעת יותר דמוקרטים (41%) שאומרים כי הוא לא צריך לרוץ לכהונה שנייה, בעוד שרק 35% מהדמוקרטים חושבים שהוא צריך להתמודד שוב.

הסקר שפורסם על ידי Yahoo News/YouGov מגיע, לאחר שמאז סוף מאי, מספר האמריקנים שאומרים שביידן צריך להיבחר מחדש ירד ב-7 נקודות בסך הכול, וב-8 נקודות בקרב הדמוקרטים.

בנוסף, כשנשאלים "את מי הם מעדיפים לראות כמועמד הדמוקרטי לנשיאות ב-2024", בקושי יותר מרבע (27%) מהדמוקרטים והעצמאיים הדמוקרטים משיבים ג'ו ביידן. 19% מהמשיבים אמרו קמלה האריס סגניתו; בעוד 20% אמרו "מישהו אחר"; 30% אמרו "לא בטוחים"; ו-4% אמרו שהם לא יטרחו להצביע.

הסקר שנערך בקרב 1,672 מבוגרים בארה"ב, שנערך בין ה-8 ביולי ל-11 ביולי, מייצג אולי את העדות הבולטת ביותר עד כה למצבו המידרדר של הנשיא מול הבוחרים - כולל אלה במפלגתו שלו.

אף נשיא ארה"ב לא סירב לרוץ לבחירה מחדש מאז לינדון ג'ונסון הדמוקרטי ב-1968, וביידן התעקש שוב ושוב - הן בפומבי והן באופן פרטי - שהוא יתמודד לקדנציה שנייה. אבל בהתחשב בגילו המתקדם בו ימלאו לו 82 זמן קצר לאחר הבחירות הבאות לנשיאות, צפוי כי הוא לא יתמודד בסופו של דבר.

גם טראמפ לא במצב טוב: בקרב המצביעים הרשומים, ביידן עדיין מוביל ראש בראש בין שני האנשים למרות מעמדו המוחלש של האחרון. רוב המצביעים (52%) חושבים כעת "טראמפ ביצע פשע בניסיון לבטל את תוצאות הבחירות לנשיאות ב-2020". אפילו יותר (54%) חושבים שמשרד המשפטים האמריקני צריך להעמיד אותו לדין. וכמעט 6 מתוך 10 אמריקאים (59%) אומרים שגם טראמפ לא צריך לרוץ שוב לנשיאות. רק 28% אומרים שהוא צריך.

ההבדל הוא שלרפובליקנים יש סיכוי נמוך בהרבה מהדמוקרטים להביע חוסר שביעות רצון ממנהיג מפלגתם בפועל. בשאלה אם מישהו צריך לרוץ שוב, למשל, 89% מהדמוקרטים אומרים שטראמפ לא צריך - ו-87% מהרפובליקנים אומרים את אותו הדבר לגבי ביידן. הקיטוב והמפלגתיות עקביות להפליא בשני הצדדים.

ביקור ביידן בישראל סקר דולנד טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד