י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
גזירת הקומה הכשרה

עשרות אלפי לקוחות באולטימטום לחברות הסלולר: "ננתק הקווים"

עשרות אלפי מנויי הקומה הכשרה הודיעו לחברות הסלולר כי במידת וגזירת ביטול הקומה הכשרה תיכנס לתוקף - ינתקו את הקווים שברשותם

עשרות אלפי לקוחות באולטימטום לחברות הסלולר: "ננתק הקווים"
טלפון כשר צילום: נתי שוחט פלאש 90

כ-70 אלף מנויי הקומה הכשרה הודיעו לחברות הסלולר כי בכוונתם לנתק את הקווים שברשותם, במידה וגזירת ביטול הקומה הכשרה תיכנס לתוקף.

המסמכים הוגשו לבג"צ במסגרת עתירה שהוגשה כנגד שר התקשורת יועז הנדל. המנויים ציינו כי רכשו טלפון כשר על מנת שיגן עליהם ועל ילדיהם, וללא הגנה זו - יאלצו לוותר על מכשיר סלולארי. 

הודעת הלקוחות 

לפני כחודש, ועדת הרבנים לענייני תקשורת, ארגון נוער חרדי ורשת מוסדות חינוך חרדי עתרו לבג"צ כנגד שר התקשורת הנדל בדרישה לעצור את רפורמת ניוד הטלפון הכשר המהווה לטענתם פגיעה בחופש הדת של חצי מיליון חרדים.  

בעתירה שהוגשה על ידי עו״ד אבי רימון צויין כי ״שר התקשורת כופה אידיאולוגיה אישית-חילונית על ציבור רחב של מנויי שירות הטלפון הכשר, וזאת בניגוד מוחלט לעמדת משרד התקשורת ערב כניסתו לתפקיד, ובניגוד מוחלט לרצונו של הציבור החרדי, שלטובתם, כביכול, מתיימר שר התקשורת לפעול״.

במסגרת העתירה הוגשה חוות דעת של המשנה לכלכלן הראשי של רשות התחרות לשעבר רועי רוזנברג שציין כי: ״תעריפי המסלולים הכשרים נמוכים יותר מהמסלולים הקרובים להם מבחינת היקפי שימושים בשוק הכללי. בקו הכשר קיימת תחרות שאינה פחותה מהתחרות הקיימת בשוק הכללי הן בתחום המכשירים והן בתחום מחירי המסלולים״.

כזכור במסגרת הרפורמה שביקש לקדם השר הנדל, נקבע כי יתאפשר ניוד מספר הטלפון כשר לכל מכשיר, כולל מכשיר שאינו כשר, מה שייתר את הקומה הכשרה ולא יאפשר פיקוח עליו.

יש לציין שבחודש הקודם נחל הנדל מפלה קשה, כשהחוק לביטול רפורמת הסלולר ("התיקון לחוק התקשורת") שהגישו הנציגים החרדים, עבר במליאה בקריאה טרומית.

למעשה, הצעת החוק מבקשת לעקר את רפורמת הסלולר של שר התקשורת יועז הנדל במסגרתה בוטלו הגבלות הקומה הכשרה ונקבע כי בעל קו יוכל להשתייך לכל תכנית סלולר ללא שירותי חסימה, מה שכאמור מנע מחלק מהציבור החרדי, המעוניין בשירותי החסימה והכשרות, לצרוך אותם

 

חברות סלולר רפורמה חרדים משרד התקשורת יועז הנדל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד