כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
מהישיבה לנשקייה

הסיפורים הדרמטיים מתוך 'הנחל החרדי' נחשפים

העיתונאי החרדי יענקי פרבר משיק ספר חדש - 'מהישיבה לנשקייה' ויוצא יחד עם קוראיו למסע מרתק בו מספק הצצה נדירה לסיפורו של בחור ישיבה חרדי שהחליט ביום בהיר להצטרף לאחד מהגדודים המובילים והקרביים ביותר בצה"ל - נצח יהודה • היכונו לצחוק, לדמוע ולהתרגש עם הספר הסוחף שלא תצליחו להניח מהידיים

הסיפורים הדרמטיים מתוך 'הנחל החרדי' נחשפים
פרבר במילואים צילום: באדיבות המצלם

"דיונים הלכתיים ולמדניים נערכו לא מעט בפלוגת הטירונים שבה פיקדתי. דיון כזה נערך, למשל, באחד הלילות שבו יצאה הפלוגה למסע קשה. המסע הסתיים לפנות בוקר, והחיילים התווכחו האם עדיף להתפלל מהר ב'הנץ החמה' או שעדיף להתפלל בהמשך הבוקר. תפילה כזו תהיה אמנם מתונה יותר, אבל סביר שבאותן שעות כבר יעבור זמן קריאת שמע וזמן תפילה.

לאחר שהושמעו כל הסברות הוחלט שכולם ילכו לישון ותיערך תפילה בין 8 ל-9 בבוקר. כולם הסכימו לישון פחות מזמן שהוקצב להם על פי פקודות מטכ"ל. זה היה רגע יפה של מחויבות דתית.
הרגע היפה הזה נעלם כשניסו להשכים את חבריהם לפלוגה בבוקר. רוב החיילים ביקשו להמשיך לישון, וטענו שמגיעות להן שש שעות על פי הפקודות..."

קטע זה, מתוך ספרו החדש של יענקי פרבר 'מהישיבה לנשקייה', הוא חלק ממסע מרתק אליו יוצא פרבר יחד עם קוראיו, שזוכים לקבל הצצה נדירה לסיפורו של בחור ישיבה חרדי שהחליט ביום בהיר להצטרף לאחד מהגדודים המובילים והקרביים ביותר בצה"ל - נצח יהודה (הנחל החרדי לשעבר). בספר תוכלו גם לקרוא את המשכו של הקטע המשעשע איתו פתחנו.

יומן אישי על כור ההיתוך הצה"לי

יענקי פרבר הוא עיתונאי חרדי שהיה בין הראשונים שהתגייסו לגדוד החרדי "נצח יהודה". בשנותיו הראשונות נקרא הגדוד "הנחל החרדי" מאחר והוא היה תחת אגף הנוער והנח"ל.

היוזמה והדחיפה להקמת הגדוד - הגיע מתא"ל במיל' יהודה דובדבני, אליו הצטרפו מספר רבנים שפעלו להקמת הגדוד. בשנים הראשונות - הגדוד לא קיבל את הכבוד הראוי לו, גם בצה"ל וגם בתקשורת, משום שבאותן שנים התייחסו בחשדנות כלפי החיילים החרדים, ועם הזמן האמון בגדוד גבר, וכיום גדוד "נצח יהודה" זוכה לקבל את הכבוד הראוי לו.

יענקי פרבר שהיה במחזור השני של הגדוד, מספר את סיפורו של הגדוד בשנים הראשונות, עם יומן אישי על כור ההיתוך הצה"לי בו משתף בחוויותיו המסעירות מהצבא, על הטירונות הקשה, האימונים המפרכים, הדמעות והבדידות מהבית - תרתי משמע, והדובדבן שבקצפת, הגנה על אזרחי ישראל ומניעת כניסה של מחבלים מתאבדים לשטחי מדינת ישראל.

לרכישת הספר לחצו כאן>>>

הנחל החרדי יענקי פרבר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד