כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

"הם אמרו 'שמע ישראל', נשמעה חבטה - ודממה"

יותר משנה חלפה מאז נהרגו בני משפחת אטיאס בהידרדרות רכבם לתהום • בעקבות פרסום ב'ישראל היום' הצליחו האחים לקבל קלטת המתעדת את השניות הגורליות

חלקת הקבר של בני המשפחה. צילום: פלאש90
חלקת הקבר של בני המשפחה. צילום: פלאש90

שנה ושלושה חודשים חלפו מאז נהרגו שמונת בני משפחת אטיאס, בהתהפכות מכוניתם בכניסה לטבריה, אולם רק עכשיו הצליחו לקבל אחיו של רפי אטיאס ז"ל - ישי ואיציק - את חומר החקירה, ובכלל זה את הקלטת המתעדת את הדקות האחרונות של המשפחה בשיחה עם מוקד המשטרה.

"היה קשה לשמוע את ההקלטה", אומר האח איציק בשיחה עם 'ישראל היום'. "כמובן שפרצתי בבכי כששמעתי את כל בני המשפחה אומרים יחד 'שמע ישראל', כשהם מבינים שאלה רגעי חייהם האחרונים. מיד אחר כך נשמעה חבטה והשתררה דממה. היה ברור שהכל נגמר.

"התרשמנו מהקלטת שרפי ויהודית נהגו בגדלות נפש. לא היתה השתוללות, הילדים היו שקטים וממושמעים. הם נהגו באצילות ולא איבדו צלם אנוש, עד לנשימתם האחרונה. דבר אחד ברור, שרפי היה צלול, ערני ובשליטה".

שני האחים אומרים: "רפי ויהודית שאלו את אנשי מוקד 100 מה לעשות כדי לבלום את הדהירה המהירה של הרכב, ולא קיבלו את המענה הפרקטי שציפינו שיקבלו".

איציק הוסיף ואמר ל'ישראל היום': "המוקדנית והשוטר שדיברו איתם הנחו אותם לעשות פעולות לא רציניות ולא מקצועיות, כמו למשל להדליק אורות מהבהבים. אלה לא התשובות שציפינו להן. אני לא רוצה לשפוט אף אחד, אבל ברור שממצאי החקירה שבידינו מעוררים הרבה מאד שאלות ואני מציע למשטרה לעשות בדק בית".

בחודשים האחרונים פנו ישי ואיציק למשטרה, בבקשה למסור לידיהם את חומר החקירה של התאונה ולהשמיע להם את ההקלטה, שאותה הגדירו כ"הצוואה המוקלטת של רפי אחינו" - אך נענו שוב ושוב בשלילה.

לפני כשלושה חודשים הוזמנו לפגישה במשרדה של פרקליטת מחוז הצפון, ושם בנוכחות נציג המשטרה, התכוונו לבשר להם כי התיק עומד להסגר. אולם, לבקשת המשפחה הוחלט בסופו של דבר לעכב את סגירת התיק - עד שמומחי הטכניון יבדקו את ההקלטה.

בעקבות כתבה שפורסמה ב'ישראל היום', בה הכריזו בני המשפחה כי הם יוצאים למאבק לקבלת ממצאי החקירה, הוחלט במשטרה למסור להם את חומר החקירה וההקלטה. זאת אף על פי שחוות הדעת הנוספת מהטכניון טרם התקבלה, והחקירה טרם הסתיימה.

בתאונה שאירעה ב־22 במאי 2012 נהרגו רפי ויהודית אטיאס ז"ל, אז בני 41, וששת ילדיהם, התאומים נריה ואלישיב ז"ל (16) והבנות אביה (17), שירה (11), תאיר (9) ונועה (5).

רק הבת רחל, שהיתה אז בת 7, ניצלה. היא מתגוררת מאז האסון בבית דודתה אסתר כהן בצפת.
קלטת משפחת אטיאס מכונית טבריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד