כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
כאשר ביידן מבקר באזור

האיראנים מזהירים את ארה"ב ומאיימים על ישראל

"איראן עשויה לנקוט בשיטות חדשות כדי "להעניש" את ישראל", כך מפרסם אתר האינטרנט הקרוב לממסד הביטחוני שלה, בזמן שהנשיא ג'ו ביידן מבקר באזור. באתר צוין כי ישראל הגבירה את התקיפות בתוך איראן בשנה האחרונה, "כדי אולי ליצור כאוס ודגים במים בוציים"

האיראנים מזהירים את ארה"ב ומאיימים על ישראל
מל"ט של איראן יכול לשאת ציוד מעקב וגם אמצעי לחימה מדויקים צילום: Iran international

אתר 'נור ניוז' האיראני המקורב לעלי שמחאני, מזכיר המועצה העליונה לביטחון לאומי של איראן פרסם איומים כלפי ישראל וארה"ב. "כל צעד לשבש את סדר הביטחון הנוכחי במערב אסיה יכול להשפיע על תחומים אחרים, כגון תחבורה ומעבר אנרגיה ולהוסיף למזון העולמי הקיים".

ההתייחסות להובלת אנרגיה עלולה להיות איום על הספנות במפרץ הפרסי. איראן בעבר הקרוב והרחוק השמיעה שוב ושוב איומים כאלה, ובקיץ 2019 התרחשו תקיפות נגד מיכליות רבות, שבדרך כלל הובילו לנקבות של איראן.

במאמר באתר 'נור ניוז' דווח על סיכוי להמשך שיחות הגרעין, וזאת לאחר ש"הנשיא ג'ו ביידן אמר ביום רביעי לטלוויזיה ישראלית שהוא מוכן להשתמש בכוח נגד איראן כמוצא אחרון". המאמר המשיך וטען שישראל תמיד התנגדה להסכם הגרעין מ-2015. ונחושה לחסום את חזרתו, בהודאה גלויה על "תקריות מסתוריות" נכתב באתר 'ניוז נור' כי ישראל הגבירה את התקיפות בתוך איראן בשנה האחרונה, "כדי אולי ליצור כאוס ודגים במים בוציים".

עוד נכתב, כי "ארצות הברית אימצה שתיקה כלפי המעשים ההרסניים של ישראל", הדגיש המאמר, ו"הראתה את נטייתה להשתמש במעשים אלה כדי לקבל מינוף בשיחות הגרעין. אבל וושינגטון צריכה לדעת שהמעשים של ישראל עלולות, בנסיבות מסוימות, לגרום לאובדן שליטה על המצב ולהוביל לשימוש באפשרויות שונות להענשת המשטר הציוני הגוזל".

'נור ניוז' העלה אז את סוגיית רשת ההגנה האווירית המשותפת המתוכננת בין ישראל למדינות ערב, תוך לעג ליכולותיה של ישראל. נאמר כי כלי הנשק הישראליים להגנה האווירית הנוכחיים מיועדים לעצירת רקטות קטנות וקצרות טווח ואינם יעילים נגד טילי שיוט בליסטיים וטילי שיוט, התייחסות ליכולות ארוכות הטווח של איראן שיצרו דאגה בקרב מדינות אזוריות.

גם הנשיא האיראני איברהים ראיסי הזהיר מברית אזורית המכוונת נגד איראן. "אם ביקורים אמריקאים במדינות האזור מכוונים לחזק את מעמדו של המשטר הציוני ולנרמל את יחסיו עם מדינות מסוימות, מאמציהם לא יביאו בשום אופן לביטחון לציונים".

ישראל ביקור ביידן בישראל תקיפה באיראן פיצוץ באיראן חיסול באיראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד