כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

29 עצורים ב'גולובנציץ' • גל מהומות במוקדי 'נטורי קרתא'

29 מפגינים במתחם 'גולובנציץ' עוכבו לחקירה • מפגינים הציתו פחי אשפה וחסמו כבישים בככר השבת ובית שמש • וידאו ותמונות: הפגנה במתחם I מהומות בירושלים

המהומות הבוקר. צילום: יעקב לדרמן
המהומות הבוקר. צילום: יעקב לדרמן



סוער בבית שמש: משטרת ישראל עיכבה לחקירה 29 חרדים שהגיעו להפגין במתחם הבנייה 'גולובנציץ' בו החלה הבוקר הבנייה. המפגינים טוענים כי הטרקטורים שהחלו לעבוד במתחם גורמים לחילול קברי קדמונים.

עדי ראייה ששהו במקום סיפרו, כי למקום הגיעו כ-100 מפגינים. "המפגינים הגיעו לכאן משעות הבוקר כדי למחות, אך אין להם אפשרות להתקרב לשטח עצמו, מאחר והמשטרה גידרה את האזור במרחק רב ממקום עבודתם של הטרקטורים והדחפורים. כל מי שניסה להיכנס לתוך השטח עצמו - עוכב על ידי המשטרה או נהדף בידי המאבטחים שנשכרו לשם כך".

מפגין ששוחח עם 'בחדרי חרדים' היישר ממקום ההפגנה, אמר: "נישאר כאן עד שיפסיקו את העבודות. הביאו לכאן מאבטחים חרדים, כדי שירחיקו אותנו. אני לא מצליח להבין איך אנשים חרדים נותנים ידם לחילולי קברים?"



המפגינים, המזוהים עם ארגון 'אתרא קדישא', הגיעו הבוקר (ב) להפגין נגד העבודות המתבצעות בשטח של עמותת 'בניין שלם', השייכת לדגל התורה. העמותה מבצעת את העבודות לאחר שרוב רוכשי הדירות מטעמה סירבו לקבל את הפיקוח המחמיר של 'אתרא קדישא' וקיבלו את דעתם של ראב"ד 'העדה החרדית', הגר"מ שטרנבוך והגר"נ קרליץ, המתירים את הבנייה במקום.

כבר הבוקר הגיעו פקחי ארגון 'ארץ החיים' המתחרה ב'אתרא קדישא', לעקוב מקרוב אחר העבודות במקום. בתוך כך, בעיתון 'המודיע' מתפרסם הבוקר מכתבו של גאב"ד 'העדה החרדית', הגרי"ט וייס וחברי בד"ץ נוספים, לפיו אסור לחפור במתחם בבית שמש כלל.

כאמור, המשטרה עיכבה לחקירה 29 מפגינים. חלקם בשל הפרות סדר ואחרים בחשד לתקיפת שוטרים.

מאוחר יותר, הגיעו מפגינים לרחוב נהר הירדן בבית שמש ולככר השבת בירושלים, שם מתקיימות הפרעות סדר. המפגינים הציתו פחי אשפה וחסמו כבישים במחאה על החפירות והמעצרים שנערכו במתחם הבנייה. המשטרה סגרה את הרחובות הסמוכים.

מאז שעות הבוקר טיפלו כונני מד"א 'צוות הצלה' בעשרה נפגעים בהפגנה באתר הבנייה. כל הנפגעים הם אזרחים שנפגעו מחבלות ונפילות. עד כה פונו לבתי החולים שלושה נפגעים ובהם: שבר ברגל וצעיר שנפגע ממים שהותזו ממכתזית ונחבל בראשו - מצבו מוגדר קל עד בינוני.

במקביל, שריפת חורש טבעי פרצה ברחוב עין גדי בבית שמש, סמוך לאיזור ההפגנות. שלושה צוותי כיבוי שהגיעו לכבות את האש, הותקפו באבנים על ידי מפירי סדר, אך איש לא נפגע.

מתחם גולובנציץ', הבוקר • צילומים: יעקב לדרמן

























































מהומות בירושלים • צילום קבוצת העיתונאים רוטרניק

















בית שמש מפגינים גולובנציץ משטרה אתרא קדישא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 29 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד