כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
הפרוטוקול מהפגישה עם גולדה

ביידן קיבל עיטור מהנשיא הרצוג: "כל עוד ארה"ב כאן לא תהיו לבד"

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן קיבל את עיטור הנשיא מיצחק הרצוג בטקס רשמי שנערך לאחר קבלת הפנים בבית הנשיא בירושלים. הרצוג לביידן: "אתה נשיא ארצות הברית החמישה-עשר שאני ומשפחתי זוכים לעבוד עמו. הנשיא פרנקלין דלאנו רוזוולט היה הראשון"

ביידן קיבל עיטור מהנשיא הרצוג: "כל עוד ארה"ב כאן לא תהיו לבד"
ביידן במעון הנשיא בירושלים צילום: חיים צח/ לע"מ

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן קיבל היום (חמישי) את "עיטור הנשיא" מהנשיא יצחק הרצוג. מוקדם יותר התקבל ביידן בבית הנשיא במסדר כבוד ולאחר מכן חתם בספר האורחים. הוא נפגש עם הנשיא הרצוג, ולאחר מכן עם ראש האופוזיציה נתניהו.

הנשיא הרצוג הזכיר בהצהרתו עם ביידן את הקשר ארוך השנים של משפחתו עם הבית הלבן. "כבוד נשיא ארצות הברית של אמריקה, ג'וזף ר. ביידן, ראש ממשלת ישראל יאיר לפיד, משלחות מכובדות, אורחים יקרים. אדוני הנשיא, אתה נשיא ארצות הברית החמישה-עשר שאני ומשפחתי זוכים לעבוד עמו. הנשיא פרנקלין דלאנו רוזוולט היה הראשון. אני שמח מאד לקבל את פניך כאן בלב ירושלים. כפי שאמרתי אתמול, זהו ביקור בקרב משפחה וחברים ותיקים. אדוני הנשיא, מאז ומעולם היית ידיד נאמן של מדינת ישראל ושל העם היהודי באשר הוא. תמיכתך העקבית בשותפות בין ישראל לארצות הברית, תמיכה המתבטאת הן במילים והן במעשים, נותרה איתנה לאורך שנים רבות".

עוד אמר הנשיא: "מיום הקמתה, מדינת ישראל תמיד הייתה דמוקרטיה תוססת–לעתים תוססת מדי! אנו חברה מגוונת, המכילה יהודים ומוסלמים, נוצרים, דרוזים, וצ'רקסים, מכל התנועות ומכל האמונות, ואכן, נציגים נכבדים מטעמם נמצאים כאן איתנו היום. אנחנו גם גאים מאד שהשגרירים מכל המדינות הערביות אשר חתמו על הסכמי שלום עם ישראל נמצאים כאן עמנו היום".

"אדוני הנשיא", הוסיף הרצוג, "מדינת הלאום החזקה והבטוחה של העם היהודי בארץ ישראל הינו חיובו לביטחונו ולעתידו של העם היהודי כולו. וכיום, אנו ניצבים מול הזדמנות, שהיא במידה רבה בזכות תמיכת הממשל שלך ולהסכמי אברהם, הזדמנות להביט צעד אחד קדימה. ביחד, ביכולתנו ליצור לא רק מזרח תיכון חדש אלא מזרח תיכון מתחדש: מערכת אזורית של שלום בר-קיימא".

עוד אמר הרצוג: "אדוני הנשיא, בפגישתנו הפרטית לפני דקות אחדות, מסרתי לך מסמך שנמצא בארכיון הלאומי שלנו: הפרוטוקול מפגישתך עם ראש ממשלת ישראל דאז גולדה מאיר בישראל, לפני כמעט יובל שנים, עליה אתה נוהג לספר באהדה. מעניינת במיוחד ההערה של הדיפלומט הישראלי שסיכם את הפגישה, וחתם את הפרוטוקול כדלקמן: "הסנאטור היה מלא הערכה והערצה לראש הממשלה, והוא חזר ואמר שבא ללמוד, אך מאידך נסחף בעת דיבורו להתלהבות ולהתבטאויות המשקפות את גילו ו'ניסיונו' המדיני".

הנשיא ביידן אמר בטקס קבלת העיטור: "נהדר להיות כאן היום, היה לי הכבוד במשך למעלה מ-50 שנה לבנות את הקשרים בין המדינות שלנו. לראות את ישראל משגשגת זה עבורי קרוב לנס - ישראל היא האומה שהפריחה את המדבר. אני רואה שיש לכם קשר טוב יותר עם שכניכם - תוכלו לעשות שלום שוב. כל עוד ארה"ב כאן לא תהיו לבד וארה"ב נשארת מחויבת לישראל, זה נובע מהקשר העמוק בין עמנו. אני מבטיח שהקשר יתחזק ויעמיק. כמנהיג אני יכול לומר ללא היסוס שאני ידיד אמת של ישראל. ישראל וארה"ב בנויות על תקווה".

ביידן כתב וחתם בספר האורחים בבית הנשיא: "בוז'י ידידי, תודה על כל מה שאתה ומשפחתך עשיתם למען העמקת הקשר האיתן בין שתי מדינותינו הגדולות. משורשינו האירים המשותפים לאהבתנו המשותפת לישראל, אני מאוחדים בלב וברוח. מי ייתן וידידותנו תימשך ותמשיך לצמוח! זה הקטע האירי בכל הסיפור, כפי שסבי פינגן נהג לומר. אלוהים יברך אותך".

בפגישה המורחבת השתתפו מהצד הישראלי, מנכ"ל בית הנשיא אייל שויקי, יועץ מדיני לנשיא המדינה צבי ופני ושגריר ישראל בארצות הברית מייק הרצוג. מהצד האמריקני נטלו חלק בפגישה המורחבת: מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן, היועץ לביטחון לאומי ג'ייק סליבן ושגריר ארצות הברית בישראל טום ניידס.

ביקור ביידן בישראל יצחק הרצוג ג'ו ביידן עיטור הנשיא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד