כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
למעלה מ-1000 כדורים

חייל ימני קיצוני שהתחזה לפליט תכנן לרצוח אנשים רבים

משפטו של חייל ימין קיצוני בצבא גרמניה, שהואשם בתכנון מתקפת טרור בעת שהתחזה לפליט סורי מגיעה לסיומה היום בבית המשפט. התביעה גם מאשימה את האיש בן ה-33 בצבירה בלתי חוקית של אקדחים, למעלה מ-1,000 כדורים של תחמושת וחומרי נפץ, חלקם נגנבו מהצבא הגרמני

חייל ימני קיצוני שהתחזה לפליט תכנן לרצוח אנשים רבים
מעצר בגרמניה: אילוסטרציה צילום: משטרת ראבנסבורג גרמניה

חייל בצבא גרמניה, פרנקו א', שעומד למשפט מאז מאי 2021 בגין הכנת "אקט חמור של חתרנות אלימה", ישמע היום את פסק הדין שיינתן באחד המקרים יוצאי הדופן של טרור ימין קיצוני בגרמניה בשנים האחרונות.

החייל שניהל חיים כפולים כפליט סורי נחשד בתכנון לתקוף פוליטיקאים ופעילים אנטי גזעניים ידועים, אולי בתקווה להאשים מהגרים בטרור.

התביעה גם מאשימה את האיש בן ה-33 בצבירה בלתי חוקית של אקדחים, למעלה מ-1,000 כדורים של תחמושת וחומרי נפץ, חלקם נגנבו מהצבא הגרמני, וקראה לגזור עונש מאסר של שש שנים ושלושה חודשים.

בהצהרות הסיכום שנמסרו בבית המשפט העליון בפרנקפורט ביום שישי בשבוע שעבר, טען צוות ההגנה של פרנקו א' כי התובעים במדינה לא הוכיחו שהוא תכנן פיגוע ברצינות. שני הסנגורים אמרו כי ניתן להרשיע את פרנקו א' רק בעבירות בהן הודה בהחזקת נשק בלתי חוקי ובקבלת הטבות מדינה במרמה כפליט. "מוזרויות לא הופך אותו למחבל", אמרו בצוות ההגנה. הם קראו לבית המשפט לגזור מאסר על תנאי או קנס.

פרנקו א' אמר שהוא מתחרט על אגירת הנשק, ואמר שיש לו שלושה ילדים שצריך לדאוג להם וששאיפותיו היחידות כעת הם להיות "בעל בית ואבא טוב". אך דבריו הופרכו בהצהרותיו במהלך המשפט שבו השמיע הערות אנטישמיות ואיים על יריביו הפוליטיים.

פסק הדין היום יביא לסיומו של משפט בן 14 חודשים שהפך לסאגה בפני עצמה. בפברואר השנה, פרנקו א', שהמתין למשפטו, והיה תחת הגבלות, נעצר לאחר שבחיפוש בתחנת רכבת נמצא כי הוא נושא תיק מלא במדליות מהתקופה הנאצית, ומחברות עם צלבי קרס בפנים, שהיו ברשותו.

בחיפוש שנערך לאחר מכן בדירתו, המשטרה אמרה שהיא מצאה כמה כלי נשק עם להבים, כולל מצ'טות, כמו גם מזכרות נאציות, 21 טלפונים סלולריים וכרטיס חיסון מזויף.

הוא נעצר לראשונה על ידי הרשויות בגרמניה באפריל 2017, פרנקו א' היה במעצר לפני המשפט עד שבית משפט הורה על שחרורו בסוף נובמבר 2017, מכיוון שלא יכול היה לברר "חשד רציני" שהוא מתכונן לבצע מעשה פלילי.

לפני כן, פרנקו א' נתפס על ידי השלטונות האוסטריים כשניסה לשלוף אקדח שהחביא בחדר השירותים בשדה התעופה של וינה. לאחר שבדקו את טביעות האצבעות שלו במאגר מידע, גילו הרשויות כי האיש, שנולד כבן לאב איטלקי ולאם גרמניה בגרמניה, רשום למעשה כפליט סורי המתגורר בבוואריה. לא הצבא ולא רשויות ההגירה הבינו שהוא חי 15 חודשים תחת חיים כפולים.

השלטונות האוסטריים הניחו לפרנקו א' ללכת והרשויות בגרמניה פתחו בחקירה סמויה, שבמהלכה מצאו עדויות לאידיאולוגיה הימנית הקיצונית שלו בהקלטות, סרטונים ועשרות אלפי הודעות טקסט. הוא הואשם ב"הכנת מעשה חמור של חתרנות אלימה", קרי טרור. כך דווח תאגיד השידור הגרמני DW.

התובעים הפדרליים מאמינים כי הנשק אמור לשמש בהתקפות על פוליטיקאים ואישי ציבור שפרנקו א' ראה בהם "ידידותיים לפליטים". הרשויות מצאו רשימות שכללו את שמותיהם של שר המשפטים דאז הייקו מאס, סגנית נשיא הפרלמנט הגרמני דאז, קלאודיה רוט, ואנטה כהאנה, ראש קרן אמדאו אנטוניו, ארגון ידוע נגד גזענות.

הם גם מצאו רשימה של מטרות פוטנציאליות ותמונות שפרנקו א' צילם ברחבי המשרד ובחניון התת-קרקעי של קרן אמדאו אנטוניו. התובעים מניחים שתוכניתו הייתה שהמעשים האלימים יוחסו לזהותו הסורית הבדויה.

עוד לפני מעצרו, היו לצבא הגרמני ראיות לכך שפרנקו א' אוחז באידיאולוגיה גזענית. לפני שהפך לחייל, הוא הגיש תזה לתואר שני באקדמיה צבאית צרפתית על "עירוב גזעים", ו"פירוק קבוצות אתניות". ב-2014 הזהירו הצרפתים את עמיתיהם הגרמנים מפני הנטייה האידיאולוגית הימנית של האיש.

אבל הממונים עליו בצבא פשוט הוציאו אזהרה וביקשו ממנו להגיש גרסה חדשה של התזה. הצבא גם לא הודיע ​​לשירות הביון הצבאי שנועד לעקוב אחר קיצונים, על התקרית.

גרמניה ימני קיצוני אוסטריה צרפת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד