כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
הנשיא דחה את הבקשה

ראש ממשלת איטליה הגיש את התפטרותו לאחר שניצח בהצבעת אמון

ראש ממשלת איטליה מריו דראגי, שמונה ב-2021, התפטר לאחר הצבעת אמון בסנאט, אך אחת המפלגות לא תמכה ולכן הוא התפטר, דראגי נפגש עם הנשיא סרג'יו מטרלה כדי להחליט על הצעדים הבאים, לאחר מכן הוכרזה התפטרותו, והנשיא יכול לקבל או לדחות את התפטרותו של דראגי שעלולה להוביל לבחירות בספטמבר

ראש ממשלת איטליה הגיש את התפטרותו לאחר שניצח בהצבעת אמון
מריו דראגי צילום: ממשלת איטליה

נשיא איטליה סירב לעת עתה לקבל אתמול את התפטרותו של ראש הממשלה מריו דראגי, שהודיע ​​כי יפרוש לאחר שמפלגה בממשלתו הקואליציונית לא השתתפה בהצבעת אמון, והכניסה את המדינה למשבר פוליטי.

הנשיא סרג'יו מטרלה שמינה את דראגי בשנה שעברה ביקש מראש הממשלה לנאום בפרלמנט "כדי לאמוד את המצב הפוליטי", נאמר בהצהרה. אם לא ניתן יהיה לפתור את המשבר הממשלתי במהירות בפרלמנט של איטליה, בחירות יתקיימו בספטמבר הקרוב.

דראגי הגיש את התפטרותו לאחר שמפלגה בקואליציית השלטון שלו, לא השתתפה בהצבעת אמון בממשלה. "אגיש את התפטרותי לנשיא הרפובליקה הערב", אמר דראגי לקבינט אתמול, לפי הודעה שפרסמה משרדו. "קואליציית האחדות הלאומית שתמכה בממשלה הזו כבר לא קיימת". דראגי זכה בהצבעת האמון בסנאט אך ממשלת האחדות שלו קרסה לאחר שתנועת 5 הכוכבים הפופוליסטית החרימה את ההצבעה.

ההצבעה הייתה על הצעת חוק שתעזור לאיטלקים להתמודד עם עלויות האנרגיה, אבל סנאטורים של מפלגת 5 כוכבים נעדרו לאחר שהודיעו שהם לא ישתתפו. בהמשך נפגש דראגי עם הנשיא מטרלה כדי להחליט על הצעדים הבאים, כשההודעה על התפטרותו מגיעה לאחר הפגישה.

ההחלטה של ​​מפלגת 5 הכוכבים להחרים את הצבעת האמון הביאה את איטליה לאי ודאות פוליטית וסיכנה את האפשרות לקבל מיליארדי יורו מכספי האיחוד האירופי, ולהפחית את תלותה בגז רוסי.

ג'ובאני אורסינה, פרופסור להיסטוריה ומנהל בית הספר לממשל באוניברסיטת רומא, אמר שהנשיא ירצה להימנע מהכרזת בחירות מוקדמת, וככל הנראה יבקש מדראגי ללכת לפרלמנט כדי לראות אם הוא יכול לגבש רוב חדש.

"יש לנו את המגיפה, יש לנו את המלחמה, יש לנו אינפלציה, יש לנו את משבר האנרגיה. אז בהחלט זה לא רגע טוב", אמר אורסינה. "וגם כי הנשיא מאמין בצדק שהמשימה שלו היא לשמור על היציבות".

איטליה ראש ממשלת איטליה אמון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד