י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הטבח הרוסי נמשך

מתקפת טילים רוסיים גרמו למותם של לפחות 23 בני אדם

טילים רוסיים פגעו בעיר במרכז אוקראינה והרגו לפחות 23 בני אדם ופצעו יותר מ-100 בני אדם ביום חמישי, כך מסרו הרשויות באוקראינה. נשיא אוקראינה טען כי התקיפה כוונה בכוונה לאזרחים במקומות ללא נוכחות צבאית

הריסות בניין מטיל רוסי: אילוסטרציה
הריסות בניין מטיל רוסי: אילוסטרציה צילום: שירותי החירום של אוקראינה

המשטרה הלאומית של אוקראינה מסרה כי שלושה טילים פגעו בבניין משרדים וגרמו נזק לבנייני מגורים סמוכים בויניציה, שנמצאת כ-270 ק"מ דרומית-מערבית לבירה קייב. שירות החירום האוקראיני מסר כי 50 איש נעדרים לאחר התקיפה האווירית.

לפחות 23 בני אדם נהרגו ונפצעו יותר מ-100 בני אדם ביום חמישי, כך מסרו הרשויות באוקראינה. נשיא אוקראינה טען כי התקיפה כוונה בכוונה לאזרחים במקומות ללא נוכחות צבאית.

צוללת רוסית בים השחור שיגרה טילי שיוט מסוג 'קאליבר' לעבר העיר, ושלושה ילדים היו בין ההרוגים, כך כתב סגן ראש לשכת הנשיאות של אוקראינה, קירילו טימושנקו, בטלגרם. רוסיה לא אישרה רשמית את התקיפה. אבל מרגריטה סימוניאן, מנהלת רשת הטלוויזיה RT הרוסית שבשליטת המדינה כתבה בערוץ הטלגרם שלה שגורמים צבאיים אמרו לה שבניין בוויניצה "היה במוקד בגלל שהוא היה מלא בנאצים אוקראינים".

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי האשים את רוסיה בכוונה זדונית לירות טילים לעבר אזרחים. הירי אירע כאשר פקידי ממשל מכ-40 מדינות נפגשו בהאג שבהולנד כדי לדון בתיאום חקירות והעמדה לדין של פושעי מלחמה פוטנציאליים שבוצעו באוקראינה על ידי הרוסים.

"בכל יום רוסיה הורסת את האוכלוסייה האזרחית, הורגת ילדים אוקראינים, מכוונת טילים לעבר אזורים אזרחיים. איפה שאין מטרות צבאיות, מה זה אם לא מעשה טרור גלוי?" זלנסקי כתב בטלגרם.

ויניציה היא אחת הערים הגדולות באוקראינה, עם אוכלוסייה של 370,000 לפני המלחמה. אלפי אנשים ממזרח אוקראינה, שם ריכזה רוסיה את המתקפה שלה, נמלטו לשם מאז תחילת המלחמה לפני 20 שבועות. יחד עם פגיעה בבניינים, הטילים הציתו שריפה שהתפשטה ל-50 מכוניות במגרש חניה, כך אמרו גורמים רשמיים. מושל אזור ויניציה, סריי בורזוב, אמר כי מערכות ההגנה האווירית האוקראיניות הפילו ארבעה טילים מעל העיר.

משרד ההגנה הבריטי אמר ביום חמישי כי למרות ההפגזות המתמשכות באזור דונבאס, הכוחות הרוסיים לא השיגו הישגים טריטוריאליים גדולים בימים האחרונים

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר פוטין ולדימיר זלנסקי הרוגים ופצועים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד