כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
עונש חינוכי

מרססי גרפיטי אנטישמי בהולנד נשלחו לאנדרטה לזכר קורבנות השואה

שופט בעיר רוטרדם בהולנד, הורה לשני אוהדי כדורגל לבקר באנדרטת השואה הלאומית באמסטרדם. הפרקליטות ביקשה 60 שעות עבודות שירות בגין "הטרדה קבוצתית". השופט שלח אותם לאנדרטה המכילה את כל שמות קורבנות השואה ההולנדים ולהכין חיבור מצולם על הביקור

מרססי גרפיטי אנטישמי בהולנד נשלחו לאנדרטה לזכר קורבנות השואה
ריסוס גרפיטי: אילוסטרציה צילום: unsplash

ביולי האחרון, שני אוהדי כדורגל אנטישמיים בהולנד ציירו קריקטורה אנטישמית של שחקן הכדורגל סטיבן ברגהויז בחליפת מחנה ריכוז על קיר בעיר רוטרדם הם תיארו אותו עם אף עקום, במדים של אסירי אושוויץ, כמו במחנה ריכוז, ועם טלאי צהוב וכיפה.

זה קרה זמן קצר לאחר שברגהויז הודיע ​​על מעברו מפיינורד לאייאקס, ששחקניה מתוארים לעתים קרובות כיהודים או כקרובים לישראל. על התמונה היה הטקסט "יהודים תמיד בורחים". הפרקליטות ביקשה 60 שעות עבודות שירות בגין הטרדה קבוצתית.

שופט ברוטרדם כינה זאת "העונש הנכון בפני עצמו", אך הציע חלופה. על השניים ללכת עם איש צוות של מרכז למידע ותיעוד על ישראל (CIDI) של הקהילה היהודית של רוטרדם, לאנדרטה באמסטרדם המכילה את כל שמות קורבנות השואה ההולנדים ולהכין חיבור מצולם על הביקור. אז יינתנו עבודות שירות על תנאי.

הנאשמים עדיין לא החליטו אם יקבלו את פסק הדין או יגישו ערעור. הם מצהירים שאחרים ציירו אלמנטים אנטישמיים ושהם פשוט רצו ליצור קריקטורה.

אנטישמיות בהולנד כתובות גרפיטי גרפיטי אנטישמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד