ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
מרחק נגיעה מראשות ממשלה

סקר חדש: כך איחוד הנדל ושקד מסנדל את נתניהו

סקר מנדטים חדש שמתפרסם היום, 109 ימים ליום הבחירות, מציב תוצאה מתסכלת לגוש הימין שחוסה תחת צילו של בנימין נתניהו במידה ושקד והנדל מתאחדים לרשימה אחת | במידה ושתי מפלגות לא עוברות את אחוז החסימה, נתניהו מרכיב ממשלת ימין על מלא בראשותו

סקר חדש: כך איחוד הנדל ושקד מסנדל את נתניהו
נתניהו בכותל צילום: אריה לייב אברמס, פלאש 90

בחירות 2022 בעיצומן ולפנינו עוד 109 ימים עד ליום הבוחר שבו נצעד אל הקליפ לשלשל את הפתק ובינתיים הסוקרים משתעשעים בניסיון לחזות את התוצאה. ובכן, לפי סקר מנדטים שערך מכון פאנלס פוליטיקס בראשות מנחם לזר ומתפרסם הבוקר (שישי) בעיתון 'מעריב', סיבות לנתניהו והחרדים לחייך, שכן הם משיגים יחדיו 61 מנדטים.

חרף העדויות של הדס קליין בתיק 1,000 נגד ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, מפלגת 'הליכוד' לא מושפעת מכך ולא נפגעת, 36 מושבים היא משיגה לו הבחירות היו מתקיימות היום. מפלגת 'יש עתיד' של ראש ממשלת המעבר יאיר לפיד, מתחזקת מעט מ-17 כיום ל-24 בסקר.

איחוד 'כחול לבן-התקווה חדשה' של גדעון סער ובני גנץ לא מצליח להתרומם לכדי התמודדות תלת ראשית על ראשות הממשלה והמפלגה מקבלת 13 מושבים. 'הציונות הדתית' של סמוטריץ' ובן גביר, חרף המתיחות בין השניים ממשיכה להתחזק מ-6 מושבים כיום ל-10 מושבים לפי סקר 'מעריב'.

מפלגת ש"ס לפי הסקר, נחלשת במנדט אחד ויורדת ל-8 מושבים, מפלגת 'יהדות התורה' שומרת על כוחה בכל הסקרים וגם בסקר זה עם 7 מושבים. 'הרשימה המשותפת' שומרת על כוחה עם 6 מושבים, 'ישראל ביתנו' של אביגדור ליברמן שומרת גם היא על כוחה עם 6 מושבים, מפלגת 'העבודה' נחלשת מ-7 ל-6. מפלגת רע"מ של מנסור עבאס נמצאת על גבול אחוז החסימה עם 4 מושבים בלבד.

מתחת לאחוז החסימה, נמצאות 'מר"צ' עם 2.5%, ו'ימינה' בראשות איילת שקד שמקבלת בסקר 2.2%.

לפי הסקר: גוש נתניהו משיג 61 מושבים להקמת ממשלת ימין על המלא ואילו הגוש הנגדי משיג 52 מושבים כש'הרשימה המשותפת' נמצאת בתווך.

איחוד עם הנדל והאוזר משתלם לשקד

במקרה של איחוד בין 'ימינה' של איילת שקד למפלגת 'דרך ארץ' של יועז הנדל וצבי האוזר, לפי הסקר, המפלגה צולחת את אחוז החסימה ומקבלת 4 מושבים.

אם אכן שקד והנדל נכנסים לכנסת, מי שנפגעות הן מפלגת 'כחול לבן - התקווה החדשה' שיורדת במנדט ל-12, 'יש עתיד' שיורדת במנדט ל-23 ומפלגת הציונות הדתית שיורדת במנדט ל-9 וגם גוש נתניהו נפגע מכך ויורד ל-60 מנדטים בלבד.

סקר מנדטים סקר מעריב בחירות לכנסת ה-25 איילת שקד יועז הנדל מפלגת ימינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד