י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
ממתין ליום שאחרי

אכזבה בליכוד: השגריר לא חוזר להתמודד

בליכוד כמהים לחזרתן של דמויות ממלכתיות יותר, לאחר המפלגה שינתה את פניה עם חברי כנסת שנויים במחלוקת שלא עושים כבוד למפלגת השלטון שמקווה לשוב להנהגה. אולם לאכזבת הממלכתיים, הודיע שגרירנו באו"ם גלעד ארדן כי החליט שלא להתמודד בבחירות

אכזבה בליכוד: השגריר לא חוזר להתמודד
גלעד ארדן צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

אכזבה בליכוד: לשכת שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן הודיעה כי השגריר לא יתמודד בבחירות הקרובות לכנסת וכי ימשיך לכהן כשגריר ישראל באו"ם וכסגן נשיא העצרת הכללית, ולרתום את ניסיונו ויכולותיו להגנה על מדינת ישראל ועמדותיה בזירה הבינלאומית.

ברקע היה רצון של פעילים בליכוד שארדן יחזור ויתמודד ברשימת 'הליכוד' לכנסת ה-25, בעיקר אלה שחשבו שצריך לחזק את האגף שנחשב 'ממלכתי' יותר במפלגה, אולם נראה שארדן הבין שאין אופק לבחירות לראשות 'הליכוד' בזמן הקרוב, כשנתניהו עדיין לא הולך לשום מקום, ולכן החליט להמשיך ולצבור ניסיון מדיני בתפקידו כשגריר כדי שייתן לו יתרון על פני מועמדים אחרים בהמשך ליום שאחרי נתניהו.

ביום רביעי אישר מרכז הליכוד את התאריך ותקנון הפריימריז שייערכו ביום ו' מנחם אב הבעל"ט, כאשר לנתניהו יתאפשר לשריין חמישה אישים ברשימת הליכוד לכנסת.

לפי התחזית כמה חברי כנסת מכהנים ייפלטו בוודאות מהרשימה ולא יעפילו לכהונה נוספת בכנסת הבאה, אולם הכל כמובן תלוי בתוצאות הבחירות לכנסת וככל שירבו המנדטים ירבו המקומות הריאליים גם במידה והליכוד ירכיב ממשלה ויחליט להפעיל את החוק הנורבגי שיכניס עוד כמה חברי ליכוד במורד הרשימה שלא נכנסו לכנסת.

בין עשרות המתמודדים ישנם את המוכרים יותר, השר לשעבר דני דנון ששימש כשגריר באו"ם וכן את איוב קרא, ששימש בעבר כשר התקשורת. וגם את איש התקשורת ארז תדמור, סופר ופובליציסט חד ממגיניו הגדולים של בנימין נתניהו בתקשורת.

גלעד ארדן פריימריז בליכוד בחירות לכנסת ה-25 מפלגת הליכוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד