י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
בשורה לטסים

אלו יעדי הטיסה שהתקצרו משמעותית בזכות האישור הסעודי

משמעות אישור טיסות ישראליות מעל סעודיה, הוא צעד שיקצר משמעותית את הטיסות למזרח, ויאפשר למוסלמים מישראל להגיע ישירות למכה הקדושה לאיסלאם. סעודיה הודיעה הלילה שתאפשר לכל חברות התעופה לחצות בשטחה, גם חברות ישראליות, כך שככל הנראה הישראלים ישלמו פחות על כרטיסי הטיסה למזרח

אלו יעדי הטיסה שהתקצרו משמעותית בזכות האישור הסעודי
טייסים בנתב"ג. אילוסטרציה צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

עד היום מטוסים ישראלים הורשו להיכנס למרחב האווירי הסעודי אך ורק אם היה מדובר בטיסה אל איחוד האמירויות או בחריין או בחזרה, בהתאם להסכמי אברהם. אך הבוקר התבשרו חברות תעופה ישראליות, ומוסלמים שירצו להגיע לחג' במכה, כי הם יכולים לעבור מעל סעודיה.

עבור חברות ישראליות טיסה מעל סעודיה פירושה קיצור ניכר של הטיסות למזרח הרחוק, דבר שיאפשר להפעיל טיסות ישירות להודו, משך הטיסה הצפוי הוא חמש וחצי שעות לעומת כמעט 8 שעות עד היום. מדובר בשינוי שהופך את הטיסות לכמעט כמו טיסה ללונדון. הדבר יוזיל את עלויות התפעול, דלק, שכר טייסים וכו', מהלך שיביא ככל הנראה להורדת מחירים.

גם הטיסות לתאילנד צפויות להתקצר בכשעתיים, מדובר בקיצור משמעותי שיטיב עם חברות התעופה והנוסעים והמחירים ירדו. טיסות לסינגפור, יפן ואוסטרליה הופכות להיות גם הן יותר זולות בזכות המעבר בשמי סעודיה.

יו"ר איגוד הטייסים הישראלי, מידן בר, אמר ל-Ynet כי "מדינת ישראל חיה במציאות תעופה ייחודית ולא במובן הטוב של המילה. אנחנו לא יכולים לטוס לאן שאנחנו רוצים, באיזה נתיב ומתי שאנחנו רוצים. אני מאוד שמח שזה מתחיל לאט לאט להשתנות, אנחנו ממתינים בסבלנות לקצור את הפירות של הנורמליזציה שמתרחשת באזור שלנו בשנתיים האחרונות. זה יאפשר בסופו של דבר לחצות מרחבים אוויריים סמוכים בדרך ליעדים רחוקים".

ראש הממשלה יאיר לפיד הגיב עם הודעת הסעודים. "אחרי דרך ארוכה וחשאית, ודיפלומטיה אינטנסיבית מול ערב הסעודית וארה"ב, אנחנו קמים הבוקר לבשורה משמחת. רשת התעופה הסעודית הודיעה על פתיחת המרחב האווירי לחברות תעופה ישראליות.

להחלטה הזו קדמה החתימה על "הצהרת ירושלים" והעמקת המחוייבות האמריקאית לביטחון ישראל, למאבק בגרעין האיראני, להעמקה של הנורמליזציה ולתהליכים של הסכמי אברהם ופסגת הנגב. אני רוצה להודות לנשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, על ביקור שריגש מדינה שלמה. על המחוייבות שלו לעוצמתה הצבאית והמדינית של ישראל. אני מאחל לו הצלחה בפסגה בג'דה.

אני מברך את ההנהגה הסעודית על פתיחת המרחב האווירי. זהו צעד ראשון. אנחנו נמשיך לעבוד על זה בזהירות המתבקשת, למען הכלכלה הישראלית, הביטחון הישראלי ואזרחי ישראל".

סעודיה נתב"ג הודו תילאנד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד