כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
עושים נחת רוח לרבי

לראשונה בתולדות סאטמר: ועידת עסקים של הקהילה | הצצה

אלפי חסידי סאטמר נגידים ואנשי עסקים גדולים במשק בעולם התכנסו לוועידת עסקים ראשונה מסוגה בה הם הציעו את מרכולתם וסחורתם ועזרו אחד לשני בביזנס. החסידים מספרים ל'בחדרי' על היוזמה הראשונה בתולדות החסידות ו"הנחת שהם עושים לרבי ר' יואליש" שהתווה את הדרך

לראשונה בתולדות סאטמר: ועידת עסקים של הקהילה | הצצה
וועידת עסקים של סאטמר צילום: האחים לענטשעווסקי

שיחת היום בארה"ב החסידית היא וועידת העסקים של חסידות סאטמר. לראשונה בתולדות החסידות, אלפי אנשי עסקים חסידי סאטמר (מהרי"י) השתתפו בוועידה שנועדה לעודד את חברי הקהילה לתמוך זה בעסקיו של זה. 

האירוע היה פתוח לכל הקהילה היהודית, עם כל המציגים והספקים של קהילת סאטמר, הפורום האיר בזרקור על רוח היזמות המשגשגת של הקהילה, עם למעלה מ-300 דוכנים המשקפים את הנוכחות של סאטמר במגוון רחב של תעשיות כהולל פיננסים, ביטוח, נדל"ן, בנייה, טכנולוגיה, בריאות, מזון, הוצאה לאור ועוד.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי האירוע נערך במרכז כנסים עסקיים ענק באדיסון ניו ג'רזי שסובסד על ידי הקהילה וראש הקהל הנגיד הרב אברהם בער יעקבוביץ שעמד בראש הפרויקט, יחד עם עוזרו הנגיד יואל בראווער, כאשר עלות הכניסה ל-5 דולר בלבד לאדם על מנת לעודד את הנוכחות. התערוכה, שהתקיימה בין השעות 9:00-20:00, סיפקה שפע של הזדמנויות, שלוש ארוחות מלאות ודיונים בענייני ההלכה והעסקים, כאשר טוענים רבניים, רואי חשבון, ועורכי דין חרדים מוערכים חלקו את ניסיונם ועצותיהם בהרצאות אינפורמטיביות שהתקיימו בירכתי הכינוס.

בין השאר הגיעו למקום ראשי קהילת ומוסדות סאטמאר מרחבי ניו יורק וניו ג'רזי, וגם מלונדון, וביניהם נגידים ואילי הון גדולים ביותר שנתנו הזדמנות למשתתפים להציג להם את הסחורה "כמו ביריד של השטעטל'ה בהונגריה", אומר לנו אחד המארגנים. 

במיוחד בלטו במקום המשמשים בקודש של הרבי מסאטמר, הרב משה (גאבע) פרידמן והרב שמואל טייטלבוים ששהו בפורום במשך שעות והתעניינו אצל כל משתתף במה הוא עוסק והציעו עזרה בכל מה שאפשר להמשך הדרך.

זקני החסידות אנשי עסקים סיפרו לדור הצעיר עם דמעות בעיניים "כשהרבי ה'ויואל משה' הגיע לאמריקה להתחיל את החיים מחדש לאחר השואה האיומה, הוא העמיד השקפה ברורה לחסידיו בכל תחום בחיים - תפיסה עולמית שרבבות חסידי סאטמר עוקבים אחריה בלהט עד היום. ובראש הדברים עיקרו של הרבי היה קדושת היידיש געלט (ממון יהודי) המצוות הרבות שניתן לעשות בו, ובפרט מצוות צדקה שחסידי סאטמר ידועים בכל העולם כגדולי בעלי הצדקה, וגם מצווה במתן פרנסה לחברים וידידים. ועכשיו רואים דור חדש וצעיר שממשיכים לאור השקפתו זה פושט נחת רוח לרבי בעולם העליון", סיפרו החסידים ל'בחדרי חרדים'. הם הפטירו.

העסקן הסאטמרי יואל פריד ממשרד 'פרידקא מידיע' בויליאמסבורג שארגן את כל הוועידה מטעם הקהילה אמר ל'בחדרי חרדים': "בחלומות הפרועים ביותר שלנו לא ציפינו להצלחה שכזו עם השתתפות של אלפים אנשים מכל גווני הקשת, על טהרת הקודש. זה היה סייעתא דשמיא טהורה, ואין לנו ספק שכוחו של הרבי רבי יואליש שהאמין באנשים בעלי עסקים משלהם, וכוחו של הרבי שליט"א ובנו אב"ד סיגוט שליוו את המיזם לכל אורך הדרך הפך את האירוע הזה להצלחה גדולה שלא זוכרים בהיסטוריה". 

'בחדרי חרדים' מציג לראשונה את הגלריה המלאה מהכינוס:

חסידות סאטמר עסקים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד