י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

הקנאים עתרו לבג"ץ: לעצור הבניה במתחם גולובנציץ

משה פרידמן, שעתר בעבר נגד הבניה במתחם אנדרומה ביפו, הגיש עתירה נגד העבודות במתחם גולובנציץ • "החוק מורה כי יש לעשות הכול כדי לצמצם את הפגיעה בקברים"

צילום אילוסטרציה: ארכיון
צילום אילוסטרציה: ארכיון

אולי הקנאים לא מכירים במדינה, אבל מתברר כי הם מכירים היטב את מוסדותיה, ואף משתמשים בהם: משה פרידמן, מאנשי 'העדה החרדית' הגיש היום (ב) עתירה לבג"ץ, ובה ביקש להוציא צו ביניים שיורה על הפסקת העבודות במתחם גולובנציץ בבית שמש. העתירה הוגשה באמצעות עו"ד איתמר בן גביר.

בכתב העתירה טוען בן גביר כי העבודות המתבצעות במתחם החל מהבוקר נעשות תוך כדי הפרת החוק ברגל גסה. "קיימים מספר פתרונות שעל פי ההלכה מאפשרים למזער את הפגיעה בקברים, ומצד שני מאפשרים את המשך הבנייה", הוא מסביר. "החוק והפסיקה מורים באופן ברור כאשר קיימת פגיעה בקברים כי יש לעשות הכל כדי לבחור בפתרון שיפחית את הפגיעה".

את העתירה הוא הגיש נגד רשות העתיקות, האחים גולובנציץ, יזמי הפרויקט ועוד. והוא מפנה בה את השופטים לחוות דעת של ארכיאולוגים שהסיקו בעבר כי ללא ספק קיימים במקום קברים. בנוסף לכך צירף עו"ד בן גביר חוות דעת הלכתית לפיה קיימים פתרונות לבעיית הקברים, בין היתר, בהגבהת הבנייה באמצעות רצפה צפה - שתותיר חלל בין הקברים לקרקע.

עו"ד בן גביר סקר גם את פסיקותיו של בית המשפט העליון בהחלטות שונות המורות על איזון כשהערכים מתנגשים. "יש חובה למצוא פתרון הלכתי", הוא אומר בשיחה עם 'בחדרי חרדים'. "ביקשתי בשם העותר שבית המשפט יורה על הפסקת העבודות כדי שכל הצדדים ישבו וימצאו פתרון לשביעות רצון הכול".

בעתירה עצמה אין כל התייחסות לסכסוכים ולוויכוחים הפנימיים בתוך 'העדה החרדית' נגד ארגון 'אתרא קדישא'. "המטרה שלנו היא להביא להפסקת העבודות מאחר והן לא חוקיות, יש בעבודות הללו פגם בחוק וזה מספיק. זו שערורייה שצריכים לעצור אותה".

העותר, משה פרידמן, היה זה שהגיש בעבר עתירה לבג"ץ יחד עם 2 אברכים נוספים נגד הבונים במתחם אנדרומדה ביפו, בה ביקשו להוציא צו להפסקת הבנייה באופן מיידי. בג"ץ דחה את העתירה אך זו גרמה לכאב ראש מרובה עבור יזמי הפרויקט.
בית שמש עתירה בג''צ בן גביר משה פרידמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד