י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

מעצר נחמן ברלנד הוארך • אמו הרבנית - תיחקר

מעצר בנו של מנהיג 'שובו בנים', שנעצר יחד עם ששה נוספים - הוארך • אמו הרבנית תהילה ברלנד - תיחקר • שלושה שוחררו בתנאים מגבילים • החשדות: הלבנת הון ומרמה

נחמן ברלנד. צילום: פלאש 90
נחמן ברלנד. צילום: פלאש 90



שבעת אנשי קהילת 'שובו בנים', בהם נחמן ברלנד, בנו של מנהיג הקהילה הרב אליעזר ברלנד - המתגורר ירושלים, ושישה נוספים תושבי העיר ביתר עילית, נעצרו הבוקר על-ידי שוטרי ובלשי היחידה המרכזית של משטרת ירושלים, בחשד כי במהלך החודשים האחרונים עסקו בהלבנת הון במאות אלפי שקלים, ובמרמה הקשורה לנכסים וכספים של מוסד בעיר.

ארבעה מהעצורים הובאו לאחר חקירתם להארכת מעצר. המשטרה דרשה את הארכת מעצרם בשמונה ימים, אולם עירית כהן, סגנית נשיאת בית משפט השלום בירושלים, האריכה את מעצרם רק בחמישה ימים - עד ה-16 לחודש.

בהחלטתה בעניין נחמן ברלנד כתבה השופטת: "המשיב חשוד בקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, זיוף בכוונה לקבל דבר, זיוף בנסיבות מחמירות, שימוש במסמך מזויף ואיסור הלבנת הון הסתרת מקור הרכוש. בחומר החקירה שהוגש יש כדי לבסס חשד סביר. מחומר החקירה עולה כי המשטרה ערה לטענות שהעלה ב"כ המשיב בטיעוניו, ויש תשובות לנושאים שהוא העלה.

עוד בנושא:
דרמה ב'שובו בנים': שבעה עצורים - בהם בכירים בקהילה
משרד המשפטים מתריע: 'שובו בנים' לקראת פירוק

"שחרור המשיב בשלב זה עלול לשבש את החקירה. המשיב שומר על זכות השתיקה. מדובר בחומר רב והחקירה איננה פשוטה. יחד עם זאת, אני מקבלת את עמדת ב"כ המשיב לפיה אין מקום במסגרת זו של הארכת מעצר ראשונה להאריך את המעצר לתקופה כה ארוכה, כמבוקש".

גם מעצרם של בנו נתן ברלנד, אהרן תפילינסקי וערן הוכברג, הוארך בחמישה ימים - עד ליום שישי בשעה 10 בבוקר.

נחמן ברלנד וערן הוכברג, שהיו בעבר ידידים טובים, נכלאו באותו תא.

לפי הודעת המשטרה, הארבעה נחשדים בעבירות של איסור הלבנת הון, הסתרת מקור הרכוש, גניבה, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, זיוף בכוונה לקבל דבר, זיוף בנסיבות מחמירות ושימוש במסמך מזוייף בנסיבות מחמירות.

שלושת העצורים האחרים, בהם רואת חשבון חסידת באבוב, שוחררו בתנאים מגבילים. ממשטרת ירושלים נמסר כי החקירה נמשכת וצפויים מעצרים נוספים.

בין המוזמנים לחקירה, תהיה גם ככל הנראה גם הרבנית תהילה ברלנד, אמו של "המפקד" - כהגדרת המשטרה.

אחד העצורים שמעצרו הוארך עד ליום שישי, הגיש עירעור על החלטת בית המשפט, ומחר בשעה 9:00 יערך דיון בעניינו.

צילום: פלאש90צילום: צילום: פלאש90
צילום: פלאש90


פרקליטו של ברלנד: "מדובר במעצר מיותר"

במשטרה מדגישים, כי אין כל קשר בין החקירה הזו לבין החקירה המתנהלת נגד מנהיג הקהילה עצמו, הרב אליעזר ברלנד, השוהה במרוקו - ביחידה הארצית לחקירת פשיעה חמורה ובינלאומית.

בשבוע שעבר חשף ב'בחדרי חרדים' מסמך של רשות התאגידים במשרד המשפטים, המגלה כי בעמותה אליה היו שייכים חלק מן העצורים קיימים אי סדרים חמורים והיא עומדת בפני פירוק.

המסמך נשלח על ידי רשות התאגידים במשרד המשפטים, תחת הכותרת "שלילת אישור ניהול תקין והתראה לפני פירוק". המכתב פרש חשדות חמורים לשימוש באיומים ולמימוש נכסי העמותה שלא כדין.

המסמך ציין, כי לטענת הפונים נחמן ברלנד וערן הוכברג פעלו בשורה של מעשים חמורים בתוככי העמותה.

עד כה לא ברור אם המעצרים קשורים לחשדות המפורטים במסמך.

עורך הדין נדב גדליהו, המייצג את נחמן ברלנד ובנו נתן, אמר ל'בחדרי חרדים': "מדובר במעצר מיותר. החשדות למרמה בתוך העמותה המיוחסות לאב ולבן ברלנד הם חלק מהסכסוך הידוע בין הפלגים השונים בתוך הקהילה ולא יותר מכך.

"הדברים יתבררו בהמשך החקירה, וחבל שהמשטרה נוטלת צד בתוך הסכסוך בין הפלגים השונים. הסכסוך לווה בתביעות אזרחיות ואין להן דבר עם עניינים פליליים. המעצר גם הוא מיותר לחלוטין".
ברלנד הארכה חשדות מעילה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 34 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד