י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

טיפים לנהג הממהר: כך תשאר בגבולות המהירות המותרת

בין הטיפים אותם נותנת עמותת ROSPA הבריטית- לבדוק את מד המהירות בקביעות ולהקפיד להסתכל על תמרורי מהירות. עמותת אור ירוק: "על המדינה להציב מצלמות מהירות בכל המקומות בהם ישנו סיכון גבוה להתרחשותה של תאונת דרכים בעקבות נסיעה במהירות הגבוהה מהמותר"

צילום אילוסטרציה.צלם: רועי פלצמן
צילום אילוסטרציה.צלם: רועי פלצמן

נהגים רבים עוברים בצורה לא מכוונת על המהירות המותרת, במקרים רבים הם כלל אינם מודעים לכך. כלי הרכב המודרניים הם חזקים ונוחים ואינם נותנים לנהגים תחושה של מהירות הנסיעה. קל מדי לחרוג מהמהירות המותרת, ונהגים רבים מאמינים שקשה לנהוג ברכב מודרני וחדיש בפחות מ- 50 קמ"ש, למרות שזוהי המהירות המותרת. לכן גיבשה עמותת ROSPA, עמותה בריטית שמטרתה להפחית את מספר תאונות הדרכים בבריטניה ובעולם כולו, מספר טיפים לנהג, לשם לשמירה על המהירות המותרת.

ראשית, על הנהג לבדוק את מד המהירות באופן קבוע, בעיקר בעת היציאה מכביש מהיר כשעוברים לכביש בו המהירות איטית יותר. במקרים כאלו, מרגישים הרבה פעמים שמתקדמים בקצב איטי מדי, למרות שנוסעים במהירות המותרת. הדרך היחידה לדעת בוודאות מהי מהירות הנסיעה, היא לבדוק את מד המהירות של הרכב.

בכדי לדעת מהי המהירות המותרת, יש לחפש תמרורים המורים עליה, בעיקר בצמתים. נהגים רבים שנתפסים נוהגים במהירות מופרזת, טוענים כי הם כלל לא מודעים למהירות המותרת בכביש. לכן, יש לחפש כל הזמן תמרורים המורים על הגבלת מהירות, המוצבים בד"כ בצמתים, כיוון שזאת הנקודה שבה המהירות משתנה.

טיפ נוסף הוא להבין כי מגבלת המהירות קובעת את המהירות המירבית בכביש אך ישנן נסיבות, בהן יש לנהוג במהירות נמוכה יותר מזו המותרת, למשל בסביבת בתי ספר, בכבישים צרים או עמוסים במיוחד, כשכלי רכב חונים מצרים את רוחב הכביש, כשישנן עבודות בכביש, בכבישים רטובים או חלקים ועוד. כאשר יש ילדים בסביבה, המהירות בה יש לנסוע היא 30 קמ"ש לכל היותר.

כמו כן, על הנהג להבין כי עליו להתרכז אך ורק בנהיגה כיוון שנהגים שדעתם מוסחת נוטים למהר. האזנה למוזיקה רועשת למשל, עלולה לעודד נהגים להאיץ ובכלל - לנהגים שדעתם מוסחת קשה יותר לשמור על הריכוז ולדעת מה קורה סביבם.

עמותת אור ירוק: "נהיגה במהירות מופרזת היא העבירה הקטלנית והמסוכנת ביותר. על המדינה להציב מצלמות מהירות בכל המקומות בהם ישנו סיכון גבוה להתרחשותה של תאונת דרכים בעקבות נסיעה במהירות הגבוהה מהמותר. הגברת האכיפה בכבישים, תוביל להרתעת הנהגים מלנסוע במהירות מופרזת משום שהם יחששו כי ייתפסו".

>



אור ירוק אכיפה מצלמות מד מהירות תאונות דרכים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד