י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
חולים שוחררו לפני הזמן

ביידן במזרח ירושלים: העובדים נשלחו הביתה

נשיא ארה"ב החל את יומו השלישי בביקור בבית חולים במזרח ירושלים, שם הוא יודיע על מענק כספי של מאות מיליונים לבתי חולים | משם הוא ייסע לבית לחם לפגישה עם אבו מאזן וביקור בכנסיית המולד. עובדים ורופאים עם קרובי משפחה עם עבר ביטחוני, שוחררו הביתה לפני הגעת הנשיא

ביידן במזרח ירושלים: העובדים נשלחו הביתה
ביידן ברכבו צילום: Marc Israel Sellem/POOL

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן פתח הבוקר (שישי) את יומו השלישי בישראל ללא ליווי ישראלי, בבית חולים במזרח ירושלים. מהלך שישראל לא מרוצה ממנו, אך אין לישראל יכולת להתערב בהחלטה.

לאחר מכן יגיע ביידן לבית לחם לפגישה עם אבו מאזן ולביקור בכנסיית המולד. בסופה יישאו השניים הצהרות נפרדות, מאחר והם לא הגיעו להסכמות, משם ביידן יטוס במסוק לנתב"ג, יתקיים טקס פרידה קצר מהנשיא הרצוג ומראש הממשלה לפיד, וימריא לתחנה הבאה - ג'דה שבסעודיה.

הנשיא יבקר בבית החולים אוגוסטה ויקטוריה בהר הזיתים, ויודיע על הענקת 200 מיליון דולר, מחציתם מתקציב ארה"ב ומחציתם ממדינות המפרץ כך דווח אתר Ynet, הכסף יילך לטובת בתי החולים הפלסטינים במזרח ירושלים.

על פי הדיווח, הביקור יתקיים ללא אישור רשמי מהצד הישראלי או הפלסטיני, וישתתפו בו מספר מצומצם של רופאים ומנהלים מבית החולים, ואנשי דת וציבור ממזרח ירושלים.

בבית החולים סיפרו כי אנשי צוות רבים קיבלו חופשה מהעבודה היום, וחלק מהחולים אף שוחררו לפני הזמן המיועד. "לא ממש אמרו לנו מה הסיבה, רק שלא רוצים שיהיו יותר מדי אנשים", סיפר אח שעובד במקום, "לפני שבוע הגיעו לבית החולים אנשי ביטחון אמריקניים ועשו בדיקה ביטחונית של שעות, וכנראה כל מי שיש לו קרובי משפחה רחוקים או מכרים עם עבר ביטחוני קיבל חופשה. זה מצחיק כי אנחנו כאן מצילים חיי אדם, אבל אין מה לעשות". כך דווח איתמר אייכנר ב-Ynet.

ביקור ביידן בישראל מזרח ירושלים רשות פלסטינית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד