י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
איך זה קשור לחיים

חזר בידיים ריקות: כשהבעש''ט ביקש מתלמידו להביא לו מים

הרב יצחק פנגר בסיפור לשבת עם הקשר נפלא לפרשת השבוע ולחיים, על הבעל שם טוב שביקש מתלמידו להביא לו מים מהמעיין הקרוב, מדוע חזר התלמיד בידיים ריקות? מה קרה לאחר 20 דקות? ואיך זה קשור לחיים?

חזר בידיים ריקות: כשהבעש''ט ביקש מתלמידו להביא לו מים
מעיין צילום: pixabay

מספרים שהבעל שם טוב ישב פעם עם תלמידיו ולמד. בשלב מסוים הוא ביקש מאחד מהם להביא מים מהמעיין.

לאחר מספר דקות חזר התלמיד, וסיפר שהמים עכורים מאד, כיוון שישנם אנשים שטובלים כעת במעיין. כעבור כ-20 דקות ביקש הרב מהתלמיד לנסות שוב. התלמיד חזר עם מים נקיים וזכים.

שאל הרב את התלמיד אם הוא עשה משהו כדי שהמים יהיו נקיים כל כך. ענה התלמיד" "לא. פשוט כבר אין אף אחד במעיין וכל הבוץ שקע". אמר הרב לתלמידו: פעמים בחיים הדברים נראים מבולבלים ומבלבלים, לעיתים מה שצריך זה להמשיך לעשות את מה שאתה עושה, לא להתייאש ולתת לזמן לעשות את שלו, והדברים בסופו של דבר מתבהרים.

בפרשת השבוע מונים את השבטים, "אלה בני דן למשפחתם... ארבעה ושישים אלף וארבע מאות". כתב החפץ חיים, הבה נראה כיצד אסור לקפוץ למסקנות מהר מידי. מתוך השבטים, בניו של יעקב, לבנימין היו עשרה בנים, ואילו לאחיו דן היה רק בן אחד בשם חושים, שהיה חרש.

אם היינו צריכים לנסות לקפוץ קדימה ולנסות לחזות את העתיד, מה היינו חושבים שייצא מעשרה בנים של בנימין לעומת בן אחד וחרש של דן?

במציאות, בפרשה כתוב ששבט בנימין מנה רק 45,600 איש, לעומת שבט דן, שמבן אחד יצאו ממנו 64,400 צאצאים. כותב החפץ חיים: "מתחילה היה נראה שעל דן לקנא בבנימין... אבל מכאן יש ללמוד שמי שהקב"ה חפץ בו - יוכל להצליח מבן אחד יותר ממי שיש לו עשרה בנים, והוא הדין בנכסים וכו'" (חפץ חיים על התורה).

יכול להיות שההתחלה שלך היא טובה פחות מאחרים. חברות שלך התחתנו לפניך, העסק שלך מדשדש, בעוד של אחרים מצליח. קשה לך מאד בלימודים, בעוד שנראה שאצל אחרים הכול זורם.

אבל עם התמדה, סבלנות וסייעתא דשמיא, הכול יכול להתהפך בסוף. חכו להמשך הסיפור. אך זכרו: אתם לא יכולים לעבור לפרק הבא בחייכם, אם אתם ממשיכים לקרוא כל הזמן את הפרק הקודם. שחררו את העבר, התמקדו בעשייה, וזכרו שהטוב ביותר עוד לפניכם.

שבת שלום.

שלכם, יצחק פנגר.

פרשת שבוע הרב יצחק פנגר סיפור לשבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד