י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"אמירה ברורה של הרבי מבעלזא"

ח"כ אייכלר וראש העיר נוף הגליל חנכו מבנה מרשים למוסדות בעלזא

השבוע נחנך מבנה חדש ומרשים שישמש כאשכול הגנים של רשת ביה"ס 'בית מלכה' לקהילת חסידי בעלזא בקרית החינוך החרדית בשכונת הר-יונה ג'. האירוע נערך בהשתתפות ראש העיר רונן פלוט וח"כ ישראל אייכלר

ח"כ אייכלר וראש העיר נוף הגליל חנכו מבנה מרשים למוסדות בעלזא
במעמד גזירת הסרט בבית מלכה צילום: באדיבות המצלם

ח"כ ישראל אייכלר וראש העיר נוף הגליל מר רונן פלוט חנכו השבוע מבנה חדש ומרשים שישמש כאשכול הגנים של רשת ביה"ס 'בית מלכה' לקהילת חסידי בעלזא בקרית החינוך החרדית בשכונת הר-יונה ג'. האירוע נערך בהשתתפות רב רשת 'בית מלכה' הדומ"ץ הגאון רבי יהושע פינק, מנהל אגף הפיתוח ב'מרכז מוסדות בעלזא' הרב זאב פרקש לצד עסקני ומנהלי מוסדות בעלזא בעיר העסקנים הרב אליעזר בעק והרב ארי' גוטמן.

המבנה החדש, שנחנך הודות לפעילותו הברוכה של ראש העיר, עומד בסטנדרטים הגבוהים ביותר של משרד החינוך ומכיל 8 כיתות גן בנוסף לחצרות משחקים, הממתינים למאות תלמידי בעלזא שעתידים להיכנס למבנה בעוד כחודש וחצי, עם פתיחת שנת הלימודים תשפ"ג.

ח"כ אייכלר, שנאם במעמד, התייחס לנציגות המכובדת של חסידות בעלזא באירוע, ביניהם נכד האדמו"ר הרה"ג רבי שלום רוקח שליט"א ודומ"ץ קהילת חסידי בעלזא בעיר הגאון רבי נפתלי אופמן, ואמר "יש לנו זכות שנכדו בכורו של האדמו"ר מבעלזא, הרה"ג רבי שלום רוקח, משתתף במעמד החשוב הזה. בעיניי זה אמירה ברורה של הרבי מבעלזא לגבי הקהילה החדשה בנוף הגליל". עוד אמר כי בכל כלי תקשורת שבו הוא מתראיין הוא מזכיר ומצהיר כי העיר היחידה שבה יש ראש עיר "שלא מסכים שחרדים יגיעו לגור בה, אלא מבקש מהחרדים לגור בה – זו נוף הגליל בראשות מר רונן פלוט".

במעמד אף הוקרא מכתבו המיוחד וברכת הקודש ששיגר האדמו"ר מבעלזא לרגל מעמד חנוכת הבית, על ידי רב הקהילה הגאון רבי נפתלי אופמן. בקביעת המזוזה כובד נכדו בכורו של האדמו"ר, הרה"ג רבי שלום רוקח. כמו כן, באירוע המרגש נטלו חלק גם נציגי משרד החינוך ואישי ציבור נכבדים.

יצוין כי "אשכול גנים" נמצא בקרבת בית הכנסת ובית המדרש בעלזא, במיקום מרכזי בשכונה. מוסדות בעלזא בשכונת נוף הגליל כוללים מעונות יום וגני ילדים, תלמוד תורה ובית חינוך לבנות, המוכרים על ידי משרד החינוך ונמצאים בתנופה צמיחה והתחדשות, בליווי מקצועי של הרשות המקומית. קהילת בעלזא בשכונה מונה כ200 משפחות ולקראת חודש אלול הקרוב ופתיחת שנת הלימודים הקרובה, יתווספו עשרות רבות משפחות נוספות, שרכשו דירה בנוף הגליל ונרשמו למוסדות החינוך של בעלזא, המונים בשנה זו למעלה מ-250 תלמידים, כאשר בשנת הלימודים הקרובה מספרם יגדל בכ-100 נוספים.

נתונים מבורכים אלו מצטרפים לתנופת הבנייה והאכלוס הענקית בנוף הגליל בכלל, ובשכונה החרדית בפרט, כאשר מדי חודש, לאחר מתן טופס 4 לאכלוס מיידי של בניינים חדשים בזוגות צעירים, מתקבלים עוד ועוד היתרי בנייה לבניינים חדשים. בעיריית נוף הגליל מציינים כי כחלק מפיתוחה ושגשוגה של שכונת הר-יונה ג', התקבל השבוע טופס 4 למרכז מסחרי חדש, שנבנה בצמידות לאשכול הגנים החדש ואשר עתיד לשרת בקרוב את תושבי השכונה.

ראש העיר רונן פלוט אמר בטקס כי ליבו מתמלא בשמחה למראה גני הילדים החדשים המתמלאים בתינוקות של בית רבן "אין דבר יותר משמח את ליבי מאשר לשמוע את קול צחוקם המתגלגל של הילדים בשכונה ולראות עוד ועוד עגלות של תינוקות, זוהי ברכה גדולה לנוף הגליל. אנו נמשיך ונעשה כל מה שצריך על מנת לספק את כל צורכי הקהילות ברמה הגבוהה ביותר שיש, כן ירבו".

ראש העיר זכה גם לתשבחות מצד רב רשת 'בית מלכה' הדומ"ץ הגאון רבי יהושע פינק שהזכיר את פעילותו הענפה של ראש העיר למען ביסוס וחיזוק מוסדות בעלזא בעיר בפרט ואת מוסדות החינוך של האוכלוסייה החרדית בעיר בכלל, ובירך אותו שיזכה בקדנציות נוספות בתפקיד ראש העיר ולהצלחה בכל העניינים.

מנכ"ל המוסדות, הרב אליעזר בעק, אמר בטקס: "קשה לתאר במילים את הכרת הטוב שקהילת בעלזא בנוף הגליל רוחשת לראש העיר מר רונן פלוט, על פועלו הכביר ועל עמידתו לימיננו לאורך כל הדרך".

בית מלכה בעלזא נוף הגליל ישראל אייכלר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד