ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
"מתקפה נתעבת"

וונדליזם בבית הקברות היהודי: 36 מצבות נהרסו

עשרות מצבות נהרסו הלילה בבית הקברות בעיר איסטנבול בטורקיה. הנושא הועבר לגורמים הרלוונטיים עם כל התמונות והתיעוד ממצלמות האבטחה, "אנו מצפים כי מבצעי הוונדליזם יתפסו בהקדם האפשרי" | דוברו של הנשיא ארדואן: "אנו מגנים בחריפות את המעשה"

וונדליזם בבית הקברות היהודי: 36 מצבות נהרסו
וונדליזם בבית הקברות צילום: הקהילה היהודית באיסטנבול

36 מצבות נהרסו הלילה (שישי) בסביבות חצות בבית הקברות בעיר איסטנבול בטורקיה. המקרה הועבר לטיפול הגורמים הרלוונטיים עם כל התמונות והתיעוד ממצלמות האבטחה, "אנו מצפים כי מבצעי הוונדליזם יתפסו בהקדם האפשרי", מסרה הקהילה היהודית המזועזעת.

בית הקברות הוא מהעתיקים במדינה, הוא קיים 600 שנה וקבורים בו גדולי התורה של טורקיה, חלק מבית הקברות הושחת בעבר והעירייה השתמשה בחלק השבור כדי לבנות כביש שמחבר את שני חלקי העיר.

הקהילה היהודית הטורקית הודיעה שהמצבות בכניסה לבית הקברות הושמדו וקראו ללשכת מושל איסטנבול ולמשרד הפנים "לתפוס את העבריינים בהקדם האפשרי".

דוברו של הנשיא ארדואן, איברהים קאלין, גינה בחריפות את הוונדליזם וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "אנו מגנים בחריפות את המתקפה הנתעבת הזו, היחידות הרלוונטיות פועלות לאיתור העבריינים, לעולם לא נאפשר למי שתוקפים ערכי קודש ומנסים לזרוע זרעים של מחלוקת ואיבה בחברה שלנו".

רבה האשכנזי של טורקיה, הרב מנדי חיטריק מסר: "אני בטוח שהקהילה היהודית בטורקיה בראשות החכם באשי הרב חליבה שליט"א, ביחד עם השלטונות הטורקיים יטפלו בנושא בצורה הטובה ביותר, וידאגו שמקרים כאלה לא יישנו חס ושלום".

טורקיה וונדליזם בית קברות יהודי הרב מנחם מנדל חיטריק רג'פ טייפ ארדואן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד