י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

כך ניסה תושב נצרת לרצוח את אשתו של הרב זמיר כהן

לבית המשפט הוגש כתב אישום נגד תושב נצרת, בגין ניסיון לרצח • "מופתעת מנוכחות הגבר הזר, קמה מהמיטה, והנאשם מיד התנפל עליה והחל לדקור אותה בסכין שוב ושוב"

צילום אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה

פרקליטות מחוז הצפון, באמצעות עו"ד רות שפילברג-כהן, הגישה היום לבית המשפט המחוזי בנצרת כתב אישום נגד רוחי סאלח, בן 25, תושב נצרת, בגין ביצוע עבירות של ניסיון לרצח, התפרצות למקום מגורים בנסיבות מחמירות, החזקת סכין שלא כדין ושיבוש מהלכי משפט.

על פי עובדות כתב האישום: ביום חמישי י"ח אב, שם הנאשם לעצמו מטרה לרצוח אדם מאורחי המלון גולדן קראון שבעיר נצרת.

בסמוך לשעה 20:00 הגיע הנאשם אל המלון, כשהוא נושא על גופו את הסכין, נכנס אל שטח המלון תוך שעבר גדר בקפיצה, ובהמשך נכנס אל תוך מבנה המלון .

באותה עת שהתה, באחד החדרים שבקומה השנייה, המתלוננת (אורחת המלון) - אשתו של הרב זמיר כהן, יו"ר ארגון 'הידברות', בשנות הארבעים לחייה, אם לשמונה, שנחה על המיטה שבחדר. הדלת המקשרת לחדר הסמוך, בו דרו ילדיה של המתלוננת הייתה פתוחה, והילדים יצאו לשטח המלון, והותירו את דלת חדר הילדים פתוחה.

הנאשם עלה לקומה השנייה, הגיע אל הדלת הפתוחה של חדר הילדים, ראה, מבעד לדלת המקשרת, את המתלוננת בחדרה על המיטה. הנאשם נכנס אל חדר הילדים, סגר את הדלת מבפנים באמצעות כפתור הנעילה, על מנת שלא יפריעו לו לבצע את זממו, ואף ניגב את ידית הדלת מטביעות אצבעותיו.

דרמה במלון: ערבי פלש לחדר ותקף אשת אישיות חרדית ידועה

הנאשם נכנס אל חדרה של המתלוננת, ששכבה על המיטה, ושאל אותה אם היא לבד. המתלוננת, המופתעת מנוכחותו של הגבר הזר בחדרה, קמה מהמיטה, והנאשם מיד התנפל עליה והחל לדקור אותה בסכין שוב ושוב בחלקי גופה השונים. המתלוננת נפלה והנאשם המשיך לדקור אותה בראשה ובגופה.

הנאשם אחז בקומקום החשמלי שהיה בחדר והכה בו את המתלוננת שוב ושוב, בעודה על הרצפה, בראשה ובפלג גופה העליון. בנוסף אף הכה את המתלוננת בספל חרס שהיה בחדר ושבר אותו תוך מעשיו.

המתלוננת ניסתה לגונן על גופה, ונחתכה תוך כדי כך מהסכין בידיה. המתלוננת אף זעקה לעזרה במלוא כוחה, והנאשם המשיך ודקר אותה והכה אותה עוד ועוד.

בשלב מסוים, כשהבינה המתלוננת שהנאשם ימשיך להכותה עד שיגרום למותה, חדלה מלצעוק, נשכבה על הרצפה ללא תנועה והעמידה פני מתה. רק אז עזב אותה הנאשם, יצא את מרפסת החדר, קפץ ממנה אל מרפסת תחתונה של חדר בקומה הראשונה, ומשם דילג בקפיצות ממרפסת למרפסת ונמלט אל שטח פתוח בקרבת המלון.

תוך כדי שנמלט, כאמור, השליך הנאשם את הסכין באזור מרובה צמחייה. כשהגיע לביתו בחלוף מספר שעות לאחר המעשה, פשט הנאשם את בגדיו המגואלים בדמה של המתלוננת, ארז אותם בשקית, שאותה השליך לחצר שכניו, על מנת שלא יאותרו הבגדים ולא ישמשו בהפללתו במעשה.

המתלוננת טופלה בבית החולים 'העמק' ומשם הועברה לאשפוז בבית החולים 'רמב"ם'.

הפרקליטות ביקשה מבית המשפט לעצור את הנאשם עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.

הרב זמיר כהן עם המקובל שמואליצילום: הרב זמיר כהן עם המקובל שמואלי
הרב זמיר כהן עם המקובל שמואלי

"המחבל ראה לנגד עיניו אשה השוהה לבדה בחדר, ומיד חבט בה בפראות בסכין בראשה, בידיה ובפלג הגוף העליון", מספר הרב זמיר כהן בראיון לאתר הידברות. "כשהתוצאה היא למעלה מעשרים חתכים, מלבד חבטות בקומקום חשמלי ובחפצים אחרים לוידוא הריגה ח"ו, ורק אז פתח במנוסה.

"בתחילה סברו הרופאים שנדרשים שני ניתוחים, אחד מהם מורכב עד כדי שהעבירוה לבית חולים אחר לצורך ביצוע הניתוח, אבל למרבה הנס לאחר יומיים התברר ברוך ה' שאין צורך בשום ניתוח והיא שוחררה לבית. אנו מודים לה על שהמחבל לא הצליח לבצע את זממו ועל ההחלמה המהירה, עד כדי שהיא ברוך ה' כבר מתעקשת להיות פעילה בסידור הבית, מלבד חתך עמוק ביד אחת שמקשה עליה לתפקד בו. אין ספק שזכויותיה הרבות בהקרבתה הגדולה למען עם ישראל במשך שנים, עמדו לה בימים קשים אלה".

הדיווח על התקיפה הגיע אל הרב ביום חמישי, י"ח אב, בזמן שהעביר את שיעורו השבועי בבית הכנסת ברמת אביב. לראשונה בחייו הוא עזב את המקום באמצע שיעור, ומיהר לבית החולים שאליו פונתה רעייתו.

שבוע לאחר מכן, בשיעור הנוסף ברמת אביב, סיפר לקהל על סיבת עזיבתו.

"רציתי להודות לקב"ה על הנס הגדול שעשה איתנו", אמר הרב שבוע לאחר מכן, בשיעור ברמת אביב. "הודיעו לי שאשתי היתה בחדר במלון, ונכנס ערבי שתקף אותה עם סכין וחבט בה. בהתחלה אמרו שהיא צריכה שני ניתוחים, אבל ממש בדרך מעל הטבע הכל חלף ונתרפא. לכן אני רוצה להודות לה על הנס הגדול שהיה לנו במשפחה. כבר ביום ראשון היא השתחררה והגיעה הביתה, וכעת מתפקדת, חוץ מחתך ביד. צריכים להודות לה שיצאנו בזול מהעניין הזה.

"רציתי גם להתנצל על היציאה מכאן. אף פעם לא קרה דבר כזה שיצאתי באמצע הרצאה. זכות הציבור כאן עמדה לה שם. על פי הטבע, השוטרים עצמם אומרים שזה לא הגיוני – הוא עזב אותה רק כשהיה בטוח שהיא לא בחיים. אפשר להגדיר זאת כנס גמור, בהתחשב בכך שמדובר באדם שיצא מהבית עם סכין על דעת לרצוח".
זמיר כהן הידברות כתב אישום נצרת ניסיון רצח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 27 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד