כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
לפיד והרצוג נפרדו בנתב"ג

תם ביקורו של נשיא ארה"ב ביידן בישראל

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, סיים את ביקורו בישראל והמריא לערב הסעודית. בטקס פרידה בנמל התעופה בן גוריון השתתפו לפיד והרצוג | רה"מ לפיד: "רשות התעופה הסעודית הודיעה על פתיחת המרחב האווירי. זהו צעד רשמי ראשון של נורמליזציה מול ערב הסעודית"

תם ביקורו של נשיא ארה"ב ביידן בישראל
סיום ביקור ביידן בישראל צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לפני זמן קצר הסתיים ביקורו של נשיא ארצות הברית ה-46 ג'ו ביידן, כאשר נשיא המדינה יצחק הרצוג וראש הממשלה יאיר לפיד נפרדו ממנו סמוך לכבש המטוס בנתב"ג והודו לו על הביקור המרשים, משם המריא הנשיא לערב הסעודית.

ראש הממשלה יאיר לפיד אמר עם סיום הביקור: "אני רוצה להודות לנשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, על ביקור שריגש מדינה שלמה. על המחוייבות שלו לעוצמתה הצבאית והמדינית של ישראל. אני מאחל לו הצלחה בפסגה בג'דה. אנחנו קמים הבוקר לבשורה משמחת. רשות התעופה הסעודית הודיעה על פתיחת המרחב האווירי לחברות תעופה ישראליות. זהו צעד רשמי ראשון של נורמליזציה מול ערב הסעודית".

לדברי לפיד: "ההחלטה תאפשר לחברות התעופה הישראליות לטוס במסלול ישיר לאסיה ולאוסטרליה. מדובר בחיסכון עצום בדלק, בזמן ובעלויות. חיסכון שיגיע באופן ישיר לכיסם של אזרחי ישראל ויוזיל את כרטיסי הטיסה. אני מברך את ההנהגה הסעודית על פתיחת המרחב האווירי. זהו צעד ראשון. אנחנו נמשיך לעבוד על זה בזהירות המתבקשת, למען הכלכלה הישראלית, הביטחון הישראלי ואזרחי ישראל".

עוד הוסיף ראש הממשלה: "להחלטה הזו קדמה החתימה על "הצהרת ירושלים" והעמקת המחוייבות האמריקאית לביטחון ישראל, למאבק בגרעין האיראני, להעמקה של הנורמליזציה ולתהליכים של הסכמי אברהם ופסגת הנגב. לביקור הישגים נוספים שייקח עוד שנים עד שאפשר יהיה לדבר עליהם".

שידור חי ביקור ביידן בישראל טקס פרידה יאיר לפיד יצחק הרצוג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד