ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
"כבר לא חוה"מ"

נתניהו סירב להניח תפילין ועורר סערה

רה"מ שהמריא ללונדון סירב לבקשת חסידים להניח תפילין וברשת הזכירו לנתניהו את הבטחתו להניח תפילין 'לא בחול המועד' | ברשת קראו לו להניח תפילין בשביל מערכת הבחירות "כל הפוליטיקאים מצטלמים" - תומכיו טענו "הוא לא מתייפייף"

נתניהו סירב להניח תפילין ועורר סערה
נתניהו בשדה התעופה עם החסידים להם סירב להניח תפילין צילום: נדב חי

ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו יצא הבוקר לביקור עבודה רשמי בלונדון, בדרכו לטיסה נעצר ראש האופוזיציה ליד דוכן חב"ד בנתב"ג, הוא הצטלם עם החסידים אך סירב לבקשתם להניח תפילין. סירובו של נתניהו להניח תפילין אינו ברור לאיש מאחר והוא הפוליטיקאי המחובר יותר למחנה הימין המסורתי והדתיים. 

בחול המועד פסח האחרון (תשפ"ב) פגש העיתונאי ינון מגל בנתניהו ושאל אותו האם יסכים להניח תפילין, ונתניהו השיב לינון, "בוודאי, אבל לא בחול המועד” ככל הנראה נתניהו מצא אז את הדרך היפה להתחמק מהבקשה, אולם לא להרבה זמן, כעת נתניהו אכזב רבים בסירובו לחסידים להניח תפילין. 

"אפילו לפיד הניח תפילין" תקפו ברשת את ראש הממשלה לשעבר, "לכל ראשי הממשלה יש תיעוד כשהם מניחים תפילין, רק נתניהו המתיימר לייצג את הימין המסורתי אין כזאת". 

היו שקראו לראש האופוזיציה נתניהו לכבד: "בקשה מנתניהו", כתב אחד העיתונאים בטוויטר. "שכבה ענקית של שומרי מצוות ומסורת הולכים אחריך. אתה מנהיג המחנה האמוני. כבד אותם. לפחות במערכת הבחירות הזו תעשה היסטוריה ותניח תפילין".

מנגד, היו מי שטענו כי להניח תפילין לצרכי בחירות זה לא נקרא כבוד אלא צביעות. "מעדיף את נתניהו כמו שהוא ולא מתייפייף בשביל למצוא חן, הציבור צריך להכיר באמת, נתניהו לא אדם דתי לא שומר שבת ולא כשרות וגם לא מניח תפילין". 

 

בנימין נתניהו הנחת תפילין חב"ד בחירות לכנסת ה-25 נתב"ג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 145 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד