כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
על רקע ביקור ביידן

חיל הים האיראני הכריז על יחידת מל"טים חדשה

איראן הכריזה ביום שישי על חטיבת המל"טים הראשונה שלה באוקיינוס ​​ההודי, כך מסרה הטלוויזיה הממלכתית, כאשר נשיא ארה"ב ג'ו ביידן מבקר במזרח התיכון כדי לגייס תמיכה ערבית כדי להתמודד עם האיומים האיראניים. החטיבה כללה יחידות צפות עיליות ותת-קרקעיות הנושאות את כל סוגי מל"טי הלחימה, הסיור וההרס

חיל הים האיראני הכריז על יחידת מל"טים חדשה
מל"טים איראניים צילום: סוכנות הידיעות האיראנית Irna

איראן הודיע על חטיבת נושאי מל"טים ראשונה של צבאה. החטיבה נחשפה בנוכחות מפקד הצבא האלוף עבדולרהים מוסאווי. בדיווח בטלוויזיה לא נאמר כמה כלי שיט או מל"טים נכללו בכל יחידה, רק שספינה אחת נשאה 50 מל"טים.

החטיבה כללה יחידות צפות עיליות ותת-קרקעיות הנושאות את כל סוגי מל"טי הלחימה, הסיור וההרס. איראן הכריזה ביום שישי על חטיבת המל"טים הראשונה שלה באוקיינוס ​​ההודי כאשר נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ביקר במזרח התיכון כדי לגייס תמיכה ערבית כדי להתמודד עם האיומים האיראניים.

כל מיני מל"טים מתקדמים שיוצרו על ידי צבא איראן ומשרד הביטחון, בליווי מרכזי ידע, כמו פליקן, חומה, ארש, חמרוש, ז'ובין, אבביל 4 ובוואר 5 טסו מעל מימי האוקיינוס ​​ההודי והדגימו את יכולותיהם. כך דיווחה הטלוויזיה האיראנית הרשמית.

בהתייחסו לאירוע אמר הרמטכ"ל מוסאווי: "בשל אופייה האגרסיבי של מערכת השחצנות, יש צורך להגביר את כוח ההגנה", והדגיש את חשיבות המל"טים בהקשר זה. הוא שיבח את הביצועים של כל סוגי המל"טים שנחשפו, ואמר שהם "יוצרים הרתעה מפני כל האיומים ויתנו תגובה במקרה של טעות שתיעשה על ידי אויבים".

איראן ג'ו ביידן ביקור ביידן בישראל מטוס ללא טייס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד